Eksāmena jautājumi:
1. Raksturot jēdzienus: mācības,
mācīšana, mācīšanās.
Mācības
– objektīvais īstenības izziņas process.
2. Mācīšanās dažādās
interpretācijas.
3. Pedagoģiskais process un mācību
process. (īss būtības atklājums).
Mācību
process sastāv un tiek realizēts konkrētā formā – mācīšanas un mācīšanās
procesā un to saprot kā virzīšanos uz audzināšanas rezultātu. Virzīta
personības attīstība. Mācību process ir mainīgs. Raksturīgākās pazīmes:
1)
procesa būtība, izpratne,
2)
savstarpēji saistīti procesa
dalībnieki,
3)
plānveidība,
4)
didaktiskā pieeja – mācību
teorijas pieeja – attīstoša virzība,
5)
process tiek izvērtēts,
6)
ir tieksme zināšanas apgūt un
apzināti iegaumēt, jo galvenais ir mācību procesa saturs,
7)
skolēnu un viņa interešu
aktivizēšana,
8)
zināšanu izklāstīšana.
4. Mācību procesa ārējā struktūra.
Raksturot pēc izvēles vienu no komponentēm.




![]() |
Mācību vide

Mācību procesu var
organizēt 3 veidos:
-
kā sacensību,
-
kā individuālo darbu,
-
kā sadarbību.
Tradicionālā procesā kā
sacensība balstās autoratīvā veidā. Informācija no skolotāja un skolēna.
Nenotiek dialogs. Vienīgā patiesība ir skolotājam. Ir uzvarētāji un arī
zaudētāji.
Individuālais
darbs – audzēkņa personiskais darbs un ieguldījums. Neveidojas
sociālā sadarbība.
Kā sadarbība
valda demokrātiskas attiecības starp skolotāju un skolēnu. Kļūst par attvērtu
vidi – mācību vide kļust par sistēmu, kas atvērta izmaiņām, jauninājumiem un
kritiskai attieksmei. Divpusēja informācijas apmaiņa. Radoši strādā gan
skolēns, gan skolotājs
5. Mācību procesa dalībnieki
(raksturot skolotāja lomu mācībās, ieskicēt kā var izzināt audzēkņus).
Skolotāja loma
mācību procesā:
-
ceļvedis,
-
padomdevējs,
-
konsultants,
-
diskusiju partneris,
-
eksperts,
-
grupas dalībnieks,
-
domu biedrs.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru