Tirgus
tendence un tirgus segmenta definīcija.
Pietiekamu
preču apgrozījuma apjomu, lai gūtu plānoto peļņu, tuvākajos gados var sasniegt
tikai tādā gadījumā, ja orientējamies uz vidējā pircēja līmeni, tirgojoties ar
precēm par mērenām cenām, tās elastīgi diferencējot pielāgojoties tirgus
prasībām.
Pircēji
preci izlieto dažādi un to iegādājas dažādu motīvu dēļ. Tāpēc pariezāk būtu
iedalīt pircējus pēc šiem pirkšanas motīviem, kā arī pēc citām pazīmēm.
Tirgus segmenta
definīcija bāzējas uz sekojošiem principiem:
·
ģeogrāfiskais (kur dzīvo pircēji);
·
demogrāfiskais (vecums, dzimums u.c.);
·
sociāli ekonomiskais (ienākumu līmenis, profesijas);
·
kultūras (izglītība, reliģija u.c.)
·
personas raksturojums (dzīvesveids, rakstura tips);
Lai
apkopotu šos datus, tika apsekoti konkurentu veikali.
Veicot
tirgus izpēti ceļojošo veikalu tirgus daļā, kā arī izpētot stacionāros veikalus
tika konstatēts, ka uz pastāvošo laika posmu Gulbenes rajonā ir četri ceļojošie
veikali, kas aptver piepilsētu, bet stacionārie veikali ir attīstījušies tikai
lielāko apdzīvoto vietu centros.
Tālāk no pilsētas dzīvojošo patērētāju apgādes
tīkls nav regulārs un pietiekami piesātināts, lai veidotu spēcīgu konkurenci
starp uzņēmējiem. To parāda piedāvāto preču sortimenta vienveidīgums, relatīvi
mazais uzņēmēju skaits, kas darbojas ar šāda veida uzņēmējdarbību, kā arī
esošais tirgus pieprasījums pēc šāda veida pakalpojumiem.
Patērētāji,
kas orientējās uz ceļojošo veikalu pakalpojumiem, ir cilvēki, kas dzīvo tālu no
rajona centra kā arī pagastu centriem, jo lauku rajonos ir slikta autobusu
satiksme, kas daudziem cilvēkiem rada grūtības apmeklēt veikalus un izdarīt
nepieciešamos pirkumus.
Balstoties
uz augstāk minētās informācijas par patērētājiem, stāvokli tirgū un uzņēmumiem,
kas darbojas šai pakalpojumu sfērā, izdarām secinājumus:
1. Ir pieprasījums pēc šāda
tirdzniecības veida pakalpojumiem.
2. Ir nepieciešams veidot plašu,
visu Gulbenes rajonu aptverošu ceļojošo veikalu
tirdzniecības tīklu.
3. Ir nepieciešams tam paralēli
veidot stacionāro veikalu tīklu, kas palielinās mūsu uzņēmuma ietekmi šai
tirgus daļā.
4. Pakalpojumi orientējami uz
attālu dzvojošiem patērētājiem, kam ir nepieciešamas pārtikas un sadzīves
preces, bet ir grūtības ar nokļūšanu līdz tirdzniecības vietām.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru