BIZNESA AUGSTSKOLA TURĪBA
EKONOMIKAS KATEDRA
Studiju darbs kursā “Uzņēmējdarbības pamati”
Tēma: UZŅĒMUMA BIZNESA PLĀNS
Rīga,
2000.
Satura rādītājs
Ievads..................................................................................................................................................................... 3
1. Uzņēmuma
apraksts......................................................................................................................... 5
Pamatinformācija par uzņēmumu:.......................................................................................................... 5
Uzņēmējsabiedrības statūtos noteiktie darbības
virzieni:....................................................... 5
Uzņēmuma misija un mērķi:........................................................................................................................ 5
Uzņēmuma vajadzības.................................................................................................................................. 6
2. Produkcijas
un pakalpojuma raksturojums.............................................................. 7
Uzņēmuma produktu un pakalpojuma raksturojums.................................................................... 7
Preču klasifikācija....................................................................................................................................... 7
Preču sortiments........................................................................................................................................... 7
Preces kvalitāte............................................................................................................................................ 8
Preces dzīves cikls........................................................................................................................................ 8
Preces raksturlielumi:............................................................................................................................... 9
3. Tirgus
analīze................................................................................................................................... 10
Tirgus vispārējais raksturojums.......................................................................................................... 10
4. Mērķa
tirgus un tirgus nišas noteikšana................................................................... 12
Konkurentu analīze.................................................................................................................................. 12
Piedāvātā produkcija............................................................................................................................ 12
Priekšrocības............................................................................................................................................... 12
5. Mārketinga
stratēģija............................................................................................................. 14
Uzņēmuma cenu politika.......................................................................................................................... 14
Sadales kanālu raksturojums.............................................................................................................. 14
Produkcijas noieta veicināšanas pasākumi..................................................................................... 14
6. Uzņēmuma
funkcionēšana jeb ražošanas plāns.................................................... 16
Pamatlīdzekļu un apgrozāmo līdzekļu raksturojums............................................................. 16
Produkcijas sagāde.................................................................................................................................... 16
7. Uzņēmuma
vadība un nodarbinātās personas.......................................................... 17
Uzņēmuma vadības struktūra............................................................................................................... 17
8. Risks
un problēmas........................................................................................................................ 18
9. Uzņēmuma
finansu plāns........................................................................................................... 19
Plānotais peļņas un zaudējumu aprēķins 2000.gadam............................................................... 19
Naudas plūsmas plāns 2000.gadam pa ceturkšņiem..................................................................... 19
Plānotā bilance 2000.gadam................................................................................................................. 20
Vērtējums........................................................................................................................................................ 20
IZMANTOTĀ LITERATŪRA.......................................................................................................................... 21
Ievads.
Biznesa plāns ir uzņēmuma veiksmīgas darbības stūrakmens. Tam var būt
divējādi mērķi – parādīt uzņēmuma esošo stāvokli, vietu, pozīciju tirgū, kā arī
likt uzņēmējam novērtēt, vai viņa ideja par sava uzņēmuma veidošanu īstenosies.
Tā kā studiju darbā “Uzņēmuma biznesa plāns”rakstu par vēl neeksistējošu
uzņēmumu, arī šim darbam tie būs biznesa plāna primārie mērķi:
Ø
Sniegt
firmas vispārēju raksturojumu;
Ø
Raksturot
tās produkciju un pakalpojumus
Ø
Analizēt
tirgus situāciju, konkurentus konkrētajā jomā;
Ø
Izveidot
mārketinga stratēģiju, kas veicinātu uzsākto uzņēmējdarbību;
Ø
Izsekot
līdzi produkcijas ražošanas ciklam;
Ø
Noteikt
uzņēmuma organizatorisko struktūru, prasības personālam;
Ø
Apskatīt
uzņēmjdarbības riska situācijas un iespējas
Ø
Izskaitļot
uzņēmuma finansu plānu pirmajam darbības gadam, ietverot peļņas un zaudējumu
aprēķinu, naudas plūsmu sadali pa ceturkšņiem, kā arī plānoto bilanci pirmajam
gadam .
1. Uzņēmuma apraksts
Pamatinformācija par uzņēmumu:
1.1.1. uzņēmējsabiedrības pilns nosaukums –
sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Ziedu veltes” (tālāk tekstā SIA “Ziedu
veltes”)
1.1.2. uzņēmējsabiedrība reģistrēta Latvijas
Republikas Uzņēmumu reģistrā 2000. gada 1. janvārī, reģistrācijas Nr 010334031
1.1.3. uzņēmējsabiedrības juridiskā adrese:
Kapseļu iela 4, Rīga, LV-1046, Latvija, telefons: 7xxxxxx, fakss: 7xxxxxx
1.1.4. uzņēmējsabiedrības norēķinu konts latos:
konts Nr 845927577 Unibankas filiālē “Valdemāra”, kods Nr 310101900
1.1.5. uzņēmējsabiedrības pamatkapitāls
(statūtfonds) uz 2000. gada 1.janvāri ir 8000 Ls (astoņi tūkstoši latu), kas
sadalās 4 (četrās) daļās. Katras daļas nominālvērtība ir 2000 Ls (divi tūkstoši
latu). Daļu īpašnieki – 4 fiziskas personas:\
Anda
Vēvere - (Personas kods: 050373-11607, pase Nr LE
0559770, izdota 13.03.1997. Pilsonības un imigrācijas departamenta Rīgas rajona
nodaļā, adrese: Rīga, Zaļā iela 9) – 2 daļas – 4000,- Ls
Juris Briedis - (Personas kods: 011070-10919, Pase Nr. LE
0685651, izdota 03.09.1997. Rīgas 8. pasu daļā, adrese: Rīga, Zemes 77-14) – 1 daļa – 2000,- Ls
Maija Zālīte - (Personas kods: 050968-11597, pase Nr.
LF 0544952, izdota 21.09.1998. Rīgas rajona 1. pasu daļā, dzīvojoša Rīgā,
Aizkraukles ielā 5-2) – 1 daļa – 2000,- Ls
Uzņēmējsabiedrības statūtos noteiktie darbības virzieni:
·
Pamatdarbība:
ziedu, istabas
augu, stādu, keramikas un stikla izstrādājumu un dārzkopības piederumu
tirdzniecība;
ziedu piegāde pēc
pasūtījuma;
ziedu pušķu
gatavošana pēc pasūtījuma;
telpu dekorēšana;
ainavu un
dārzu-parku veidošana pie privātmājām un sabiedriskajām iestādēm.
·
Papilddarbība:
sēklu
tirdzniecība;
ziedu imports;
ziedu un
dekoratīvo augu stādu audzēšana un izplatīšana;
maksas
autostāvvietas pakalpojumi;
floristikas
apsveikumu kartīšu izgatavošana un realizācija.
Uzņēmuma misija un mērķi:
SIA “Ziedu
veltes” misija ir apgādāt Zemgales priekšpilsētas
patērētājus ar svaigiem ziediem un istabas augiem. Uzņēmuma darbības mērķis ir īstenot efektīvu
uzņēmējdarbību, nodrošinot Sabiedrībai stabilu vietu Zemgales priekšpilsētas
ziedu tirgū, kā arī nodrošināt DIBINĀTĀJU materiālo, sociālo un kultūras
vajadzību apmierināšanu.
Stratēģiskie
mērķi:
J nodrošināt stabilu tirgus noietu Zemgales
priekšpilsētā 3 gadu laikā;
J sasniegt uzņēmuma gada apgrozījumu 60 000
Ls apmērā 3 gadu laikā;
J nodrošināt kvalitatīvu un konkurētspējīgu
pircēja apkalpošanas veidu;
Taktiskie mērķi:
J izvērst veiksmīgu reklāmas kampaņu;
J paplašināt preču sortimentu;
J ziedu salona interjera veidošana;
J izveidot mājaslapu internetā;
J sasniegt gada apgrozījumu 48 000 Ls apmērā
divu gadu laikā;
Operatīvie
mērķi:
J noslēgt līgumus ar vairumtirgotājiem,
dārzniecībām un keramikas u.c. izstrādājumu ražotājiem;
J dibināt kontaktus ar uzņēmumiem par
apstādījumu veidošanu;
J izveidot reklāmas bukletu;
J pasūtīt un uzstādīt neona veikala
nosaukumu;
J uzsākt ziedu pušķu piegādāšanu pēc pasūtījuma;
J uzsākt telpu dekorēšanu pēc pasūtījuma;
J nodrošināt ziediem un istabas augiem
nemainīgi augstu kvalitāti;
Uzņēmuma vajadzības
1.4.1. Uzņēmējdarbības uzsākšanai ir nepieciešams
iegādāties speciālu ledusskapi ziedu uzglabāšanai, kases aparātu, ierīkot veikalā
signalizāciju, kā arī iegādāties citu inventāru veikalam un veikt darbus telpu
piemērošanai ziedu veikala vajadzībām. Izmaksas paredzēts segt no norēķinu
konta bankā.
2. Produkcijas un pakalpojuma raksturojums
Uzņēmuma produktu un pakalpojuma raksturojums
Sabiedrības
ar ierobežotu atbildību “Ziedu veltes” veikalā tiek pārdoti griezti ziedi,
ziedu pušķi un kompozīcijas, istabas augi, vasaras ziedu stādi, puķu sēklas,
augu mēslojums kā arī inventārs telpaugu un mazdārziņa kopšanai. Veikalā tiek
pārdoti arī māla un plastmasas podi, speciāli sagatavota augsne dažāda veida
istabas augiem, kā arī keramikas un stikla ziedu vāzes un pīti grozi.
Pagatavojot pēc pircēja pasūtījuma ziedu pušķi, pircējs var izvēlēties lentītes
un dažādus citus aksesuārus pušķa skaistumam un pieskaņotu apsveikuma kartiņu.
Ziedus
veikalā ir iespējams iegādāties atsevišķi, vai arī pasūtīt speciāli pagatavotu
pušķi. Uzņēmums veic arī ziedu piegādi Rīgā pēc pasūtījuma.
Veikals
pieņem pasūtījumus telpu dekorēšanai dažādiem svinīgiem gadījumiem – mācību
iestāžu izlaidumiem, prezentācijām, jubilejām u.c.
Preču klasifikācija
Ziedi un
istabas augi pieder pie speciāli pērkamām precēm, kas tiek izraudzītas īpašiem
nolūkiem – dāvināšanai vai telpu dekorēšanai.
Preču sortiments
Grieztie
ziedi – tie pieejami visplašākajā klāstā, jo pircēji visbiežāk izvēlas tieši
tos. Ziemas sezonā pārsvarā veikalā var
iegādāties importētos grieztos ziedus – rozes, neļķes, gerberas, krizantēmas,
frēzijas, lilijas, nelielā klāstā arī dažnedažādus mazāk zināmus un eksotiskus
ziedus. Sākoties siltajam laikam pavasara beigās veikals orientējas pārsvarā uz
vietējiem Latvijā audzētiem ziediem, jo liela daļa pircēju labprātāk iegādājas
tos – pavasarī narcises, tulpes, sniegpulkstenītes, hiacintes, muskares, vēlāk
puķuzirnīšus, neļķes, īrisus, rozes, frēzijas, saulespuķu ziedus, delfīnijas,
cīnijas, ešolcijas, krāsainās rudzupuķes, rudbekijas, klarkijas, kliņģerītes,
kraspēdijas, lauvmutītes, lefkojas, rudenī – gladiolas, dālijas, asteres,
krizantēmas.
Ziedu
pušķi –
ziedu veikalā tiek pagatavoti standarta pušķi, kuriem ir piešķirti nosaukumi,
kā arī pušķi tiek pagatavoti uz vietas
pēc pircēja vēlēšanās un gaumes.
Īpašos
gadījumos, piemēram, uz Lieldienām pircējiem
piedāvā pavasarīgus pūpolu un pavasara ziediņus- vizbulīšu - pušķīšus,
kā arī speciāli diedzētu un audzētu pavasara zālīti Lieldienu kompozīcijām.
Uz
Jāņiem pircējiem ir iespējams iegādāties pļavas ziedu un smaržīgu kalmju
pušķus, kā arī Jāņu vainagus.
Sauso
augu kompozīcijas
– tās lieliski noder tumšu telpu, veikalu skatlogu, kafejnīcu interjera
dekorēšanai, kā arī cilvēkiem, kuriem pietrūkst pacietības ik dienas rūpēties
par istabas augiem. Veikalā var iegadāties dažādas krāšņas sauso augu
kompozīcijas, kā arī tās īpaši pasūtīt .
Ziedošas
puķes podos
– tās ir īpaši iecienītas dāvināšanai. Veikalā var iegādāties ziedošas
acālijas, ciklamenas, prīmulas, hiacintes, uzambāras vijolītes, Ziemassvētku
kaktusus, fuksijas, pasifloras, stefanotes, medinillas, pelargonijas,
balzamīnes, klīvijas, pulkstenītes, dažādas miniatūrpuķītes – rozītes,
krizantēmas u.c.
Dekoratīvie
telpaugi
– tos visbiežāk iegādājas ofisu interjeram vai istabas augu mīļotāji. Veikalā
var nopirkt dažāda lieluma un veida zaļos istabas augus – dažnedažāda izmēra un
veida palmiņas, papardes, sansevjēras, istabas gumijkokus, monsteras,
asperāgus, kaktusiņus, begonijas, vijīgās efejas, vaskapuķes, dižās
aspidistras, neoregēlijas, marantas, istabas kļavas u.c. Krāšņumaugu audzēšanas
entuziasti var iegādāties arī skaisti ziedošus vai vienkārši dekoratīvus
istabas kokus - oleandrus, eņģeļtaures, benjamina kokus, lauru kokus, kafijkoku
stādiņus, cipreses, mandarīnu, apelsīnu un citronkokus.
Vainagi – speciāls piedāvājums
uz Ziemassvētkiem – veikalā var iegādāties gaumīgus no skujām, čiekuriem,
sūnām, sausajiem augiem un citiem materiāliem pagatavotus adventes vainadziņus.
Bēru
gadījumiem veikalā var pasūtīt bēru vainagus.
Vasaras
viengadīgo ziedaugu stādi
– pavasarī veikalā var iegādāties
vasaras āra krāšņumaugu stādus – petūnijas, atraitnītes, salvijas, leduspuķes,
samtenes, sudrablapu cinerārijas, begonijas, gazānijas, lobēlijas,
pelargonijas, Ķīnas neļķes, vasaras dālijas u.c.
Sēklas
–
dažādas viengadīgo vasaras un daudzgadīgo ziedaugu, dārzeņu, kā arī dekoratīvā
mauriņa sēklas.
Inventārs
telpaugu un mazdārziņu kopšanai – lejkannas, pulverizatori, grābekļi, kapļi,
laistāmierīces, darba cimdi, spuldzes stādu audzēšanai tumšās vietās.
Mēslojums – veikalā var iegādāties
dažāda veida mēslojumu – gan istabas augiem, gan mazdārziņam, gan šķidro
mēslojumu, gan stienīšos, gan arī granulu veidā.
Keramikas
izstrādājumi
– dažāda izmēra glazēti un neglazēti māla podi, vāzes, citi dekoratīvi
keramikas izstrādājumi.
Stikla
trauki –
stikla ziedu vāzes, svečturi u.c. trauki
Literatūra
par ziedu, telpaugu un mazdārziņu kopšanu un audzēšanu.
Preces kvalitāte
Veikalā
vienmēr ir pieejami svaigi ziedi. Lai tos ilgāk saglabātu, naktī tie tiek
glabāti atvēsinātā telpā, kā arī lietotas īpašas barošanas kapsulas. Lai
pircējam būtu vieglāk ziedus nogādāt mājās, tie tiek iesaiņoti speciālās
celofāna tūtās.
Pircēju
izvirzītās prasības ziediem ir, lai tie būtu svaigi, veseli, smaržīgi, krāšņi
un lai tie pēc iespējas ilgāk saglabātos. Šādu ziedu kvalitāti veikals
pircējiem nodrošina.
Preces dzīves cikls
Jau
kopš sen seniem laikiem cilvēki ir novērtējuši skaistumu, ko ziedi ienes viņu
mājokļos. Selekcijas rezultātā tika atrastas un aizvien tiek meklētas vēl
skaistākas ziedu šķirnes. Palielinoties vispārējai labklājībai un pirktspējai,
cilvēkiem vairāk ir iespējams rūpēties par skaistumu, dzīvojamu telpu interjera
padarīšanu omulīgāku un mājīgāku, tādēļ pēdējo gadu laikā arī palielinājies
pieprasījums pēc ziediem un istabas augiem, kā arī konkurence ziedu tirgotāju
starpā – atvērušies daudzi mazi ziedu veikaliņi.
