Informācijas avoti un informācijas līdzekļi


Tēma:
Informācijas avoti un informācijas līdzekļi

Mēŗķi:                 
1. Gūt priekšstatu par informācijas līdzekļiem agrāk un tagad.
2. Prast pielietot mūsdienās visbiežāk pielietojamos informācijas līdzeļus saistībā ar skolēna ikdienu.
3. Mācēt atrast un atlasīt skolēnam nepieciešamo informāciju.
4. Veidot izpratni par informācijas ieguves līdzekļu nepieciešamību ikdienas dzīvē.
5. Veidot skolēnā apziņu: “Es varu, es protu orientēties informācijas pasaulē”.

Uzdevumi:
1. Iepazīties ar informācijas līdzekļu vēsturi.
2. Apmeklēt Lattelekom muzeju un VEF Vēstures muzeju.
3. Noskaidrot skolēna ikdienā nepieciešamos informācijas līdzekļus un to iedalījumu.

1) Telefons/taksofons

2) Uzziņu dienesti:
-         steidzamā informācija
-         uzziņu dienesti
3) Elementārā uzziņas literatūra:
-         enciklopēdijas
-         kalendāri
-         tālruņu katalogi
4) Mācību literatūra
-         satura rādītājs
4. Veidot prasmi pielietot skolēnam nepieciešamos informācijas līdzekļus ikdienā.
5. Izveidot uzskates materiālu par skolēnam nepieciešamajiem informācijas līdzekļiem un to pielietojumu.
6. Iestudēt teatralizētu uzvedumu par tēmu “Informācijas avoti un informācijas līdzekļi”.

Projekta idejas izvēle:
Tā kā šī projekta darba tēma tiek apskatīta dabas mācībā, tika izlemts to izvērst vienas nedēļas garumā, izpētot informācijas avotus un informācijas līdzekļus, un tāpēc nepieciešams ieinteresēt skolēnus un izvēlēties metodes, ar kurām panākt, lai skolēni paši izvirzītu šo tēmu.

Pieņēmuma izvirzīšana:
Bez informācijas šajā pasaulē var izdzīvot.
Projekta norise:
Uzdevums
Iespējamās metodes
Projekta posmi
Projekta norise
Iepazīties ar informācijas līdzekļu vēsturi.
saruna ar skolēniem, uzdodot uzvedinošus jautājumus; debates; prāta vētra;
individuāli pētnieciskais darbs; pāru darbs;
darbs bibliotekā;
izzinātu datu analīze
Informācijas iegūšana
Piektdiena
Apmeklēt Lattelekom muzeju un VEF Vēstures muzeju.
ekskursija
Informācijas iegūšana
Piektdiena
Noskaidrot skolēna ikdienā nepieciešamos informācijas līdzekļus un to iedalījumu.
prāta vētra; debates;
apspriedes mazās grupās;
vecāko klašu skolēnu anketēšana;
Iegūtās informācijas apstrāde un analīze
Pirmdiena
Veidot prasmi pielietot skolēnam nepieciešamos informācijas līdzekļus ikdienā.
vieslektori; demonstrēšana;
lomu spēles; video, filmas;
praktiskās nodarbības;
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī
Otrdiena
Izveidot uzskates materiālu par skolēnam nepieciešamajiem informācijas līdzekļiem un to pielietojumu.
grupu darbs
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī.
Trešdiena
Iestudēt teatralizētu uzvedumu par tēmu “Informācijas avoti un informācijas līdzekļi”.
“workshop”
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī
Ceturtdiena
Uzvedums “Informācijas avoti un informācijas līdzekļi”
teatralizēts uzvedums
Rezultātu prezentācija un novērtēšana
Piektdiena

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru