Dabas zonas




Uz Zemes vērojama liela augu un dzīvnieku daudzveidība. Tā atkarīga no vietas ģeogrāfiskā stāvokļa un klimatiskajiem apstākļiem. Dabas zonas ir plašas teritorijas ar līdzīgām temperatūrām, nokrišņu daudzumu un režīmu, noteiktiem augšņu tipiem, augu un dzīvnieku valsti.
Cilvēku saimnieciskās darbības rezultātā pirmatnējās ainavas daudzās dabas zonās ir ievērojami mainījušās. Dabas zonas mainās virzienā no poliem uz ekvatoru, kā arī palielinoties augstumam virs jūras līmeņa.



Arktiskie tuksneši

Arktiskie tuksneši atrodas arktiskajā klimata joslā. Tur ir viszemākās temperatūras, visu klāj sniegs un ledus. Veģetācija tikpat kā neveidojas, mīt dzīvnieki, kas spēj izturēt lielu aukstumu. Šie rajoni nav piemēroti cilvēku dzīvei.

Tundra

Tundra atrodas subarktiskajā klimata joslā. Ziema ir 8 mēnešus gara, tumša un auksta. Vasara ir īsa, gaiša un vēsa. Vasarā daudzgadīgā sasaluma augsnes nespēj atkust. Gada vidējā temperatūra ir zem – 15 °C. Mūžīgs sasaluma slānis. Nokrišņu daudzums gadā mazāk nekā 300 mm. Veģetācijas perioda ilgums gadā mazāk nekā 30 dienas. Tundrā neaug koki. Aug tikai zāle, ziedaugi, pundurkoki un krūmi. Lauksaimniecība nav iespējama. Dzīvo ziemeļbrieži, ligzdo putni, mīt dažādi kukaiņi. Iedzīvotāji nodarbojas ar briežkopību.

Taiga un kalnu skujkoku mežu zona

Taiga atrodas mērenās klimata joslas ziemeļu daļā.  6 – 8 mēnešus ilga ziema, iespējama arī barga. Gada vidējā temperatūra – 15 °C - 0 °C. Siltākajā mēnesī vidējā temperatūra ir virs +10 °C. Nokrišņu daudzums gadā mazāk nekā 600 mm. Mazs trūdvielu slānis apmēram 10 cm. Veģetācijas perioda ilgums 30 – 180 dienas gadā. Maz zaļo augu masas. Dienvidu puslodē skujkoki gandrīz nav sastopami, jo attiecīgajos platuma grādos ir okeāns. Izplatītākie koki taigā ir egles, priedes, baltegles un lapegles. Lauksaimniecības virzieni un ražojumi — mežsaimniecība, lopkopība — ziemeļbrieži.


Jaukto un platlapju mežu zona

Jaukto mežu zona atrodas mērenās klimata joslas vidusdaļā. Maigas ziemas un siltas vasaras. Gada vidējā temperatūra ir 6. °C līdz 14 °C. Nokrišņu daudzums gadā ir vairāk nekā 600 mm. Veģetācijas perioda ilgums vairāk nekā 180 dienas gadā. Tur aug ozoli, liepas, kļavas, skābarži, bērzi, egles priedes un citi koki, kā arī dažadi zālaugi. Lauksaimniecībā izmanto rudzus, kartupeļus, kukurūzu, kviešus un dārzeņus. Lopkopībā audzē liellopus un cūkas.

Stepes un augstkalnu pļavas

Stepes atrodas mērenās klimata joslas dienvidu daļā un subtropu joslā. Aukstas ziemas, bet siltas vasaras. Gada vidējā temperatūra ir 3 °C līdz 8 °C. Nokrišņu daudzums gadā ir mazāk nekā 600 mm. Iztvaikošana ir lielāka nekā nokrišņu daudzums. Šajā zonā ir ļoti auglīgas melnzemes augsnes. Veģetācijas periodu ilgums ir mazāk neka 180 dienas gadā. Stepēs aug zāle, ziedaugi, graudzāles un lauksaimniecībā audzē kviešus cukurbietes un saulgriezes. Viena raža gadā. Mežu nav, jo ir nokrišņu trūkums. Lopkopībā audzē liellopus un aitas. Stepēs dzīvo daudz grauzēj, antilopes, strausi un daudz citi dzīvnieki.

 

 

Mūžzaļo cietlapju mežu un krūmāju zona

Mūžzaļo cietlapju mežu un krūmāju zona atrodas subtropu klimata joslā. Izteiktas temperatūras atšķirības starp ziemu un vasaru. Gada vidējā temperatūra ir 14 °C līdz 21 °C. Nokrišņu daudzums gadā ir 400 līdz 1000 mm. Vasarās sauss, bet ziemās bagāti nokrišņi. Veģetācijas perioda ilgums gadā varāk nekā 180 dienas. Mūžzaļo cietlapju mežu un krūmāju zonā aug citrusi, olīvkoki un lauri. Lauksaimniecībā audzē vīnogas, olīves, citrusaugus un rīsus. Lopkopībā audzē aitas, kazas un ēzeļus.


 

 

Tuksneši un pustuksneši

Tuksneši un pustuksneši atrodas subtropu un tropu joslās. Izteiktas temperatūras atšķirības starp ziemu un vasaru. Gada vidējā temperatūra ir 18 °C līdz 28 °C. Nokrišņu daudzums gadā ir mazāk nekā 250 mm, ļoti īsi lietus periodi, sausums. Veģetācijas perioda ilgums ir mazāk nekā 60 dienas. Augkopība iespējama tikai ar apūdeņošanu. Šajā zonā augu valsts nav vai ir reta zāle un pundurkrūmi. Lauksaimniecībā ražo oāžu kultūraugus, kokvilnu, rīsus un tēju. Lopkopībā audzē aitas, kamieļus, ēzeļus - (klejotāju lopkopība).




Savanna

Savanna aizņem subekvatoriālās klimata joslas. Savanna veidojas, ja gada vēsākajā mēnesī vidējā temperatūra ir virs +18 °C, iztvaikošana pārsniedz nokrišņu daudzumu. Gada vidējā temperatūra ir 25 °C. Savannā aug vairākus metrus gara zāle, atsevišķi koki –  akācijas un baobabi. No dzīvniekiem sastopami ziloņi, degunradži, žirafes, dažviet (Auztrālijā) ķenguri. Audzē kukurūzu, prosu un  kokvilnu. Mājdzīvnieki ir aitas un liellopi

Mitrie ekvatoriālie meži
Mitrie ekvatoriālie meži aug ekvatoriālajā klimata joslā. Tie ir mūžzaļi. Nav gadalaiku. Gada vidējā temperatūra ap 26 °C. Nokrišņu daudzums gadā vairāk nekā 1500 mm, ir mitrs visu gadu. Veģetācijas perioda ilgums visu gadu. Augkopība iespējama visu gadu, nabadzīgas augsnes. Lauksaimniecībā ražo manioku, banānus, kakao, kafiju, cukurniedres un ananasus. Lopkopības nav.

20 comments:

  1. eju 3. klasē tas man uzdots dabas zinībās kā referāts LIELS PALDIES !!!

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Verner, mums ir jāuzskaita kas: kaķis, pele, suns nu piemēram. Nedrīkst šitā. P.S. Laura no klases

      Dzēst
  2. loti labi jo man tiesi to ati vajadzēja

    AtbildētDzēst
  3. Ideāli, tieši prezentācijai noder

    AtbildētDzēst
  4. SCAMMERS DRAINED AND RUINED ME FINANCIALLY AND LEFT ME HOMELESS BUT THANKS TO PROSPER LOAN PLC:- prosperloanplc@gmail.com or call +1(205) 224-8709 .()

    Greetings to everyone, Life they say is full of deceit. No torture and pain can be compare to what i Theresa L. Bernard experience in the hands of scammers, I trusted the words of those fake loan lenders without verifying, I lost more than $12,500 in the quest of obtaining a loan i sold my car defaulted in my bills but i keep on falling victim my life has been piece of trash full of mess. My kids dropped out of school, My bank denied me credit because my credit score was down already. Until last week a very close friend told me that she got a loan from PROSPER LOAN PLC that i should also give it a try. Not having an option I contacted them with a heart full of sorrow and skepticism i shyly follow their procedures comply to their policy, I was waiting for the bad news like every other loan company i contacted gave me then i receive a credit alert that my bank account has been credited with $250,000 which i initially applied for instantly tears of joy roll out of my eyes because I never believe it will come through. Whenever you are in need of any kind of loan don't be a prey and contact the one true loan company via their information. Email: prosperloanplc@gmail.com or Call +1(205) 224-8709. And receive your financial breakthrough.

    AtbildētDzēst
  5. We are here to help your business grow https://www.cityfinances.lv/par-mums/

    AtbildētDzēst
  6. Sveiki,
    Mans vārds ir ROBBI no Cirebon Jawa Barat Indonēzijas. Vēlos pateikties mātei Alicia Radu par to, ka viņš man palīdzēja saņemt labu aizdevumu pēc tam, kad cietu daudz nepatiesu tiešsaistes aizdevēju, kas mani apkrāva, lai nopelnītu naudu, nesniedzot man kredītu, es bija nepieciešams aizdevums pēdējo 3 gadu laikā, lai sāktu savu biznesu Kirebonas pilsētā, kur es dzīvoju, un es nokļuvu viltotas Turcijas uzņēmējsabiedrības rokās, kas mani apkrāva un neiesniedza man kredītu. un es esmu ļoti neapmierināts, jo es pazaudēju visu savu naudu pret viltus uzņēmumu Turcijā, jo es to uzliekam savai bankai un saviem draugiem, un man nav neviena, kas to palaistu, līdz kādu dienu ticīgajam, ka mans draugs pēc Siti Aminaha lasīšanas viņas liecība par to, kā viņa saņēma aizdevumu no mātes Alicia Radu, tāpēc man vajadzēja sazināties ar Siti Amiņu, un viņa man teica un pārliecināja mani sazināties ar māti Alicia Radu, ka viņa ir laba māte, un man bija jāapgūst drosme, un es sazinājos ar māti Alicia Radu un es bijām pārsteigti par manu kredīta apstrādi un apstiprināšanu, un 3 stundu laikā mans aizdevums tika pārskaitīts uz manu kontu, un esmu ļoti pārsteigts, ka tas ir brīnums, un man jāsaka par mātes Alicia Radu labo darbu
    tāpēc es ieteiktu visiem, kam nepieciešams aizdevums, sazināties ar māti Alicia Radu e-pastu: (aliciaradu260@gmail.com), un es jums apliecinu, ka jūs apliecināsiet, kā esmu paveicis, un jūs varat sazināties ar mani arī, lai uzzinātu vairāk par Mātes Alicia Radu manu e-pastu : (robbi5868@gmail.com), un jūs joprojām varat sazināties ar Siti Amiņu, kurš iepazīstināja mani ar māti Alicia Radu pa e-pastu: (sitiaminah6749@gmail.com)
    Dievs var turpināt svētīt un mīlēt māti Alicia Radu mainīt savu finansiālo dzīvi

    AtbildētDzēst
  7. Labdien, es esmu Josef Lewis. Cienījams, likumīgs un akreditēts aizdevējs. Mēs sniedzam visu veidu aizdevumus ļoti ātri un viegli, personisko kredītu, auto aizdevumu, mājokļa aizdevumu, studentu aizdevumu, biznesa aizdevumu, izgudrotāja aizdevumu, parāda konsolidāciju. utt

    Saņemiet apstiprinājumu biznesa vai personīgiem aizdevumiem šodien un saņemiet līdzekļus tajā pašā nedēļas laikā. Šos personīgos aizdevumus var apstiprināt neatkarīgi no jūsu kredīta, un ir daudz laimīgu klientu, lai dublētu šo prasību. Bet jums nebūs tikai vajadzīgā personīgā aizdevuma; jūs saņemsiet lētāko. Tas ir mūsu solījums: mēs garantējam viszemāko likmi visiem aizdevumiem ar bezmaksas nodrošinājuma priekšrocībām.

    Mēs cenšamies atstāt pozitīvu ilgstošu iespaidu, pārsniedzot manas klientu cerības viss, ko es daru. Mūsu mērķis ir izturēties pret jums ar cieņu un cieņu, savlaicīgi nodrošinot visaugstākās kvalitātes pakalpojumus. Nav sociālā nodrošinājuma Nepieciešamais numurs un kredīta pārbaude nav nepieciešama, 100% garantēta. Lūdzu, nekavējoties atbildiet, izmantojot zemāk norādīto informāciju, ja jūs interesē aizdevums un neesat izkrāpts.

    E-pasts: progresiveloan@yahoo.com
    Zvans / WhatsApp: +16626183756
    Tīmekļa vietne: https://progresivefunding.wordpress.com

    AtbildētDzēst
  8. Šogad 2019. gads man bija tik svētīgs, ka Dievs man ir devis iemeslu atkal dzīvot laimīgi pēc tam, kad trīs mēnešus bija sabojāta sirds, kad mans vīrs mani atstāja novārtā un atgriezās pie sava mīļotāja. Es cietu un izbraucu visu veidu emocionālo spīdzināšanu, jo es nevarēju saņemt nekādu palīdzību, lai saņemtu manu vīru atpakaļ, kamēr mans kolēģis, kurš man deva savu pilnīgu pārliecību par to, ka viņš var palīdzēt man. Es sazinājos ar Dr Wealthy, un es uzklausīju viņa vārdus un sekoju instrukcijām, ko viņš man devis. Vai jūs varētu uzskatīt, ka mans vīrs atgriezās mājās 12 līdz 16 stundu laikā, kā viņš teica, un šodien mana laulība ir atjaunota un es esmu tik pateicīgs, pateicīgs un pateicīgs Dievam par Dr Wealthy izmantošanu, lai saņemtu savu vīru atpakaļ pēc 3 mēnešiem salauzta laulība. Vai ir kāds, kas tur ir nepieciešams, lai atgrieztos pie viņa vai viņas mīļākā vai vajag jebkāda veida palīdzību? Tad es iesaku jums sazināties ar Dr Wealthy tagad, izmantojot savu e-pasta ID: wealthylovespell@gmail.com VAI varat arī uzzināt viņu par +2348105150446, lai iegūtu vairāk informācijas. Dievs jūs svētī

    AtbildētDzēst
  9. Sveiki, es esmu šeit, lai izplatītu šo labo ziņu visai pasaulei par to, kā es dabūju savu sievu atpakaļ. Es biju traks, kad mana sieva pagājušajā mēnesī atstāja mani pie cita vīrieša, bet, kad es satikos ar draugu, kurš mani iepazīstināja ar galveno dr. Pārtikušo Lielais vēstneša orakula kalpotājs, kuru viņš kalpo, es stāstīju savai problēmai priekšniekam Dr Wealthy par to, kā mana sieva mani pameta. Viņš man teica tikai to, ka esmu nonācis pareizajā vietā, ja man sirds vēlēsies bez jebkādas blakusparādības. Viņš man teica, kas man jādara, pēc tam, kad tas tika izdarīts. Nākamo 2 dienu laikā mana sieva man piezvanīja pa tālruni un teica, ka žēl, ka dzīvoju pirms manis tagad un arī nākamās nedēļas laikā pēc tam, kad sieva mani piezvanīja lūdziet piedošanu. Es esmu tik laimīga un satriekta, ka man tas ir jāpasaka visai pasaulei par to, kā priekšnieks Dr. Pārtikušie man palīdz apmierināt sirds vēlmes. Ja jums nepieciešama jebkāda veida palīdzība, sazinieties ar priekšnieku Dr Wealthy, izmantojot šo e-pasta adresi: wealthylovespell@gmail.com vai zvanot pa tālruni +2348105150446. Viņš arī izteicis tik daudz pareizrakstības vārdus, kā, piemēram, (1) Ja vēlaties savu bijušo atpakaļ (2), jums ir nepieciešams šķiršanās jūsu attiecībās. (3) Jūs vēlaties tikt paaugstināta amatā. (4) Jūs vēlaties, lai sievietes un vīrieši skrietu pēc jums. (5) Ja vēlaties bērnu. (6) Jūs vēlaties būt bagāts. (7) ) Jūs vēlaties, lai jūsu vīrs un sieva būtu jūsu mūžīgi. (8) Ja jums nepieciešama finansiāla palīdzība. (9) Zāļu kopšana. Sazinieties ar viņu šodien pa e-pastu: wealthylovespell@gmail.com vai zvaniet pa tālruni +2348105150446, un jūsu problēmas tiks atrisinātas.

    AtbildētDzēst
  10. Mans stāsts, iespējams, ir līdzīgs, tomēr es saņēmu tūlītēju palīdzību no Dr.Oduduwa mīlestības pareizrakstības runātāja, kurš 2 dienu laikā pēc mīlestības burvestības daļas aktivizēšanas spēja atvest manu bijušo draugu. Mans vīrs iekrita afērā ar citu sievieti darbā un mani pameta. Es saņēmu garīgo tēvu, mentoru un dziednieku, kas sauca Oduduwa, laulības pareizrakstības atlases programmu. Divas dienas pēc pareizrakstības pusdienām manas vārdā, lai atgrieztu vīru mājās, bija pārsteigums, es pat nespēju izskaidrot, kā tas viss notiek, tas darbojas, kā sola Dr.Oduduwa.
    Mans vīrs sākumā bija ļoti pakļauts, bet mans vīrs Andersons atgriezās mājās, lai atvainotos un lūgtu manu piedošanu, šodien mēs esam laimīgāki nekā jebkad agrāk.
     Es to nevarētu izdarīt bez Baba Oduduwa palīdzības. Es būtu atteicies un tam ticējis, jo mans vīrs redz kādu citu, tad viņš teica, ka mēs esam izdarīti. Pēc mīlestības burvestības palaišanas mans vīrs man piezvana pa mobilo tālruni un dienu pēc tam viņš atgriežas mājās.
    Es esmu pateicīgs un sirsnīgi iesaku Dr.Oduduwa visiem, kas vēlas samierināties ar bijušajiem un atrisināt pārpratumus laulībā. šis garīgo laulību dziednieks, kurš man palīdzēja. šodien ātri konsultējieties ar šo Oduduwa pareizrakstības piekritēju, lai atgrieztos bijušais mīlas partneris. Dr.oduduwa personīgais kontakts (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    AtbildētDzēst
  11. LŪDZU, IZLASIET MANU TESTU

     Mani sauc Yanko Georgiev
    Uzņēmuma Bulgaria Airways izpilddirektors. Es vēlos, lai jūs visi zināt, ka pilsētas banku aizdevumu kompānija ir viena no labākajām aizdevumu kompānijām internetā, kas piešķir jums jūsu izvēlētu aizdevumu.
     Uzņēmums dažus mēnešus atpakaļ, es viņiem nosūtīju ielūgumu saņemt
     īpaša summa 30 miljonu eiro apmērā mūsu gaisa kuģa uzturēšanai un revolucionārai gaisa satiksmei ievērojama ekonomikas vējavēja laikā. Gaisa transporta stabilizācijas padome un apvienojās
     aizdevumu garantiju aģentūras atteicās piedāvāt mums nepieciešamo aizdevumu
     nolēma meklēt īstu brīvā tirgus aizdevumu kompāniju vietnē
     Lai saņemtu aizdevumu internetā, mēs ar viņiem, izmantojot mūsu I.T departamenta palīdzību, varējām sazināties ar viņiem šeit internetā, un 3 darba dienu laikā mēs saņēmām pieprasīto aizdevumu, un mēs izpildījām visas prasības, kuras viņi lūdz.
    tā kā man nekad nav ienācis prātā, ka tiešsaistes aizdevuma atlasīšana notiks
    lai būtu tik vienkārši, trīs vienkārši soļi, un mēs saņēmām aizdevumu
    ļoti priecājos par Hosē Luisa aizdevumu uzņēmumu, un es gribu personīgi pateikties
    Vladimiram Danailovam par nenogurstošajiem centieniem mūs nogādāt līdz šai vietai, mēs iesakām viņu pakalpojumus ikvienam, kam nepieciešams aizdevums
    jebkura veida, lai sazinātos ar viņiem pa e-pasta adresi
     (citybankloans10@aol.com) (citybankloan123@gmail.com) vai whatsapp viņiem tagad + 13075431042, tie nav viltoti, tie ir patiesi, sazinieties ar viņiem tagad,

    AtbildētDzēst
  12. Sveicināti un sveicināti Spotcap globālo aizdevumu pakalpojumos. Mans vārds ir Klaudija Kleina, es esmu aizdevējs un arī aizdevumu konsultants.

    Vai jums ir nepieciešams finanšu atbalsts? vai jums ir nepieciešams aizdevums dažādiem mērķiem? ja jūsu atbilde ir apstiprinoša, es ieteiktu jums sazināties ar manu firmu, izmantojot | spotcapglobalservices@gmail.com | vai nosūtiet mums ziņojumu vietnē WhatsApp: +4915758108767 | un jūsu kontā ir aizdevums 24 stundu laikā, jo mēs piedāvājam izcilus aizdevuma pakalpojumus visā pasaulē.

    Mēs piedāvājam visa veida aizdevumu pakalpojumus (individuālais aizdevums, biznesa aizdevums un daudzi citi), mēs piedāvājam gan ilgtermiņa, gan īstermiņa aizdevumus, kā arī jūs varat aizņemties līdz 15 miljoniem eiro. Mans uzņēmums palīdzēs sasniegt dažādus mērķus ar plašu aizdevuma produktu klāstu.

    Mēs zinām, ka likumīga aizdevuma saņemšana vienmēr ir bijusi milzīga problēma Personām, kurām ir finansiālas problēmas un kurām ir nepieciešams risinājums, daudziem cilvēkiem ir tik grūti iegūt pamatkapitāla aizdevumu no savām vietējām bankām vai citām finanšu institūcijām augsto interešu dēļ. likme, nepietiekams nodrošinājums, parāda un ienākumu attiecība, zems kredītreitings vai kādi citi iemesli

    Vairs nav gaidīšanas laika vai stresaino bankas apmeklējumu. Mūsu pakalpojums ir pieejams visu diennakti - jūs varat saņemt aizdevumu un veikt darījumus jebkurā vietā un vietā, kur jums tas nepieciešams

    Mēs sniedzam 24 stundu pasaules klases aizdevuma pakalpojumus. Jautājumiem / jautājumiem? - Nosūtīt e-pastu uz | spotcapglobalservices@gmail.com | vai nosūtiet mums ziņojumu vietnē WhatsApp: +4915758108767 | & Saņemiet atbildi vienā mirklī.

    Jūsu ģimenei, draugiem un kolēģiem nav jāzina, ka jums ir maz naudas, vienkārši rakstiet mums, un jūs saņemsit aizdevumu.

    Jūsu finansiālā brīvība ir jūsu rokās!

    AtbildētDzēst
  13. Es esmu tik laimīgs, lai dalītos šo brīnišķīgo liecību Paldies Dr Adeleke par palīdzību jūs deva man, es būšu uz visiem laikiem pateicīgs tagad mans ex lover ir atpakaļ uz mani, un viss ir alright, ja jūs iet caur attiecībām vai laulības problēma email viņam via (aoba5019@gmail.com) sasniegt viņam whatsapp vai zvaniet + 27740386124.  Dr Adeleke mīlestība burvestību palīdzēs jums jūsu attiecības vai laulību.

    AtbildētDzēst
  14. Laba diena visiem es esmu ļoti priecīgs dalīties savā brīnišķīgajā pieredzē ar visiem par to, kā Dr ADELEKE palīdzēja man nodot burvestību, kas padarīja dāma es vienmēr esmu mīlējis, bet nekad viņas uzmanību beidzot mīlēja mani atpakaļ ar Baba spēcīgs burvestību... tas bija tikai pārsteigums, jo viņa kā ir mana sapņu sieviete, un tā beidzot izpaudās pēc mana tikšanās ar BABA ADELEKE.. Ja jums ir kādas problēmas, kas traucē jums sazināties ar viņu uz šūnu un whatsapp + 27740386124 

    AtbildētDzēst
  15. Mums steidzami nepieciešami orgānu donori, nieru donori, sieviešu olas, nieru donori. Summa: USD 500 000,00 dolāri
    Sieviešu olu summa: USD 500 000,00 dolāri
    WHATSAP: +91 91082 56518
    Email: : customercareunitplc@gmail.com
    Lūdzu, kopīgojiet šo ziņu.


    We are urgently in need of Organs Donors, Kidney donors,Female Eggs,Kidney donors Amount: $500.000.00 Dollars
    Female Eggs Amount: $500,000.00 Dollars
    WHATSAP: +91 91082 56518
    Email: : customercareunitplc@gmail.com
    Please share this post.

    AtbildētDzēst