Tēma:
Informācijas avoti un informācijas līdzekļi
Mēŗķi:
1. Gūt priekšstatu par informācijas līdzekļiem
agrāk un tagad.
2. Prast pielietot mūsdienās visbiežāk
pielietojamos informācijas līdzeļus saistībā ar skolēna ikdienu.
3. Mācēt atrast un atlasīt skolēnam nepieciešamo
informāciju.
4. Veidot izpratni par informācijas ieguves
līdzekļu nepieciešamību ikdienas dzīvē.
5. Veidot skolēnā apziņu: “Es varu, es protu
orientēties informācijas pasaulē”.
Uzdevumi:
1. Iepazīties ar informācijas līdzekļu vēsturi.
2. Apmeklēt Lattelekom muzeju un VEF Vēstures
muzeju.
3. Noskaidrot skolēna ikdienā nepieciešamos
informācijas līdzekļus un to iedalījumu.
1) Telefons/taksofons
2) Uzziņu dienesti:
-
steidzamā informācija
-
uzziņu dienesti
3) Elementārā uzziņas
literatūra:
-
enciklopēdijas
-
kalendāri
-
tālruņu katalogi
4) Mācību literatūra
-
satura rādītājs
4. Veidot prasmi pielietot skolēnam nepieciešamos
informācijas līdzekļus ikdienā.
5. Izveidot uzskates materiālu par skolēnam
nepieciešamajiem informācijas līdzekļiem un to pielietojumu.
6. Iestudēt teatralizētu uzvedumu par tēmu
“Informācijas avoti un informācijas līdzekļi”.
Projekta
idejas izvēle:
Tā kā šī projekta darba tēma tiek apskatīta dabas mācībā, tika izlemts
to izvērst vienas nedēļas garumā, izpētot informācijas avotus un informācijas
līdzekļus, un tāpēc nepieciešams ieinteresēt skolēnus un izvēlēties metodes, ar
kurām panākt, lai skolēni paši izvirzītu šo tēmu.
Pieņēmuma
izvirzīšana:
Bez informācijas šajā pasaulē var izdzīvot.
Projekta
norise:
Uzdevums
|
Iespējamās metodes
|
Projekta posmi
|
Projekta norise
|
Iepazīties ar informācijas līdzekļu vēsturi.
|
saruna ar skolēniem, uzdodot uzvedinošus
jautājumus; debates; prāta vētra;
individuāli pētnieciskais darbs; pāru darbs;
darbs bibliotekā;
izzinātu datu analīze
|
Informācijas iegūšana
|
Piektdiena
|
Apmeklēt Lattelekom muzeju un VEF Vēstures
muzeju.
|
ekskursija
|
Informācijas iegūšana
|
Piektdiena
|
Noskaidrot skolēna ikdienā nepieciešamos
informācijas līdzekļus un to iedalījumu.
|
prāta vētra; debates;
apspriedes mazās grupās;
vecāko klašu skolēnu anketēšana;
|
Iegūtās informācijas apstrāde un analīze
|
Pirmdiena
|
Veidot prasmi pielietot skolēnam nepieciešamos
informācijas līdzekļus ikdienā.
|
vieslektori; demonstrēšana;
lomu spēles; video, filmas;
praktiskās nodarbības;
|
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī
|
Otrdiena
|
Izveidot uzskates materiālu par skolēnam
nepieciešamajiem informācijas līdzekļiem un to pielietojumu.
|
grupu darbs
|
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī.
|
Trešdiena
|
Iestudēt teatralizētu uzvedumu par tēmu
“Informācijas avoti un informācijas līdzekļi”.
|
“workshop”
|
Informācijas pielietošana praktiskā līmenī
|
Ceturtdiena
|
Uzvedums “Informācijas avoti un informācijas
līdzekļi”
|
teatralizēts uzvedums
|
Rezultātu prezentācija un novērtēšana
|
Piektdiena
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru