UZŅĒMUMA BIZNESA PLĀNS



BIZNESA AUGSTSKOLA TURĪBA


EKONOMIKAS KATEDRA


Studiju darbs kursā “Uzņēmējdarbības pamati”



Tēma: UZŅĒMUMA BIZNESA PLĀNS











Rīga, 2000.

Satura rādītājs

Ievads..................................................................................................................................................................... 3
1.       Uzņēmuma apraksts......................................................................................................................... 5
Pamatinformācija par uzņēmumu:.......................................................................................................... 5
Uzņēmējsabiedrības statūtos noteiktie darbības virzieni:....................................................... 5
Uzņēmuma misija un mērķi:........................................................................................................................ 5
Uzņēmuma vajadzības.................................................................................................................................. 6
2.       Produkcijas un pakalpojuma raksturojums.............................................................. 7
Uzņēmuma produktu un pakalpojuma raksturojums.................................................................... 7
Preču klasifikācija....................................................................................................................................... 7
Preču sortiments........................................................................................................................................... 7
Preces kvalitāte............................................................................................................................................ 8
Preces dzīves cikls........................................................................................................................................ 8
Preces raksturlielumi:............................................................................................................................... 9
3.       Tirgus analīze................................................................................................................................... 10
Tirgus vispārējais raksturojums.......................................................................................................... 10
4.       Mērķa tirgus un tirgus nišas noteikšana................................................................... 12
Konkurentu analīze.................................................................................................................................. 12
Piedāvātā produkcija............................................................................................................................ 12
Priekšrocības............................................................................................................................................... 12
5.       Mārketinga stratēģija............................................................................................................. 14
Uzņēmuma cenu politika.......................................................................................................................... 14
Sadales kanālu raksturojums.............................................................................................................. 14
Produkcijas noieta veicināšanas pasākumi..................................................................................... 14
6.       Uzņēmuma funkcionēšana jeb ražošanas plāns.................................................... 16
Pamatlīdzekļu un apgrozāmo līdzekļu raksturojums............................................................. 16
Produkcijas sagāde.................................................................................................................................... 16
7.       Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas.......................................................... 17
Uzņēmuma vadības struktūra............................................................................................................... 17
8.       Risks un problēmas........................................................................................................................ 18
9.       Uzņēmuma finansu plāns........................................................................................................... 19
Plānotais peļņas un zaudējumu aprēķins 2000.gadam............................................................... 19
Naudas plūsmas plāns 2000.gadam pa ceturkšņiem..................................................................... 19
Plānotā bilance 2000.gadam................................................................................................................. 20
Vērtējums........................................................................................................................................................ 20
IZMANTOTĀ LITERATŪRA.......................................................................................................................... 21





Ievads.


Biznesa plāns ir uzņēmuma veiksmīgas darbības stūrakmens. Tam var būt divējādi mērķi – parādīt uzņēmuma esošo stāvokli, vietu, pozīciju tirgū, kā arī likt uzņēmējam novērtēt, vai viņa ideja par sava uzņēmuma veidošanu īstenosies. Tā kā studiju darbā “Uzņēmuma biznesa plāns”rakstu par vēl neeksistējošu uzņēmumu, arī šim darbam tie būs biznesa plāna primārie mērķi:
Ø  Sniegt firmas vispārēju raksturojumu;
Ø  Raksturot tās produkciju un pakalpojumus
Ø  Analizēt tirgus situāciju, konkurentus konkrētajā jomā;
Ø  Izveidot mārketinga stratēģiju, kas veicinātu uzsākto uzņēmējdarbību;
Ø  Izsekot līdzi produkcijas ražošanas ciklam;
Ø  Noteikt uzņēmuma organizatorisko struktūru, prasības personālam;
Ø  Apskatīt uzņēmjdarbības riska situācijas un iespējas
Ø  Izskaitļot uzņēmuma finansu plānu pirmajam darbības gadam, ietverot peļņas un zaudējumu aprēķinu, naudas plūsmu sadali pa ceturkšņiem, kā arī plānoto bilanci pirmajam gadam .









1.   Uzņēmuma apraksts

Pamatinformācija par uzņēmumu:

1.1.1.    uzņēmējsabiedrības pilns nosaukums – sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Ziedu veltes” (tālāk tekstā SIA “Ziedu veltes”)
1.1.2.    uzņēmējsabiedrība reģistrēta Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā 2000. gada 1. janvārī, reģistrācijas Nr 010334031
1.1.3.    uzņēmējsabiedrības juridiskā adrese: Kapseļu iela 4, Rīga, LV-1046, Latvija, telefons: 7xxxxxx, fakss: 7xxxxxx
1.1.4.    uzņēmējsabiedrības norēķinu konts latos: konts Nr 845927577 Unibankas filiālē “Valdemāra”, kods Nr 310101900
1.1.5.    uzņēmējsabiedrības pamatkapitāls (statūtfonds) uz 2000. gada 1.janvāri ir 8000 Ls (astoņi tūkstoši latu), kas sadalās 4 (četrās) daļās. Katras daļas nominālvērtība ir 2000 Ls (divi tūkstoši latu). Daļu īpašnieki – 4 fiziskas personas:\

Anda Vēvere - (Personas kods: 050373-11607, pase Nr LE 0559770, izdota 13.03.1997. Pilsonības un imigrācijas departamenta Rīgas rajona nodaļā, adrese: Rīga, Zaļā iela 9) – 2 daļas – 4000,- Ls

Juris Briedis - (Personas kods: 011070-10919, Pase Nr. LE 0685651, izdota 03.09.1997. Rīgas 8. pasu daļā, adrese: Rīga, Zemes  77-14) – 1 daļa – 2000,- Ls

Maija Zālīte - (Personas kods: 050968-11597, pase Nr. LF 0544952, izdota 21.09.1998. Rīgas rajona 1. pasu daļā, dzīvojoša Rīgā, Aizkraukles ielā 5-2) – 1 daļa – 2000,- Ls                                 

Uzņēmējsabiedrības statūtos noteiktie darbības virzieni:


·         Pamatdarbība:       
ziedu, istabas augu, stādu, keramikas un stikla izstrādājumu un dārzkopības piederumu tirdzniecība;
ziedu piegāde pēc pasūtījuma;
ziedu pušķu gatavošana pēc pasūtījuma;
telpu dekorēšana;
ainavu un dārzu-parku veidošana pie privātmājām un sabiedriskajām iestādēm.
·         Papilddarbība:
sēklu tirdzniecība;
ziedu imports;
ziedu un dekoratīvo augu stādu audzēšana un izplatīšana;
maksas autostāvvietas pakalpojumi;
floristikas apsveikumu kartīšu izgatavošana un realizācija.

Uzņēmuma misija un mērķi:

SIA “Ziedu veltes” misija ir apgādāt Zemgales priekšpilsētas patērētājus ar svaigiem ziediem un istabas augiem.  Uzņēmuma darbības mērķis ir īstenot efektīvu uzņēmējdarbību, nodrošinot Sabiedrībai stabilu vietu Zemgales priekšpilsētas ziedu tirgū, kā arī nodrošināt DIBINĀTĀJU materiālo, sociālo un kultūras vajadzību apmierināšanu.
Stratēģiskie mērķi:
J nodrošināt stabilu tirgus noietu Zemgales priekšpilsētā 3 gadu laikā;
J sasniegt uzņēmuma gada apgrozījumu 60 000 Ls apmērā 3 gadu laikā;
J nodrošināt kvalitatīvu un konkurētspējīgu pircēja apkalpošanas veidu;
Taktiskie mērķi:
J izvērst veiksmīgu reklāmas kampaņu;
J paplašināt preču sortimentu;
J ziedu salona interjera veidošana;
J izveidot mājaslapu internetā;
J sasniegt gada apgrozījumu 48 000 Ls apmērā divu gadu laikā;
Operatīvie mērķi:
J noslēgt līgumus ar vairumtirgotājiem, dārzniecībām un keramikas u.c. izstrādājumu ražotājiem;
J dibināt kontaktus ar uzņēmumiem par apstādījumu veidošanu;
J izveidot reklāmas bukletu;
J pasūtīt un uzstādīt neona veikala nosaukumu;
J uzsākt ziedu pušķu piegādāšanu pēc pasūtījuma;
J uzsākt telpu dekorēšanu pēc pasūtījuma;
J nodrošināt ziediem un istabas augiem nemainīgi augstu kvalitāti;

Uzņēmuma vajadzības

1.4.1.      Uzņēmējdarbības uzsākšanai ir nepieciešams iegādāties speciālu ledusskapi ziedu uzglabāšanai, kases aparātu, ierīkot veikalā signalizāciju, kā arī iegādāties citu inventāru veikalam un veikt darbus telpu piemērošanai ziedu veikala vajadzībām. Izmaksas paredzēts segt no norēķinu konta bankā.


2.   Produkcijas un pakalpojuma raksturojums

Uzņēmuma produktu un pakalpojuma raksturojums

Sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Ziedu veltes” veikalā tiek pārdoti griezti ziedi, ziedu pušķi un kompozīcijas, istabas augi, vasaras ziedu stādi, puķu sēklas, augu mēslojums kā arī inventārs telpaugu un mazdārziņa kopšanai. Veikalā tiek pārdoti arī māla un plastmasas podi, speciāli sagatavota augsne dažāda veida istabas augiem, kā arī keramikas un stikla ziedu vāzes un pīti grozi. Pagatavojot pēc pircēja pasūtījuma ziedu pušķi, pircējs var izvēlēties lentītes un dažādus citus aksesuārus pušķa skaistumam un pieskaņotu apsveikuma kartiņu.
Ziedus veikalā ir iespējams iegādāties atsevišķi, vai arī pasūtīt speciāli pagatavotu pušķi. Uzņēmums veic arī ziedu piegādi Rīgā pēc pasūtījuma.
Veikals pieņem pasūtījumus telpu dekorēšanai dažādiem svinīgiem gadījumiem – mācību iestāžu izlaidumiem, prezentācijām, jubilejām u.c.

Preču klasifikācija

Ziedi un istabas augi pieder pie speciāli pērkamām precēm, kas tiek izraudzītas īpašiem nolūkiem – dāvināšanai vai telpu dekorēšanai.

Preču sortiments

Grieztie ziedi – tie pieejami visplašākajā klāstā, jo pircēji visbiežāk izvēlas tieši tos.  Ziemas sezonā pārsvarā veikalā var iegādāties importētos grieztos ziedus – rozes, neļķes, gerberas, krizantēmas, frēzijas, lilijas, nelielā klāstā arī dažnedažādus mazāk zināmus un eksotiskus ziedus. Sākoties siltajam laikam pavasara beigās veikals orientējas pārsvarā uz vietējiem Latvijā audzētiem ziediem, jo liela daļa pircēju labprātāk iegādājas tos – pavasarī narcises, tulpes, sniegpulkstenītes, hiacintes, muskares, vēlāk puķuzirnīšus, neļķes, īrisus, rozes, frēzijas, saulespuķu ziedus, delfīnijas, cīnijas, ešolcijas, krāsainās rudzupuķes, rudbekijas, klarkijas, kliņģerītes, kraspēdijas, lauvmutītes, lefkojas, rudenī – gladiolas, dālijas, asteres, krizantēmas.
Ziedu pušķi – ziedu veikalā tiek pagatavoti standarta pušķi, kuriem ir piešķirti nosaukumi, kā arī  pušķi tiek pagatavoti uz vietas pēc pircēja vēlēšanās un gaumes.
Īpašos gadījumos, piemēram, uz Lieldienām pircējiem  piedāvā pavasarīgus pūpolu un pavasara ziediņus- vizbulīšu - pušķīšus, kā arī speciāli diedzētu un audzētu pavasara zālīti Lieldienu kompozīcijām.
Uz Jāņiem pircējiem ir iespējams iegādāties pļavas ziedu un smaržīgu kalmju pušķus, kā arī Jāņu vainagus.
Sauso augu kompozīcijas – tās lieliski noder tumšu telpu, veikalu skatlogu, kafejnīcu interjera dekorēšanai, kā arī cilvēkiem, kuriem pietrūkst pacietības ik dienas rūpēties par istabas augiem. Veikalā var iegadāties dažādas krāšņas sauso augu kompozīcijas, kā arī tās īpaši pasūtīt .
Ziedošas puķes podos – tās ir īpaši iecienītas dāvināšanai. Veikalā var iegādāties ziedošas acālijas, ciklamenas, prīmulas, hiacintes, uzambāras vijolītes, Ziemassvētku kaktusus, fuksijas, pasifloras, stefanotes, medinillas, pelargonijas, balzamīnes, klīvijas, pulkstenītes, dažādas miniatūrpuķītes – rozītes, krizantēmas u.c.
Dekoratīvie telpaugi – tos visbiežāk iegādājas ofisu interjeram vai istabas augu mīļotāji. Veikalā var nopirkt dažāda lieluma un veida zaļos istabas augus – dažnedažāda izmēra un veida palmiņas, papardes, sansevjēras, istabas gumijkokus, monsteras, asperāgus, kaktusiņus, begonijas, vijīgās efejas, vaskapuķes, dižās aspidistras, neoregēlijas, marantas, istabas kļavas u.c. Krāšņumaugu audzēšanas entuziasti var iegādāties arī skaisti ziedošus vai vienkārši dekoratīvus istabas kokus - oleandrus, eņģeļtaures, benjamina kokus, lauru kokus, kafijkoku stādiņus, cipreses, mandarīnu, apelsīnu un citronkokus.
Vainagi – speciāls piedāvājums uz Ziemassvētkiem – veikalā var iegādāties gaumīgus no skujām, čiekuriem, sūnām, sausajiem augiem un citiem materiāliem pagatavotus adventes vainadziņus.
Bēru gadījumiem veikalā var pasūtīt bēru vainagus.
Vasaras viengadīgo ziedaugu stādi  pavasarī veikalā var iegādāties vasaras āra krāšņumaugu stādus – petūnijas, atraitnītes, salvijas, leduspuķes, samtenes, sudrablapu cinerārijas, begonijas, gazānijas, lobēlijas, pelargonijas, Ķīnas neļķes, vasaras dālijas u.c.
Sēklas – dažādas viengadīgo vasaras un daudzgadīgo ziedaugu, dārzeņu, kā arī dekoratīvā mauriņa sēklas.
Inventārs telpaugu un mazdārziņu kopšanai – lejkannas, pulverizatori, grābekļi, kapļi, laistāmierīces, darba cimdi, spuldzes stādu audzēšanai tumšās vietās.
Mēslojums – veikalā var iegādāties dažāda veida mēslojumu – gan istabas augiem, gan mazdārziņam, gan šķidro mēslojumu, gan stienīšos, gan arī granulu veidā.
Keramikas izstrādājumi – dažāda izmēra glazēti un neglazēti māla podi, vāzes, citi dekoratīvi keramikas izstrādājumi.
Stikla trauki – stikla ziedu vāzes, svečturi u.c. trauki
Literatūra par ziedu, telpaugu un mazdārziņu kopšanu un audzēšanu.

Preces kvalitāte

Veikalā vienmēr ir pieejami svaigi ziedi. Lai tos ilgāk saglabātu, naktī tie tiek glabāti atvēsinātā telpā, kā arī lietotas īpašas barošanas kapsulas. Lai pircējam būtu vieglāk ziedus nogādāt mājās, tie tiek iesaiņoti speciālās celofāna tūtās.
Pircēju izvirzītās prasības ziediem ir, lai tie būtu svaigi, veseli, smaržīgi, krāšņi un lai tie pēc iespējas ilgāk saglabātos. Šādu ziedu kvalitāti veikals pircējiem nodrošina.

Preces dzīves cikls

Jau kopš sen seniem laikiem cilvēki ir novērtējuši skaistumu, ko ziedi ienes viņu mājokļos. Selekcijas rezultātā tika atrastas un aizvien tiek meklētas vēl skaistākas ziedu šķirnes. Palielinoties vispārējai labklājībai un pirktspējai, cilvēkiem vairāk ir iespējams rūpēties par skaistumu, dzīvojamu telpu interjera padarīšanu omulīgāku un mājīgāku, tādēļ pēdējo gadu laikā arī palielinājies pieprasījums pēc ziediem un istabas augiem, kā arī konkurence ziedu tirgotāju starpā – atvērušies daudzi mazi ziedu veikaliņi.
Ziedi kā prece šobrīd atrodas brieduma stadijā. Tai raksturīga liela konkurence, bet tai pašā laikā prece dod arī vislielākos ienākumus. Ir nepieciešams pārveidot vai atjaunot produktus, lai ieinteresētu pircējus – piemēram, ieviest kādu jaunu pakalpojumu, ko nepiedāvā konkurenti.
Ziedu pastāvīgo noietu nosaka dziļi iesakņojušās tradīcijas – Latvijā ir pieņemts apsveikt jubilārus ar skaistiem ziedu pušķiem. Un, domājams, cik vien ilgi pastāvēs skaistuma izjūta un tradīcija dāvināt ziedus, tik ilgi arī pastāvēs ziedu veikali.
Importētie ziedi atrodas augšanas stadijā – tikai relatīvi nesen ziedus sāka importēt, un vēl joprojām arvien jaunus, eksotiskus ziedus un telpaugus uzsāk importēt no ārzemēm. Tādi augi ir, piemēram, medinilla, dažādi palmu paveidi, kafijkoks, eņģeļtaures u.c. Augšanas stadijā atrodas arī Ziemassvētkiem veidotie vainagi un Lieldienu dekorācijas.
Pašmāju audzētie ziedi atrodas brieduma stadijā. Liela daļa pircēju dod priekšroku Latvijā audzētiem ziediem, kā rezultātā pieprasījums pēc tiem nemazinās. Daļu ziedu, piemēram, puķuzirnīšus nemaz nav iespējams importēt, tādēļ pircējiem iespējams iegādāties tikai Latvijā audzētos.

Preces raksturlielumi:

Pārbaudāmība – vienmēr svaigi un smaržīgi ziedi, par ko var pārliecināties pircējs pats;
Novērojamība – SIA “Ziedu veltes” veikalā iegādātos ziedu pušķus un sauso augu kompozīcijas var novērot tuvāko ofisu, kafejnīcu un veikalu interjera dekorējumos;
Salīdzināmība – pircējs var salīdzināt SIA “Ziedu veltes” ziedus ar konkurentu ziediem;

3.   Tirgus analīze

Tirgus vispārējais raksturojums







Pavasarī veikals plāno gūt vislielāko peļņu – šai laikā ir vislielākais pieprasījums pēc sēklām, sevišķi mauriņa zāliena sēklām, vasaras ziedu stādiem, puķpodiem un puķu kastēm. Uz Ziemassvētkiem veikals plāno pārdot Ziemassvētku vainadziņus, vītņu
u.c. dekorējumus.
grafiks 1

Janvārī, februārī sagaidāmais pieprasījums uz 1000 pircējiem ir 2500 Ls. Martā ir vērojams pieprasījuma pieaugums (līdz 3500 Ls), sakarā ar agrāk un vēl joprojām svinēto Sieviešu dienu, kā arī ar pavasara iestāšanos (tiek daudz pirktas sēklas, stādi). Aprīlī, maijā ir vislielākais pieprasījums (5000 Ls), jo intensīvi tiek pirkti ziedaugu stādi, puķu un mauriņa sēklas un pavasarī stādāmie sīpolaugi. Jūnijā daudz ziedi tiek nopirkti sakarā ar izlaidumiem skolās un augstskolās (pieprasījums – 4000 Ls) kā arī vēl joprojām tiek pirkti ziedaugu stādi. Jūlijā, augustā ir vismazākais pieprasījums (1000 Ls), jo šajā laikā daudziem iedzīvotājiem uzziedējuši ziedi mazdārziņos. Septembrī vērojams pieprasījuma pieaugums (līdz 3000 Ls) – skolnieki iegādājas daudz ziedus uz pirmo septembri. Oktobrī pieprasījums ir mērens – 2500 Ls. Novembrī atkal vērojams pieprasījuma pieaugums (4000 Ls) – daudz cilvēki iegādājas ziedus kapu svētkiem, kā arī sāk jau gatavoties ziemassvētkiem – iegādājas adventes vainadziņus un citus dekorējumus. Decembrī pieprasījums 3000 Ls. Vidējais pieprasījums gada laikā - 3 083,33 Ls

4.   Mērķa tirgus un tirgus nišas noteikšana

Konkurentu analīze

tabula 1
Mūsu uzņēmums
Atrašanās vieta

Piedāvātā produkcija

Priekšrocības

SIA “Ziedu veltes”
Kapseļu ielā 4
Griezti ziedi, ziedošas puķes podos, zaļie istabas augi un koki, sēklas, telpaugu kopšanas inventārs, keramikas un stikla izstrādājumi, stādi, literatūra par telpaugu un mazdārziņu kopšanu.
Jauns veikals, vēl nezināms visiem pircējiem.
Atrašanās vieta – notiek intensīva satiksme, kursē trolejbusi, laipna apkalpošana, pārdošanā arī lēto ziedu grupa.
tabula 2




tabula 3 Vērtējuma kritēriji 0-3 punktu sistēmā.


5.   Mārketinga stratēģija

Uzņēmuma cenu politika

v  SIA “Ziedu veltes” produkcijas realizācijai noteiktas mazumtirdzniecības cenas pēc izmaksu metodes: vidējās izmaksas + uzcenojums. Lai segtu visas izmaksas un gūtu peļņu, cenas veikalā paredzētas vidēji par 60% augstākas nekā vairumtirdzniecībā.
v  Cenu veidošanas mērķis ir sasniegt plānoto ienākumu līmeni un nostabilizēt uzņēmumu tirgū. Tādēļ, nosakot cenu precēm, ir jāņem vērā pieprasījums un konkurentu cenas – ja vien iespējams, jānosaka savai produkcijai nedaudz zemāka cena kā konkurentiem.
v  Piemēram, 1 neļķe vairumtirdzniecībā maksā 0,22 Ls; SIA “Ziedu veltes” veikalā – 0,37 Ls, konkurentiem – 0,40 līdz 0,50 Ls. Gara, skaista roze vairumtirdzniedzībā izmaksā 0,90 Ls; SIA “Ziedu veltes” veikalā – 1,45 Ls, konkurentiem – 1,50 Ls. Dracēna (miniatūrpalma) vairumtirdzniecībā – 1,80 Ls, SIA “Ziedu veltes” veikalā – 2,80 Ls, konkurentiem – vismaz 3 Ls.

Sadales kanālu raksturojums

SIA “Ziedu veltes” piedalās kā starpnieks (mazumtirgotājs) viena, divu kā arī trīs līmeņu kanālos preču realizācijā. Sabiedrība pērk ziedus, telpaugus, inventāru augu kopšanai, iepakojamo materiālu u.c. no vairumtirgotājiem (2 un 3 līmeņu kanāli), dārzniecībām kā arī individuālajiem ziedu audzētājiem (1 līmeņa kanāls), slēdz līgumus ar eksotisku ziedu importētājiem no ārzemēm (2 un 3 līmeņu kanāli). SIA “Ziedu veltes” slēdz līgumus arī tieši ar ražotājiem, piemēram, Līvānu stiklu, tipogrāfijām par stikla izstrādājumu, apsveikumu kartiņu pirkšanu.

Produkcijas noieta veicināšanas pasākumi


Uzņēmums paredzējis veikt sekojošus reklāmas pasākumus:


6.   Uzņēmuma funkcionēšana jeb ražošanas plāns

Uzņēmumam nepieciešamie resursi
Ūdens – nepieciešams ziedu uzglabāšanai un telpaugu laistīšanai. Ūdens tiek iegūts, izveidojot pieslēgumu ūdensapgādes sistēmai. Karstais ūdens veikala vajadzībām tiek iegūts, apsildot to ar boileri.
Sakari uzņēmuma rīcībā ir telefons, fakss, kā arī tuvā nākotnē paredzēts pieslēgt internetu.
Kurināmaistelpu apsildīšanai aukstajā sezonā tiek izmantota gāze.
Elektrība veikals nepatērē enerģiju lielos apmēros, tomēr tas ir vitāli svarīgs uzņēmuma funkcionēšanas resurss. Tiek saņemta no vietējā elektroenerģijas padeves tīkla.

Pamatlīdzekļu un apgrozāmo līdzekļu raksturojums

Ø  Uzņēmumā esošie pamatlīdzekļi


Nosaukums

Vērtība

Automašīna
10000,- Ls
Fakss
300,- Ls
Dators un printeris
2000,- Ls
Kopējamā iek.
600,- Ls
Ledusskapis
250,- Ls
Kases aparāts
150,- Ls


Ø  Uzņēmumā izmantojamie apgrozāmie līdzekļi
SIA “Ziedu veltes” darbībā izmantotie apgrozāmie līdzekļi ir no vairumtirdzniecībā un ziedu audzētavām iepirktās preces: ziedi, istabas augi podos, ziedaugu, dārzeņu sēklas, sausie augi, puķu podi un citi keramikas izstrādājumi, inventārs telpaugu un mazdārziņu kopšanai, stādi, mēslojums augu kopšanai, literatūra par augu kopšanu, apsveikuma kartiņas, iesaiņojamais materiāls. Apgrozāmie līdzekļi ziedu veikalā ir arī tie materiāli, kuri tiek izmantoti ziedu pušķu un vainagu tapšanas procesā – dažādi zaļumaugi, zari, stieplītes, lentītes u.c. materiāli.

Produkcijas sagāde

Ziedi veikalam tiek piegādāti pastāvīgi 3 reizes nedēļā, ja nepieciešams, biežāk. Daļu preču SIA “Ziedu veltes” piegādā ar savu transportu, daļu ved piegādātāji.
Līgumi par ziedu pirkšanu ir noslēgti ar SIA “Saulespuķe”, “Rīgas ziedi”, “Carnikavas dārznieku”, “Flora magica” u.c. vairumtirgotājiem.

7.   Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas

Uzņēmuma vadības struktūra


SIA “Ziedu veltes” uzņēmuma struktūra veidota pēc funkciju principa. Organizatoriskās struktūras forma ir piramīdas forma. Izvēlētās struktūras priekšrocības ir sekojošas:
J  struktūra varbūt nav vienkārša, bet toties nodrošina visu darbu dubultu kontroli, jo savstarpēji sadarbojoties virzienā  no augšas uz apakšu, darba pienākumi tiek labāk kontrolēti, un komandas darbs var dot labākus rezultātus;
J  katram darbiniekam gan personīgi jāatbild par savu darbu, gan jāstrādā komandā. Komandas darbs varētu būt ļoti efektīvs uzņēmuma darbības sākumposmā.
J  Vadītāja atbild par visu uzņēmumu kopumā, viņas tiešie padotie ir grāmatvede un speciālists mārketinga jautājumos, kā arī pārdevēja konsultante, kas darbībā cieši saistīta ar mārketinga menedžeri. Zemākā līmeņa padotie ir šoferis sagādnieks, kas savukārt ir pakļauts arī mārketinga menedžerim, un pārdevējas palīdze.

                   
           
grafiks 2

8.   Risks un problēmas

Jebkurš komercdarbības veids ir saistīts ar risku. Katram uzņēmumam pastāv risks bankrotēt, tāpēc jāveic viss iespējamais, lai no tā izvairītos.
Lai izvairītos no problēmām un mazinātu risku, veikalā tiek veikti šādi pasākumi
ü  ir noslēgts līgums ar apsardzes firmu;
ü  veikala drošībai laikā, kad tas ir slēgts, logiem un durvīm priekšā tiek aizvilkti modernas metāla restes;
ü  lai nodrošinātos pret ugunsgrēku, ir uzstādīti dūmu detektori;
ü  tiek veikti ziedu veikala reklāmas pasākumi;
ü  par ziedu un istabas augu piegādi ir noslēgti līgumi ar pastāvīgiem piegādātājiem;
ü  regulāri tiek sekots līdzi izmaiņām likumdošanā;
ü  veikalu paredzēts apdrošināt
tabula 4
Riska veids
Parādība

Riska novēršanas pasākumi

Sociālais risks
zagšana
Veikala iekārtojums izveidots tā, lai pārdevējai visa prece būtu labi pārskatāma. Veikalam ir pieslēgta signalizācija, kas nodrošina tā apsardzi laikā, kad veikals ir slēgts. Naktīs un svētku dienās, kad veikals ir slēgts, tā skatlogiem un durvīm priekšā tiek aizvilkti režģi, kas samazina iespēju ielauzties veikalā.
Komerciālais risks
Nespēja realizēt preci
Reklāmas pasākumi, publicitāte
Ražošanas risks
Ziedu kvalitātes zudums
Uzglabājot ziedus, jāievēro precīza ķimikāliju lietošana, kā arī jāuzglabā tos pareizā temperatūrā.
Cilvēka faktora risks
Darbinieku neprofesiona-litāte
Darbinieku kvalifikācijas celšana, floristikas, pārdošanas kursu apmeklēšana
Juridiskais risks
Zaudējumi sakarā ar soda naudām
Regulāri tiek lasīta juridiskā literatūra, sekots līdzi jaunumiem likumdošanā
Stihiskais
Ugunsgrēks
Drošības noteikumu ievērošana, dūmu detektoru uzstādīšana

9.      Uzņēmuma finansu plāns.

Plānotais peļņas un zaudējumu aprēķins 2000.gadam.

tabula 5

Naudas plūsmas plāns 2000.gadam pa ceturkšņiem.


tabula 6

Plānotā bilance 2000.gadam


tabula 7

Vērtējums.

Vērtējot uzņēmuma plānoto darbību pēc tā finansu plāna, var secināt, ka uzņēmumam izdosies uzsākt veiksmīgu uzņēmējdarbību un īstenot iepriekš noteiktos mērķus ar veicināšanas pasākumu un nemainīga darbības stila palīdzību. Pirmajā gadā peļņa gan nav gaidāma liela, bet domājams, ka nākamajos gados uzņēmums sasniegs iepriekš noteikto apgrozījumu. Protams, visu šo aprēķinu pamatā ir noteikts pieprasījuma lielums, kas nav vēl praksē pārbaudīts, ir tikai ar aptauju un pētījumu palīdzību prognozēts. Ja pieprasījums būs šāds un vēl lielāks, plānotie aprēķini piepildīsies un uzņēmējdarbības sākums būs sevi attaisnojis. Lai tas tā tiešām arī notiktu, tiks veikti visi iepriekš aprakstītie pasākumi saskaņā ar plānu.

IZMANTOTĀ LITERATŪRA

 


1.     M.Rurāne “Uzņēmējdarbības pamati’, R., Turības mācību centrs.85.-99.lpp
2.     V.Praude, J.Beļčikovs, “Mārketings”, R., Vaidelote, 1999., 504.-527.lpp.
3.     M.Živitere “Komercdarbības (biznesa) plāns”, R., 1999., 9.-34.lpp.
4.     Docentes M.Rurānes lekciju pieraksti.

2 komentāri:


  1. Kredīta piedāvājums / Investīciju
    Tu, kas ir nepieciešams kredīts, lai sāktu savu biznesu. tu
    varētu saņemt kredītu, lai īstenotu Jūsu projektu,
    E-pasts: fabriceauriol4@gmail.com

    AtbildētDzēst

  2. Aizdevuma piedāvājums starp īpaši
    Sir, Madam, beidzot lauzt strupceļu, kas izraisīja
    bankām, jums ir Jūsu problēmu risinājums. Es esmu
    Konkrēti, es piešķirt aizdevumus ar īstermiņa un ilgtermiņa no
    € 2000 līdz € 800,000 ar atmaksas termiņu ļoti ļoti
    pieejama jūsu kredīta vajadzībām, lūdzu, sazinieties ar mani, thank you. e-pasts:
    fabriceauriol4@gmail.com

    AtbildētDzēst