Ziedi
kā prece šobrīd atrodas brieduma stadijā. Tai raksturīga liela
konkurence, bet tai pašā laikā prece dod arī vislielākos ienākumus. Ir
nepieciešams pārveidot vai atjaunot produktus, lai ieinteresētu pircējus –
piemēram, ieviest kādu jaunu pakalpojumu, ko nepiedāvā konkurenti.
Ziedu
pastāvīgo noietu nosaka dziļi iesakņojušās tradīcijas – Latvijā ir pieņemts
apsveikt jubilārus ar skaistiem ziedu pušķiem. Un, domājams, cik vien ilgi
pastāvēs skaistuma izjūta un tradīcija dāvināt ziedus, tik ilgi arī pastāvēs
ziedu veikali.
Importētie
ziedi atrodas augšanas stadijā
– tikai relatīvi nesen ziedus sāka importēt, un vēl joprojām arvien jaunus,
eksotiskus ziedus un telpaugus uzsāk importēt no ārzemēm. Tādi augi ir,
piemēram, medinilla, dažādi palmu paveidi, kafijkoks, eņģeļtaures u.c. Augšanas
stadijā atrodas arī Ziemassvētkiem veidotie vainagi un Lieldienu dekorācijas.
Pašmāju
audzētie ziedi atrodas brieduma stadijā. Liela daļa pircēju dod
priekšroku Latvijā audzētiem ziediem, kā rezultātā pieprasījums pēc tiem
nemazinās. Daļu ziedu, piemēram, puķuzirnīšus nemaz nav iespējams importēt,
tādēļ pircējiem iespējams iegādāties tikai Latvijā audzētos.
Preces raksturlielumi:
Pārbaudāmība – vienmēr svaigi un
smaržīgi ziedi, par ko var pārliecināties pircējs pats;
Novērojamība – SIA “Ziedu veltes”
veikalā iegādātos ziedu pušķus un sauso augu kompozīcijas var novērot tuvāko
ofisu, kafejnīcu un veikalu interjera dekorējumos;
Salīdzināmība – pircējs var salīdzināt
SIA “Ziedu veltes” ziedus ar konkurentu ziediem;
3. Tirgus analīze
Tirgus vispārējais raksturojums
![]() |
Pavasarī veikals plāno gūt vislielāko peļņu – šai laikā ir vislielākais pieprasījums pēc sēklām, sevišķi mauriņa zāliena sēklām, vasaras ziedu stādiem, puķpodiem un puķu kastēm. Uz Ziemassvētkiem veikals plāno pārdot Ziemassvētku vainadziņus, vītņu
u.c.
dekorējumus.
grafiks 1
Janvārī, februārī sagaidāmais
pieprasījums uz 1000 pircējiem ir 2500 Ls. Martā ir vērojams pieprasījuma
pieaugums (līdz 3500 Ls), sakarā ar agrāk un vēl joprojām svinēto Sieviešu
dienu, kā arī ar pavasara iestāšanos (tiek daudz pirktas sēklas, stādi).
Aprīlī, maijā ir vislielākais pieprasījums (5000 Ls), jo intensīvi tiek pirkti
ziedaugu stādi, puķu un mauriņa sēklas un pavasarī stādāmie sīpolaugi. Jūnijā
daudz ziedi tiek nopirkti sakarā ar izlaidumiem skolās un augstskolās
(pieprasījums – 4000 Ls) kā arī vēl joprojām tiek pirkti ziedaugu stādi.
Jūlijā, augustā ir vismazākais pieprasījums (1000 Ls), jo šajā laikā daudziem
iedzīvotājiem uzziedējuši ziedi mazdārziņos. Septembrī vērojams pieprasījuma
pieaugums (līdz 3000 Ls) – skolnieki iegādājas daudz ziedus uz pirmo septembri.
Oktobrī pieprasījums ir mērens – 2500 Ls. Novembrī atkal vērojams pieprasījuma
pieaugums (4000 Ls) – daudz cilvēki iegādājas ziedus kapu svētkiem, kā arī sāk
jau gatavoties ziemassvētkiem – iegādājas adventes vainadziņus un citus
dekorējumus. Decembrī pieprasījums 3000 Ls. Vidējais pieprasījums gada laikā - 3 083,33 Ls
4. Mērķa tirgus un tirgus nišas noteikšana
SIA “Ziedu veltes” tirgus niša ir ziedu, telpaugu, to kopšanas inventāra,
keramikas un stikla izstrādājumu tirgus. SIA “Ziedu veltes” orientējas uz
dažāda vecuma un dažāda ienākumu līmeņa pircējiem. Veikalā būs nopērkami gan
dārgi, prestiži ziedi, gan samērā vienkārši un lētāki.
Konkurentu analīze
tabula 1
Mūsu uzņēmums
|
Atrašanās vieta
|
Piedāvātā produkcija |
Priekšrocības |
|
SIA “Ziedu
veltes”
|
Kapseļu ielā 4
|
Griezti ziedi,
ziedošas puķes podos, zaļie istabas augi un koki, sēklas, telpaugu kopšanas
inventārs, keramikas un stikla izstrādājumi, stādi, literatūra par telpaugu
un mazdārziņu kopšanu.
|
Jauns veikals,
vēl nezināms visiem pircējiem.
|
Atrašanās vieta
– notiek intensīva satiksme, kursē trolejbusi, laipna apkalpošana, pārdošanā
arī lēto ziedu grupa.
|
tabula 2
|
||||

tabula 3 Vērtējuma kritēriji
0-3 punktu sistēmā.
5. Mārketinga stratēģija
Uzņēmuma cenu politika
v SIA “Ziedu veltes” produkcijas realizācijai noteiktas
mazumtirdzniecības cenas pēc izmaksu metodes: vidējās izmaksas + uzcenojums.
Lai segtu visas izmaksas un gūtu peļņu, cenas veikalā paredzētas vidēji par 60%
augstākas nekā vairumtirdzniecībā.
v Cenu veidošanas mērķis ir sasniegt plānoto ienākumu līmeni un
nostabilizēt uzņēmumu tirgū. Tādēļ, nosakot cenu precēm, ir jāņem vērā
pieprasījums un konkurentu cenas – ja vien iespējams, jānosaka savai produkcijai
nedaudz zemāka cena kā konkurentiem.
v Piemēram, 1 neļķe vairumtirdzniecībā maksā 0,22 Ls; SIA “Ziedu
veltes” veikalā – 0,37 Ls, konkurentiem – 0,40 līdz 0,50 Ls. Gara, skaista roze
vairumtirdzniedzībā izmaksā 0,90 Ls; SIA “Ziedu veltes” veikalā – 1,45 Ls,
konkurentiem – 1,50 Ls. Dracēna (miniatūrpalma) vairumtirdzniecībā – 1,80 Ls,
SIA “Ziedu veltes” veikalā – 2,80 Ls, konkurentiem – vismaz 3 Ls.
Sadales kanālu raksturojums
SIA “Ziedu
veltes” piedalās kā starpnieks (mazumtirgotājs) viena, divu kā arī trīs līmeņu
kanālos preču realizācijā. Sabiedrība pērk ziedus, telpaugus, inventāru augu
kopšanai, iepakojamo materiālu u.c. no vairumtirgotājiem (2 un 3 līmeņu
kanāli), dārzniecībām kā arī individuālajiem ziedu audzētājiem (1 līmeņa
kanāls), slēdz līgumus ar eksotisku ziedu importētājiem no ārzemēm (2 un 3
līmeņu kanāli). SIA “Ziedu veltes” slēdz līgumus arī tieši ar ražotājiem,
piemēram, Līvānu stiklu, tipogrāfijām par stikla izstrādājumu, apsveikumu
kartiņu pirkšanu.
Produkcijas noieta veicināšanas pasākumi
Uzņēmums paredzējis veikt sekojošus reklāmas pasākumus:
Šis etaps būtu noslēgums informatīvajai reklāmai un pāreja uz
pārliecinošo reklāmu, lai stimulētu pieprasījumu pēc savas produkcijas, jo liela nozīme
pārliecinošajai reklāmai ir preces augšanas un brieduma posmā.
6. Uzņēmuma funkcionēšana jeb ražošanas plāns
Uzņēmumam nepieciešamie resursi
Ūdens
– nepieciešams ziedu uzglabāšanai un telpaugu laistīšanai. Ūdens tiek iegūts,
izveidojot pieslēgumu ūdensapgādes sistēmai. Karstais
ūdens veikala vajadzībām tiek iegūts, apsildot to ar boileri.
Sakari – uzņēmuma
rīcībā ir telefons, fakss, kā arī tuvā nākotnē paredzēts pieslēgt internetu.
Kurināmais – telpu apsildīšanai
aukstajā sezonā tiek izmantota gāze.
Elektrība – veikals
nepatērē enerģiju lielos apmēros, tomēr tas ir vitāli svarīgs uzņēmuma
funkcionēšanas resurss. Tiek saņemta no vietējā elektroenerģijas padeves tīkla.
Pamatlīdzekļu un apgrozāmo līdzekļu raksturojums
Ø Uzņēmumā esošie pamatlīdzekļi
Nosaukums |
Vērtība |
Automašīna
|
10000,- Ls
|
Fakss
|
300,- Ls
|
Dators un
printeris
|
2000,- Ls
|
Kopējamā iek.
|
600,- Ls
|
Ledusskapis
|
250,- Ls
|
Kases aparāts
|
150,- Ls
|
Ø Uzņēmumā izmantojamie apgrozāmie līdzekļi
SIA “Ziedu veltes” darbībā izmantotie apgrozāmie
līdzekļi ir no vairumtirdzniecībā un ziedu audzētavām iepirktās preces: ziedi,
istabas augi podos, ziedaugu, dārzeņu sēklas, sausie augi, puķu podi un citi
keramikas izstrādājumi, inventārs telpaugu un mazdārziņu kopšanai, stādi,
mēslojums augu kopšanai, literatūra par augu kopšanu, apsveikuma kartiņas,
iesaiņojamais materiāls. Apgrozāmie līdzekļi ziedu veikalā ir arī tie materiāli,
kuri tiek izmantoti ziedu pušķu un vainagu tapšanas procesā – dažādi zaļumaugi,
zari, stieplītes, lentītes u.c. materiāli.
Produkcijas sagāde
Ziedi
veikalam tiek piegādāti pastāvīgi 3 reizes nedēļā, ja nepieciešams, biežāk.
Daļu preču SIA “Ziedu veltes” piegādā ar savu transportu, daļu ved piegādātāji.
Līgumi par
ziedu pirkšanu ir noslēgti ar SIA “Saulespuķe”, “Rīgas ziedi”, “Carnikavas
dārznieku”, “Flora magica” u.c. vairumtirgotājiem.
7. Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas
Uzņēmuma vadības struktūra
SIA “Ziedu
veltes” uzņēmuma struktūra veidota pēc funkciju principa. Organizatoriskās
struktūras forma ir piramīdas forma. Izvēlētās struktūras priekšrocības ir
sekojošas:
J struktūra varbūt nav vienkārša, bet toties
nodrošina visu darbu dubultu kontroli, jo savstarpēji sadarbojoties
virzienā no augšas uz apakšu, darba
pienākumi tiek labāk kontrolēti, un komandas darbs var dot labākus rezultātus;
J katram darbiniekam gan personīgi jāatbild
par savu darbu, gan jāstrādā komandā. Komandas darbs varētu būt ļoti efektīvs
uzņēmuma darbības sākumposmā.
J Vadītāja atbild par visu uzņēmumu kopumā,
viņas tiešie padotie ir grāmatvede un speciālists mārketinga jautājumos, kā arī
pārdevēja konsultante, kas darbībā cieši saistīta ar mārketinga menedžeri.
Zemākā līmeņa padotie ir šoferis sagādnieks, kas savukārt ir pakļauts arī
mārketinga menedžerim, un pārdevējas palīdze.

grafiks 2
8. Risks un problēmas
Jebkurš komercdarbības veids ir saistīts ar risku. Katram uzņēmumam
pastāv risks bankrotēt, tāpēc jāveic viss iespējamais, lai no tā izvairītos.
Lai izvairītos
no problēmām un mazinātu risku, veikalā tiek veikti šādi pasākumi
ü
ir
noslēgts līgums ar apsardzes firmu;
ü
veikala
drošībai laikā, kad tas ir slēgts, logiem un durvīm priekšā tiek aizvilkti
modernas metāla restes;
ü
lai
nodrošinātos pret ugunsgrēku, ir uzstādīti dūmu detektori;
ü
tiek
veikti ziedu veikala reklāmas pasākumi;
ü
par
ziedu un istabas augu piegādi ir noslēgti līgumi ar pastāvīgiem piegādātājiem;
ü
regulāri
tiek sekots līdzi izmaiņām likumdošanā;
ü
veikalu
paredzēts apdrošināt
tabula 4
Riska veids
|
Parādība
|
Riska novēršanas pasākumi |
Sociālais risks
|
zagšana
|
Veikala iekārtojums izveidots tā, lai
pārdevējai visa prece būtu labi pārskatāma. Veikalam ir pieslēgta
signalizācija, kas nodrošina tā apsardzi laikā, kad veikals ir slēgts. Naktīs
un svētku dienās, kad veikals ir slēgts, tā skatlogiem un durvīm priekšā tiek
aizvilkti režģi, kas samazina iespēju ielauzties veikalā.
|
Komerciālais risks
|
Nespēja realizēt preci
|
Reklāmas pasākumi, publicitāte
|
Ražošanas risks
|
Ziedu kvalitātes zudums
|
Uzglabājot ziedus, jāievēro precīza ķimikāliju
lietošana, kā arī jāuzglabā tos pareizā temperatūrā.
|
Cilvēka faktora risks
|
Darbinieku neprofesiona-litāte
|
Darbinieku kvalifikācijas celšana, floristikas,
pārdošanas kursu apmeklēšana
|
Juridiskais risks
|
Zaudējumi sakarā ar soda naudām
|
Regulāri tiek lasīta juridiskā literatūra,
sekots līdzi jaunumiem likumdošanā
|
Stihiskais
|
Ugunsgrēks
|
Drošības noteikumu ievērošana, dūmu detektoru
uzstādīšana
|
9. Uzņēmuma finansu plāns.
Plānotais peļņas un zaudējumu aprēķins 2000.gadam.

tabula 5
Naudas plūsmas plāns 2000.gadam pa ceturkšņiem.

Plānotā bilance 2000.gadam

tabula 7
Vērtējums.
Vērtējot uzņēmuma plānoto darbību pēc tā
finansu plāna, var secināt, ka uzņēmumam izdosies uzsākt veiksmīgu
uzņēmējdarbību un īstenot iepriekš noteiktos mērķus ar veicināšanas pasākumu un
nemainīga darbības stila palīdzību. Pirmajā gadā peļņa gan nav gaidāma liela,
bet domājams, ka nākamajos gados uzņēmums sasniegs iepriekš noteikto
apgrozījumu. Protams, visu šo aprēķinu pamatā ir noteikts pieprasījuma lielums,
kas nav vēl praksē pārbaudīts, ir tikai ar aptauju un pētījumu palīdzību
prognozēts. Ja pieprasījums būs šāds un vēl lielāks, plānotie aprēķini
piepildīsies un uzņēmējdarbības sākums būs sevi attaisnojis. Lai tas tā tiešām
arī notiktu, tiks veikti visi iepriekš aprakstītie pasākumi saskaņā ar plānu.
IZMANTOTĀ LITERATŪRA
1.
M.Rurāne
“Uzņēmējdarbības pamati’, R., Turības mācību centrs.85.-99.lpp
2.
V.Praude, J.Beļčikovs,
“Mārketings”, R., Vaidelote, 1999., 504.-527.lpp.
3.
M.Živitere “Komercdarbības
(biznesa) plāns”, R., 1999., 9.-34.lpp.
4.
Docentes M.Rurānes lekciju
pieraksti.
AtbildētDzēstKredīta piedāvājums / Investīciju
Tu, kas ir nepieciešams kredīts, lai sāktu savu biznesu. tu
varētu saņemt kredītu, lai īstenotu Jūsu projektu,
E-pasts: fabriceauriol4@gmail.com
AtbildētDzēstAizdevuma piedāvājums starp īpaši
Sir, Madam, beidzot lauzt strupceļu, kas izraisīja
bankām, jums ir Jūsu problēmu risinājums. Es esmu
Konkrēti, es piešķirt aizdevumus ar īstermiņa un ilgtermiņa no
€ 2000 līdz € 800,000 ar atmaksas termiņu ļoti ļoti
pieejama jūsu kredīta vajadzībām, lūdzu, sazinieties ar mani, thank you. e-pasts:
fabriceauriol4@gmail.com