KONKURENTU ANALĪZE



Tirgus ekonomiskas virzītājspēks ir konkurence. Pircējiem ir iespējas izdarīt savus pirkumus dažādos veikalos pie dažādiem pārdevējiem. Ar konkurenci sakarsies arī mūsu uzņēmums “Divi A”, jo līdzīgas preces pārdod arī konkurenti. Konkurentu veikali ir jau iekarojuši savus patstāvīgos pircējus. Bet mēs centīsimies iekarot savu tirgus daļu, proti ar preču klāstu, apkalpošanas kultūru un kvalitāti. Tādējādi mēs radīsim cilvēkiem izvēles iespēju.
Ja uzņēmējsabiedrību ”DiviA” salīdzina ar konkurentu uzņēmumiem, tad secinām, ka tai ir gan priekšrocības, gan trūkumi.

Priekšrocības
Trūkumi
Ko darīt
Tirdzniecība par mērenām cenām
Konkurenti arī var tirgot par to pašu cenu
Pierādīt pircējiem priekšrocības: augstāka kvalitāte par to pašu cenu.
Plašs preču sortiments
Jauns, tāpēc sākumā mazāk pazīstams
Laika gaitā iegūsim pircēju uzticību
Ļoti komunikabli pārdevēji
Nav tik liela darba pieredze, kā konkurentim
Veidot ar vien lielāku patstāvīgo klientu loku

Analizējot tirgu tika atklāti 4 tiešie konkurenti un stacionārie veikali.

Ceļojošie veikali
Stacionārie veikali
Atršanās vieta
Apkalpo piepilsētu
Katrā pagastā
Sniegtie pakalpojumi
Pārdod pārtikas un rūpniecības preces
Pārdod pārtikas un rūpniecības preces
Informācija par sevi
Informācija tikai klientu vidū
Pazīstami visiem
Piedāvājums
Specifisks
Ierobežots
Klientu loks
Nemainīgs
Samazinās

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru