Saturs
1. Kopsavilkums.................................................................................................................. 2
2. Statūtu
fonds un daļas...................................................................................................... 3
3. Firmas
saimnieciskā un finansu darbība........................................................................... 4
4. Uzskaite
un atskaite......................................................................................................... 5
5. SIA
“Cukuriņš“ darbības virziens.................................................................................... 5
6. Firmas
iekšējā vide........................................................................................................... 5
Misija................................................................................................................................... 5
Stratēģiskie mērķi................................................................................................................ 5
Taktiskie mērķi.................................................................................................................... 5
- Mārketinga
daļai........................................................................................................ 5
- Ražošanas
daļai......................................................................................................... 5
- Finansu
daļai............................................................................................................. 6
- Personāla
daļai........................................................................................................... 6
Operatīvie mērķi.................................................................................................................. 6
- Mārketinga
daļa......................................................................................................... 6
- Ražošanas
daļa.......................................................................................................... 6
- Finansu
daļa.............................................................................................................. 7
- Personāla
daļa............................................................................................................ 7
- Darbinieku
izvēle...................................................................................................... 7
- Firmas
darba kultūra.................................................................................................. 8
- Tehnoloģijas.............................................................................................................. 8
7. Firmas
ārējā vide.............................................................................................................. 8
- Tieši
ietekmējoša....................................................................................................... 8
- Netieði
ietekmējoša................................................................................................... 8
8. Darbinieku
funkcijas...................................................................................................... 10
ĪPAŠNIEKU kopsapulce.................................................................................................... 10
Prezidents.......................................................................................................................... 10
Mārketinga daļa................................................................................................................. 10
- Direktors.................................................................................................................. 10
- Produkcijas
realizācijas menedžeris......................................................................... 10
- Reklāmas
menedžeris.............................................................................................. 11
- Tirgus
pētīšanas menedžeris.................................................................................... 11
Ražošanas daļa.................................................................................................................. 11
- Direktora
vietnieks ražošanas jautājumos................................................................ 11
- Raţođanas
menedţeris.............................................................................................. 12
- Sagādes
daļas menedžeris........................................................................................ 12
- Kvalitātes
kontroles dienesta menedţeris................................................................. 12
Finasu daļa........................................................................................................................ 12
- Finansu
direktors..................................................................................................... 12
- Grāmatvedis............................................................................................................ 12
- Norēķinu
centra menedžeris.................................................................................... 13
- Finansu
un kredītu daļas menedžeris....................................................................... 13
Personāla daļa.................................................................................................................... 13
- Direktora
vietnieks personāla jautājumos................................................................ 13
- Personāla
vadības un plānošanas menedžeris.......................................................... 14
- Personāla
apmācības menedžeris............................................................................. 14
- Darba
aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžeris........................................ 15
- Drošības
dienesta vadītājs........................................................................................ 15
9. Vadības
stils................................................................................................................... 16
1. Kopsavilkums
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību ( turpmāk firma ):
Pilns nosaukums –
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību – firma “Cukuriņš“;
Juridiskais
statuss:
Firma ir juridiskā persona, atbilstoši Latvijas Republikas
likumdošanai, un savā darbībā pakļaujas Latvijas Republikas jurisdikcijai.
Juridiskā
adrese:
Rīga, Brīvības iela 180
Firmas
dibinātāji:
1. Fiziska persona
2. Fiziska persona
3. Fiziska persona
4. Fiziska persona
5. Fiziska persona
Tirgus sektori:
Vietējais - nacionālais tirgus – 30-50 %
Eksports - Austrumvalstis – 30-50 %
- industriāli attīstītās valstis – 10-20 %.
Tirgus izaugsmes
iespējas.
Nacionālajā tirgū projekta realizācija nodrošinās sekmīgu SIA
“Cukuriņš” produkcijas konkurētspēju ar importa piedāvājumu.
Austrumvalstu tirgus atrodas attīstības fāzē, piedāvājums gan
kvantitatīvi, gan kvalitatīvi atpaliek no pieprasījuma. Tirgus ietilpība
ievērojami pārsniedz potenciālo Austrumvalstu piegādātāju jaudas. Ar
potenciālajiem importa piegādātājiem iespējama sekmīga kvalitātes un cenu konkurence.
Industriāli attīstītās valstīs kopējās tirgus ietilpības izmaiņas
tuvākajā perspektīvā nav reālas. Realizācijas palielināšanās šajos tirgos
iespējama realizējot konkurences stratēģiju.
Projekta mērķis
SIA “Cukuriņš” ir viens no vadošajiem cukura ražotāju uzņēmumiem
Latvijā. Projekta mērķis:
-
konkurētspējas paaugstināšana,
-
esošo tirgus pozīciju saglabāšana
un paaugstināšana importa konkurences apstākļos, nodrošinot:
·
augstas kvalitātes paaugstināta
pieprasījuma cukura ražošanas un realizācijas apjoma palielināšanos;
·
produkcijas noformējuma uzlabošanu
atbilstoši pasaules tirgus prasībām;
·
ražošanas procesu automatizācija
un darba ražīguma paaugstināšana.
A/S “Cukuriņš”
galvenie iekšējie nosacījumi projekta panākumiem:
-
augsts specializācijas līmenis;
-
starptautiskā atzinība;
-
laba tirgus pārzināšana un aktīva
mārketinga politika;
-
stabilas tirgus pozīcijas esošajos
tirgos
-
stabils uzņēmuma finansiālais
stāvoklis.
Tādējādi būs iespējams nodrošināt ražošanas apjoma paaugstināšanu,
izejvielu noliktavu modernizēšanu, iepakojuma kvalitātes uzlabošanu, ūdens
attīrīšanas iekārtu rekonstruēšanu un darba ražīguma paaugstināšanu.
Produkcijas sortiments:
-
rafinētais cukurs;
-
nerafinētais cukurs.
Firma ir nodibināta kā jauns uzņēmums ar ierobežotu atbildību.
Firma ir juridiska persona no reģistrācijas brīža. Firmai ir norobežots
īpašums, patstāvīga bilance, apaļais zīmogs un spiedogi ar firmas nosaukumu,
personīgā emblēma un preču zīme, kas reģistrēti noteiktā kārtībā, kā arī valsts
naudas un valūtas norēķinu konti Latvijas Republikas un ārzemju bankās.
Firma ir tiesīga atvērt filiāles un pārstāvniecības Latvijas Republikā
un ārzemēs.
Firmas īpašums ir būves, ēkas, iekārtas, inventārs, transporta līdzekļi,
vērtspapīri, zinātniskās, tehniskās un citas izstrādes, saražotā produkcija,
preces, naudas līdzekļi, t.sk. valūta, cita manta, kura nepieciešama statūtu
uzdevumu veikšanai.
Firma atbild par savām saistībām tikai ar savu mantu. Firmas dalībnieki
atbild tikai ar savu ieguldījumu statūtu fondā ietvaros. Valsts neatbild par
firmas saistībām, firma savukārt neatbild par valsts saistībām.
Zaudējumus, kurus cieš firma valsts iestāžu vai citu organizāciju, kā
arī atsevišķu pilsoņu nelikumīgas vai paviršas darbības dēļ, sedz vainīgais
pilnā apmērā. Strīdi sakarā ar zaudējumu segšanu tiek izskatīti tiesā.
2. Statūtu fonds un daļas.
Firmas darbības uzsākšanai un tās turpināšanai dibinātāji ar naudas un
mantas ieguldījums veido Ls 25 000 ( divdesmit pieci tūkstoši latu ) lielu
statūtu fondu.
Firmas statūtu fonds sadalīts 25 vienādās daļās un katras daļas vērtība
ir Ls 1000 ( viens tūkstotis latu ).
Dibinātāju daļu skaits sastāda:
1. Dibinātājs - 5 daļas par summu Ls 5000;
2. Dibinātājs - 5 daļas par summu Ls 5000;
3. Dibinātājs - 5 daļas par summu Ls 5000;
4. Dibinātājs - 5 daļas par summu Ls 5000;
5. Dibinātājs - 5 daļas par summu Ls 5000.
Kopā
25 daļas par summu Ls 25 000.
3. Firmas saimnieciskā un finansu darbība.
Firma veic saimniecisko un finansu darbību, pamatojoties uz tās
izveidoto kapitālu – pamatkapitālu (statūtu fondu), rezerves fondu un
nesadalīto kapitālu. Firmas kapitāla formēšana un izmantošana notiek atbilstoši
katram kalendārajam gadam sastādītam finansu plānam un tāmēm, ko apstiprina
dalībnieku kopsapulce.
Firma patstāvīgi nosaka savas darbības virzienus, ražošanas, darbu
pakalpojumu un preču apgrozījumu apjomu un struktūru, veic tās organizēšanu,
realizē produkciju, preces, darbus, pakalpojumus.
Firmas peļņa veidojas no visu veidu saimnieciskās darbības ienākumiem.
No gūtajiem ienākumiem firma sedz materiālos un tiem pielīdzinātos uzdevumu,
veic darba samaksu, apmaksā banku kredītus, iemaksā likumdošanā noteiktos
nodokļus, nodevas un citus maksājumus budžetā un veic citus līgumos un likumā
paredzētos maksājumus.
Pēc šiem norēķiniem izveidojusies peļņa paliek pilnīgā firmas rīcībā.
Katra firmas darbības laikā iegūtās peļņas sadali veic dalībnieku
padome. Firmas tīrā peļņa sadalās starp rezerves fondu, attīstības fondu un
izmaksājamām dividendēm.
Firma veido rezerves fondu ne mazāku kā 1/3 no statūtu fonda lieluma.
Katru gadu ne mazāk ka 5% no tīrās peļņas jāieskaita rezerves fondā.
Atskaitījumi jāizdara tik ilgi, kamēr rezerves fonds sasniedz trešo daļu no
statūtu fonda.
Dividendes tiek sadalītas proporcionāli ieguldītajām daļām statūtu
fondā. Dividendes aprēķināmas tikai par pilnībā ieguldītajām daļām. Firmas
dalībnieku nevar piespiest kaut vai uz laiku atstāt dividendi firmas rīcībā.
Ja dalībnieks vēlas savas daļas realizēt, viņš līdz ar rakstveida
paziņojumu iesniedz firmas izpildinstitūcijai šo daļu apliecības vai
pagaidapliecības. Izpildinstitūcija vispirms piedāvā nododamās daļas esošajiem
dalībniekiem. Ja nododamās daļas vēlas iegūt vairāki dalībnieki, daļas pārdod
proporcionāli viņiem jau piederošo daļu skaitam. Ja esošie dalībnieki
nepiesakās iegūt daļas, firmas izpildinstitūcija piedāvā tās citām personām,
iepriekš saskaņojot ar visiem firmas dalībniekiem.
Pārdodamo daļu vērtība nosakāma, atsavinātajam un ieguvējam savstarpēji
vienojoties. Ja mēneša laikā no daļas apliecību vai pagaidapliecību saņemšanas
dienas izpildinstitūcija daļas nav pārdevusi, tās izsniedzamas atpakaļ tās
īpašniekam, kas tās var atsavināt pēc saviem ieskatiem. Daļu īpašnieka nāves
gadījumā, tā pāriet mantiniekiem.
Firma drīkst iegūt pati savas daļas, ja tā samazina pamatkapitālu,
izņemot no apgrozības noteiktu skaitu daļu. No apgrozības izņemto daļu
īpašniekiem mainās balsu skaits, šo daļu apliecības anulē.
Daļas, ko ieguvusi savā īpašumā firma, realizējamas gada laikā no daļu
iegūšanas dienas. Šajā periodā peļņas sadale, kā arī balsošana dalībnieku
sapulcē notiek neskaitot šo firmas iegādāto daļu.
4. Uzskaite un atskaite.
Firma patstāvīgi organizē lietvedību, grāmatvedības un statistikas
uzskaiti, sastāda un iesniedz gada atskaiti un bilanci, kā arī valsts
institūcijām, nodokļu iekasēšanai un statistikai nepieciešamo informāciju,
vadoties no spēkā esošiem normatīviem aktiem.
Gada atskaiti un bilanci apstiprina dalībnieku kopsapulce.
Firma atskaitās pēc formas un termiņos, kuri noteikti ar spēkā
esošajiem normatīvajiem aktiem.
5. SIA “Cukuriņš“ darbības virziens.
SIA “Cukuriņš“ nodarbojas ar cukura ražošanu un izplatīšanu.
6. Firmas iekšējā vide.
Misija.
Mēs esam atbildīgi par cilvēku, kas izmanto mūsu produkciju, piegādājot
tiem ekoloģiski tīru, un saldu cukuru.
Stratēģiskie mērķi.
Šī gada laikā ieviest jaunu ražošanas tehnoloģiju. SIA “Cukuriņš” stratēģiskais mērķis ir saglabāt savas
firmas vadošo pozīciju Latvijas tirgū,
kā arī nākamo 5 gadu laikā palielināt saražotās produkcijas realizācijas
apjomus vismaz par 15%, kā arī paplašināt tirgus noietu uz Austrumeiropas
valstīm par 10% (ar to nodarbojas mūsu firmas mārketinga speciālisti, tirgus
pētīšanas menedžeri un reklāmas daļas darbinieki), nodrošināt jaunas
produkcijas izstrādi un ieviešanu ražošanā, modernizēt mūsu firmas ražošanas
daļu, turpinot ieviest ražošanā jaunas un daudz efektīvākas ražošanas
tehnoloģijas (ar to jānodarbojas firmas ražošanas daļas darbiniekiem), kā arī
jāpanāk firmas darbinieku kvalifikācijas un darba efektivitātes celšanu (ar to
jānodarbojas firmas personāla daļai), jāpanāk racionālu firmas apgrozāmo
līdzekļu izmantošanu (ar to jānodarbojas firmas finansu daļai).
Taktiskie mērķi.
- Mārketinga daļai.
Nodrošināt produkcijas realizācijas apjoma pieaugumu, kuru nodrošina
SIA “Cukuriņš” mārketinga speciālisti pētot noieta tirgu, organizējot reklāmas
kampaņas, kā arī efektīva SIA “Cukuriņš” produkcijas realizācijas tīkla izveide.
- Ražošanas daļai.
Galvenais šīs daļas mērķis ir uzsākt kvalitatīvas produkcijas ražošanu,
laika gaitā nodrošināt pieprasījumu ar saražoto produkciju, samazināt
produkcijas pašizmaksu, ieviešot efektīvākas tehnoloģijas, kā arī nodarboties
ar jaunu produkcijas veidu izstrādi. Modernizēt izejvielu glabāšanu, kā arī
ieviest Eiropas standartiem atbilstošu iepakojumu. Veikt ūdens attīrīšanas
stacijas rekonstrukciju.
- Finansu daļai.
Nodrošināt racionālu firmas apgrozāmo līdzekļu izmantošanu, veikt
efektīvu naudas plūsmas sadali, kā arī nepieciešamo finansu resursu piesaistīšanu
no ārpuses ( kredīti u.c. ).
- Personāla daļai.
Nodrošināt firmas darbinieku kvalifikācijas un darba efektivitātes
celšanu.
SIA “Cukuriņš” viens no taktiskajiem mērķiem ir nodrošināt to, lai
firmas darbinieki celtu savu kvalifikāciju un darba efektivitāti. Ar šī
taktiskā mērķa īstenošanu nodarbojas firmas personāla daļa. Reizi gadā mūsu
firmā visu darbinieku vidū notiek apmācības kursi, semināri u.t.t., kurus vada
gan mūsu firma, gan pieaicinātie speciālisti. Apmācība notiek atbilstoši
darbinieku darba profilam - reklāmas daļas darbiniekiem paaugstina zināšanu
līmeni un kvalifikāciju reklāmas jomā, ražošanas daļas darbiniekiem tiek
paaugstināts zināšanu līmenis ražošanas jomā u.t.t.
Katru gadu mūsu firmas jaunie darbinieki, kuriem ir potences kļūt par
labiem speciālistiem, brauc uz ārzemēm stažēties tāda paša profila firmās,
tādējādi iegūstot jaunas atziņas, pieredzi un zināšanas, kuras vēlāk viņi
izmantos mūsu firmā.
Pateicoties augstākminētajam, mūsu firmas darbinieki ceļ savu zināšanu
un kvalifikācijas līmeni, tas savukārt nodrošina to, ka palielinās arī darba
efektivitāte, bet palielinoties darba efektivitātei, aug saražotās produkcijas
un veiktā darba kvalitāte, kas veicina produkcijas realizācijas apjoma un mūsu
firmas gūtās peļņas palielināšanos.
Operatīvie mērķi.
- Mārketinga daļa.
1.) Produkcijas realizācijas menedžeris.
Nodrošināt saražotās produkcijas realizāciju,
veidojot produkcijas realizācijas tīklu un strādājot, kā ar jau esošajiem SIA
“Cukuriņš” klientiem, tā arī ar potenciālajiem klientiem. Palielināt cukura
noietu uz Austrumeiropas valstīm par 10 %
2.) Reklāmas menedžeris.
Nodrošināt firmas produktiem reklāmas kampaņas
izstrādi un tās realizāciju dažādos masu informācijas līdzekļos.
3.) Tirgus pētīšanas menedžeris.
Nodrošināt tirgus situācijas izpēti, iegūtās
informācijas apstrādi un analīzi, kas veicina firmas veiksmīgu darbību tirgū.
- Ražošanas daļa.
1.) Ražošanas menedžeris.
Nodrošināt ražošanas tehnoloģiskos procesus, kā
arī noteikt ražošanas apjomu izpildi. Jaunu produkcijas veidu izstrāde, kas
veicina firmas piedāvāto produktu sortimenta paplašināšanos.
2.) Sagādes daļas menedžeris .
Nodrošināt firmu ar kvalitatīvām izejvielām un
tehnoloģiskajām iekārtām, kā arī nodrošināt izejvielu un tehnoloģisko iekārtu
iegādi firmai par izdevīgām cenām.
3.) Kvalitātes kontroles menedžeris.
Nepieļaut nekvalitatīvas produkcijas nokļūšanu
tirgū, kas veicinātu firmas prestiža graušanu.
- Finansu daļa.
1.) Grāmatvedis.
Precīza firmas ienākošo un izejošo finansu dokumentācijas uzskaites vešana.
2.) Norēķinu centra menedžeris.
Nodrošināt efektīvu samaksas iekasēšanas
mehānismu.
3.) Finansu un kredīta daļas menedžeris.
Nodrošināt izdevīgu kredītu piesaistīšanu un
finansu līdzekļu efektīvu izmantošanu, kā arī firmas attīstības plānošana,
nodrošināt algu izmaksu uz debetkartēm
- Personāla daļa.
1.) Personāla vadības un plānošanas menedžeris.
Operatīvais mērķis ir nodrošināt firmu ar
nepieciešamā skaita un kvalifikācijas darbiniekiem. Šī mērķa īstenošanai viņš
plāno darbinieku skaitu katrā nozarē un visā uzņēmumā kopumā. Plāno kādas
kvalifikācijas darbinieki firmai nepieciešami. Tad, kad vajag palielināt
darbinieku skaitu vai rodas vakantas vietas, viņš izsludina konkursu (ar
sludinājumu palīdzību avīzēs, radio un televīzijā) uz vakantajām vietām mūsu firmā. Kopā ar
personāla apmācības menedžeri nodarbojas ar pretendentu atlasi, un izlemj, kādā
amatā izmantot jauno firmas darbinieku. u.t.t.
2.) Personāla apmācības menedžeris.
Operatīvais mērķis ir nodrošināt kvalificētu
darbinieku apmācību. Šī mērķa īstenošanai viņš nodarbojas ar jauno darbinieku
apmācību atbilstoši viņu nākošam darba profilam (piem. ražošanā nodarbinātos
darbiniekus apmāca kā jāstrādā ar ražošanā izmantojamām tehnoloģijām,
kvalitātes kontroles darbiniekus apmāca kā veikt kontroli par saražotās
produkcijas kvalitāti, kā noteikt un ko darīt ar brāķi u.t.t.).
3.) Darba aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžeris.
Operatīvais mērķis ir sekot līdzi likumdošanas
izmaiņām, sekot, lai firma ievērotu un pildītu Latvijas republikas normatīvajos
aktos un likumdošanā ietvertās prasības. Darba aizsardzības un juridisko
konsultāciju menedžerim jānodarbojas ar mūsu firmas lietvedības vešanu,
jāsagatavo dažāda juridiska rakstura līgumus. u.t.t.
4.) Drošības dienesta vadītājs.
Operatīvais mērķis ir nodrošināt firmas
īpašuma aizsardzību. Šī mērķa īstenošanai drošības dienesta darbinieki
nodarbojas ar firmas biroja, noliktavu u.c. telpu apsardzi. Apsardzē tiek
izmantoti gan tehniskie apsardzes līdzekļi, gan arī fiziska īpašuma apsardze.
u.t.t.
- Darbinieku izvēle.
Firma sev izvēlas darbiniekus vadoties no firmas vajadzībām un
darbinieku zināšanām, iemaņām, pieredzes un prasmes strādāt.
- Firmas darba kultūra.
Katrs darbinieks dara to, ko viņš var veikt , bet galvenais akcents
tiek likts uz darba izpildes kvalitāti. Darbinieki strādā grupās, bet tikai
savas nodaļas ietvaros.
- Tehnoloģijas.
Tā kā SIA “Cukuriņš” nodarbojas ar cukura ražošanu, tad tehnoloģiskām
iekārtām firmas darbībā ir ļoti liela nozīme. Ražošanas procesā tiks izmantoti
jaunākie tehniskie sasniegumi, kā arī izstrādātas jaunas tehnoloģijas. Jaunākās tehnoloģijas tiks
ieviestas ne tikai ražošanā, bet arī firmas pārvaldes sistēmā (datortīkli,
telekomunikācijas u.c.), jo tās ietekmē firmas darbību.
7. Firmas ārējā vide.
- Tieši ietekmējoša.
1.) Patērētāji.
Paredzams, ka SIA “Cukuriņš” klienti būs liela
daļa Latvijas iedzīvotāju.
2.) Piegādātāji.
Firmas, kas piegādā nepieciešamās izejvielas un
tehnoloģiskās iekārtas. Ar piegādātājiem nodarbosies sagādes daļas menedžeris.
Paredzēts, ka firma sadarbosies ar vairākām vienādu produkciju piegādājošām
firmām, lai nenonāktu atkarībā kādai no tām.
3.) Masu informācijas līdzekļi.
Sevišķi firmas darbību ietekmēt nevar, jo pat
radot sabiedrībā negatīvu tēlu par firmu, patērētājiem vienalga nebūs
alternatīvu iespēju , tāpēc tie būs spiesti tāpat griezties pie SIA “Cukuriņš“.
Neskatoties uz to, tiks veidoti sakari ar masu informācijas līdzekļiem, lai
panāktu firmas pozitīvā tēla rašanos sabiedrībā, jo tas var sekmēt produkcijas
noieta palielināšanos.
- Netieši ietekmējoša.
1.) Valsts ekonomikas stāvoklis.
Valsts ekonomiskais stāvoklis ļoti lielā mērā
ietekmē arī mūsu SIA “Cukuriņš”
ekonomisko darbību sekojošu apstākļu dēļ:
Ja visas valsts ekonomiskais stāvoklis
makroekonomiskajā līmenī kopumā ir labs– valstī notiek ekonomiskā rosība,
valstī ir maza inflācija, mazs bezdarba līmenis, veiksmīga kredītpolitika,
veiksmīga valsts nodokļu un investīciju
piesaistīšanas politika u.t.t., tad augstāks ir arī iedzīvotāju dzīves un
ienākumu līmenis. Savukārt, jo augstāks ir iedzīvotāju dzīves un ienākumu
līmenis, jo lielākas un daudzveidīgākas kļūst cilvēku iespējas apmierināt savas
vajadzības. Tas, savukārt, palielina pieprasījumu pēc dažāda veida
pakalpojumiem un precēm, tai skaitā arī pēc mūsu SIA “Cukuriņš” saražotās produkcijas. Pieprasījuma
palielinājums sekmē arī piedāvājuma palielinājumu, kā rezultātā mūsu firmai
palielinās ražošanas apjomi, realizētās produkcijas daudzums, firmas strādājošo
darbinieku alga un visa mūsu firmas gūtā peļņa.
Savukārt, ja valsts ekonomiskais stāvoklis nav
labs – ekonomikā ir vērojama recesija, krīze u.t.t., tad tas negatīvi iespaido
visus valsts iedzīvotājus. Slikts valsts ekonomiskais stāvoklis veicina bezdarba palielināšanos, nodarbināto ienākumu
lieluma samazināšanos, kredīts kļūst dārgs. Tā visa rezultātā samazinās
pieprasījums. Tas savukārt samazina mūsu SIA “Cukuriņš” saražoto produkcijas daudzumu. Samazinās
realizētās produkcijas apjomi, firmā nodarbināto atalgojums, kā arī visa
uzņēmuma gūtā peļņa.
2.) Valsts politika un likumdoðana.
Tā pat kā valsts ekonomiskais stāvoklis arī
valsts politika un likumdošana ļoti lielā mērā ietekmē mūsu SIA “Cukuriņš” ekonomisko darbību un stāvokli sekojošo
apstākļu dēļ:
Objektīva nepieciešamība liek valsts
varas, pārvaldes orgāniem pieņemt likumus, normatīvos un juridiskos aktus, kuri
tiesiski regulē cilvēku sociāli ekonomisko darbību.
Taču šo likumu saturs var būtiski
ietekmēt visu valsts ekonomiku. Ar savas likumdošanas palīdzību valsts var
sekmēt vai kavēt un pat iznīcināt jebkuru ekonomisko darbību. Piemēram, nodokļu
likumdošana kā cilvēka, uzņēmējsabiedrības ekonomiskās motivācijas daļa
atkarībā no sava reālā satura spēj efektīvu saimniekošanu gan sekmēt, gan
iznīcināt ( piem. ja valsts izstrādāto nodokļu kopapjoms būtu tik liels, ka
nomaksājot visus nodokļus peļņas daļa būtu tik niecīga, ka vairs nebūtu
izdevīgi ražot mūsu SIA “Cukuriņš”
produkciju, tad, mūsu SIA pārtrauktu savu ekonomisko
darbību. Savukārt, ar saprātīgas nodokļu politikas palīdzību valsts var
stimulēt arī mūsu SIA ražot vairāk. Augstāk minētais neattiecas tikai uz valsts
nodokļu likumdošanu, bet arī uz visu pārējo valsts izstrādāto likumdoðanu).
Tāpat milzīga ietekme uz ekonomiku (
arī uz mūsu firmu, kā ekonomisko attiecību sastāvdaļu) ir valsts politikai.
Valsts veidotā ekonomiskā politika (sociālo, investīciju, kredītu, nacionālas
valūtas u.c. taml.) jautājumu risināšanā var vai nu atbalstīt vai arī
neatbalstīt biznesa attīstību.
3.) Zinātnes un tehnikas progress .
Zinātnes un tehnikas progresam ir milzīga
ietekme uz visu pasaules ekonomiku, tai skaitā arī uz mūsu firmu, kā ekonomikas
sastāvdaļu.
Tieši pateicoties zinātnes un tehnikas attīstībai,
mēs varam rūpnieciski saražot mūsu produkciju - ekoloģiski tīru gaisu. SIA
“Cukuriņš” ražošanas daļas speciālisti
turpina nodarboties ar to, lai ieviestu jaunu produkcijas veidu ražošanu. Tāpat
mēs savā firmā pakāpeniski ieviešam jaunas un daudz efektīvākas ražošanas
tehnoloģijas. Tas, savukārt, ļauj samazināt mūsu ražošanas izmaksas, celt darba
intensivitāti un efektivitāti, palielināt saražotās produkcijas daudzumu un
kvalitāti, tādējādi palielinot arī produkcijas realizācijas apjomus un mūsu firmas
gūto peļņu u.t.t.
8. Darbinieku funkcijas.
ĪPAŠNIEKU kopsapulce.
SIA “Cukuriņš” īpašnieku kopsapulce sastāv no lielākajiem mūsu firmas
dibinātājiem (īpašniekiem).
Dalībnieku kopsapulces funkcijās ietilpst firmas stratēģijas
izstrādāšana, kā arī tās īstenošana dzīvē un arī kontrole par tās īstenošanu.
Dalībnieku padome risina un lemj visus ar uzņēmumu saistītos svarīgākos
jautājumus (piem. kā panākt, lai ražošanas kvalitāte palielinātos, kā motivēt
strādājošos, kā palielināt saražotās produkcijas realizācijas apjomus, kā
piesaistīt firmai jaunus līdzekļus, kuras no jaunām tehnoloģijām iegādāties un
vēlāk ieviest ikdienas ražošanas procesā, lemj par nepieciešamību palielināt
vai samazināt firmā strādājošo cilvēku
skaitu). Faktiski SIA “Cukuriņš” dalībnieku kopsapulce ir firmas īpašnieki un
to galvenā funkcija ir vadīt firmu.
Prezidents.
Kopā
ar īpašnieku kopsapulci strādā pie firmas stratēģijas izstrādāšanas, kā arī
realizē tās īstenošanu darbībā. Šajā nolūkā viņš sadala funkcijas starp
viceprezidentiem, kontrolē to izpildi, kā arī plāno un organizē to darbību.
Prezidents rīko apspriedes ar visu viceprezidentu piedalīšanos, kurās tiek
izvērtēts sasniegtais un plānota firmas tālākā darbība.
Mārketinga daļa.
- Direktors.
Strādā pie tā, lai palielinātu produkcijas pārdošanas apjomus, noteikt
un nostiprināt savas pozīcijas tirgū un attīsta efektīvu taktiku, lai
attīstītos un nostiprinātos tirgū.
Viceprezidenta mārketinga jautājumos pakļautībā strādā departamentā
ietilpstošo nozaru vadītāji – produkcijas realizācijas menedžeris, reklāmas
menedžeris un tirgus pētīšanas menedžeris. Ar viceprezidentu mārketinga
jautājumos vēl strādā arī asistente ( sekretāre ), kas saņem un apkopo
informāciju, kas paredzēta viceprezidentam mārketinga jautājumos. Direktors
seko līdzi tam, lai viņam pakļautie darbinieki realizē firmas izvirzītos
mērķus. Direktors ir tieši pakļauts firmas prezidentam, un bez saskaņošanas ar
prezidentu neizlemj jautājumus, kas būtiski varētu ietekmēt firmas darbību.
- Produkcijas realizācijas menedžeris.
Nodarbojas ar produkcijas izplatīšanas reģionālo tīklu izveidošanu un
to kontroli. Vada reģionālo tīklu menedžeru darbu.
Produkcijas realizācijas menedžerim ir pakļauti darbinieki, kas izplata
SIA “Cukuriņš” produkciju visos Latvijas rajonos. Produkcijas realizācijas
menedžeris kontrolē, kā notiek produktu realizācijas process un vai izplatītāji
godprātīgi veic viņiem uzticētos pienākumus. Produkcijas realizācijas
menedžeris atskaitās viceprezidentam mārketinga jautājumos, un bez viņa ziņas
nepieņem lēmumus, kas varētu būtiski ietekmēt firmas darbību.
- Reklāmas menedžeris.
Plāno, kā attīstīt un īstenot reklāmas kampaņu firmas produktiem. Pēta,
kā samazināt reklāmas izdevumus, bet lai nemazinātos tās efektivitāte.
Jārealizē iepriekš ieplānotā reklāmas stratēģija, lai iekarotu tirgu. Pēta, kur
labāk un efektīvāk izvietot firmas reklāmu ( televīzijā, radio, avīzēs,
žurnālos vai uz māju sienām ).
Reklāmas menedžerim ir pakļauti divi darbinieki, kas
nodarbojas ar reklāmas koncepciju un maketu izstrādi.
Reklāmas menedžeris atskaitās viceprezidentam mārketinga
jautājumos. Pirms reklāmas palaišanas masu informācijas līdzekļos reklāmas
menedžeris iepazīstina viceprezidentu mārketinga
jautājumos ar izstrādātās reklāmas koncepciju. Direktors izlemj vai reklāmai jāparādās masu informācijas līdzekļos.
- Tirgus pētīšanas menedžeris.
Pēta preču pārdošanas apjomus un to pieaugumu vai samazināšanos, cik lielu
tirgu firma kontrolē un vai pieaug tirgus daļa. Pēta vai kādi blakus esoši
faktori neietekmēs firmas darbu, kā rezultātā var samazināties produkcijas
apjoms un tā rezultātā peļņa.
Tirgus pētīšanas menedžeris atskaitās par savu darbu viceprezidentam mārketinga
jautājumos, un kopīgi analizējot iegūto informāciju pieņem lēmumus. Tirgus
pētīšanas menedžera pakļautībā strādā divi darbinieki, kas palīdz ievākt
informāciju par produkcijas realizācijas ietekmējošiem faktoriem no masu
informācijas līdzekļiem un citiem saziņas avotiem. Viņi apkopo un analizē
ievākto informāciju.
Ražošanas daļa.
- Direktora vietnieks ražošanas jautājumos.
Strādā pie tā, lai nodrošinātu pieprasījumu ar saražoto produkciju, kas
atbilstu nepieciešamās kvalitātes kritērijiem.
Viņa pakļautībā atrodas trīs apakšnodaļas, kuras vada ražošanas
menedžeris, sagādes daļas menedžeris un kvalitātes kontroles dienesta
menedžeris.
Vadoties no firmas stratēģiskajiem mērķiem tiek noteikti taktiskie
mērķi ražošanas daļai: galvenais šīs daļas mērķis ir uzsākt kvalitatīvas
produkcijas ražošanu, laika gaitā nodrošināt pieprasījumu ar saražoto
produkciju, samazināt produkcijas pašizmaksu, ieviešot efektīvākas
tehnoloģijas, kā arī nodarboties ar jaunu produkcijas veidu izstrādi. Šo mērķu
efektīva īstenošana ir tieši atkarīga no padoto darbībām, tāpēc ir svarīgi
panāk lai ražošanas daļa funkcionētu kā vienots organisms, šai nolūkā ik nedēļu
tiek rīkotas apspriedes, kurās piedalās direktora vietnieks un apakšnodaļu
vadītāji. Šajās apspriedēs tiek vērtēti sasniegtie rezultāti, meklēti dažādu
problēmu risinājumi, kā arī pieņemti attiecīgi, uz turpmāku darbību vērsti
lēmumi. Problēmas apspriešanas notiek kolektīvi, bet galīgo lēmumu pieņem
direktora vietnieks. Šādā veidā lēmumos tiek iekļautas arī tiešo izpildītāju
domas un ierosinājumi, kas sekmē to efektīvāku izpildi.
Neskatoties uz šīm apspriedēm, padotiem vienmēr ir iespēja griezties
pie viceprezidenta par neskaidriem jautājumiem un problēmām. Šiem nodaļu vadītājiem
ir iespēja arī kontaktēties savā starpā, apejot viceprezidentu, risinot
neskaidrus jautājumus.
- Ražošanas menedžeris.
Viņa pārziņā ir ražošanas procesa nodrošināšana. Ražošanas menedžera
pakļautībā atrodas atsevišķu ražotņu vadītāji, viņa pienākumos ir koordinēt šo
ražotņu darbību, nodrošināt nepārtrauktu darba procesu.
Vadoties no ražošanas daļas taktiskajiem mērķiem, tiek izstrādāti
operatīvie mērķi – nodrošināt ražošanas tehnoloģiskos procesus, kā arī
nodrošināt konkrētu ražošanas apjomu izpildi. Informācija par ražošanas
apjomiem tiek saņemta no viceprezidenta, kurš tos savukārt saņem no produkcijas
realizācijas menedžera.
Ražošanas menedžera pakļautībā arī atrodas zinātniski pētnieciskā
nodaļa, kas nodarbojas ar jaunu produkcijas veidu izstrādi, kā arī jaunu
tehnoloģisku procesu pētīšana un ieviešana ražošanā, ar nolūku samazināt
produkcijas pašizmaksu.
- Sagādes daļas menedžeris.
Viņa pārziņā ir ražotņu apgādāšana ar kvalitatīvām un lētām izejvielām,
kā arī ar tehnoloģiskajām iekārtām nepieciešamajā daudzumā. Sagādes daļas
menedžerim mērķis ir pēc iespējas lētāku, standartiem atbilstošu izejvielu iegāde,
tādejādi samazinot produkcijas pašizmaksu.
- Kvalitātes kontroles dienesta menedžeris.
Pakļautībā atrodas kvalitātes kontroles dienests. Kvalitātes kontroles
dienesta menedžera mērķis ir nepieļaut nekvalitatīvas produkcijas nokļūšanu
tirgū. Šajā nolūkā tiek izstrādāti kvalitātes standarti, kuros paredzēts dažādu
piemaisījumu atļautais daudzums produktā. Katrā ražotnē atrodas kontrolieris,
kas pārbauda, vai saražotā produkcija atbilst šiem kvalitātes standartiem.
Finasu daļa.
- Finansu direktors.
Strādā pie tā, lai nodrošinātu firmas struktūrvienības ar
nepieciešamajiem finansu līdzekļiem. Viceprezidenta finansu jautājumos
pakļautībā atrodas trīs apakšstruktūras grāmatvedība, norēķinu centrs un
finansu un kredīta daļa. Pamatojoties uz izstrādāto biznesa plānu ( kuru
izstrādā finansu un kredītu daļas menedžeris ) finansu direktors veic finansu
resursu sadali. Visi finansu līdzekļi firmā tiek virzīti caur attiecīgo daļu viceprezidentiem.
Tie iesniedz viceprezidentam finansu jautājumos nepieciešamo naudas līdzekļu
pieprasījumu un pamatojumu. Finansu direktors to tālāk izvērtē atbilstoši
biznesa plānam un piešķir attiecīgajai daļai vajadzīgo naudas summu. Naudas
līdzekļu pieprasījumam jābūt apstiprinātam ar firmas prezidenta parakstu.
- Grāmatvedis.
Veic reālu ienākošās naudas sadali starp firmas struktūrvienībām (pēc
viceprezidenta norādījumiem) un veic nepieciešamās dokumentācijas
nodrošināšanu. Tāpat grāmatvedības pārziņā ir firmas nodokļu aprēķināšana un
maksājumu veikšana. Grāmatvedības mērķis ir efektīva finansu līdzekļu sadales
mehānisma izveidošana un firmas finansu uzskaites sistēmas ieviešana un
darbības nodrošināšana.
- Norēķinu centra menedžeris.
Nodarbojas ar samaksas par saražoto produkciju iekasēšanu. Norēķina
centra menedžera mērķis ir izveidot efektīvu un patērētājiem ērtu samaksas
iekasēšanas sistēmu.
Šajā nolūkā tiek slēgti līgumi ar bankām par naudas līdzekļu iekasēšanu
, kā arī ar pastu, lai patērētāji pasta nodaļās varētu veikt maksājumus uz
firmas kontu ( līdzīgi, kā tiek veikta elektrības, telefona u.c. pakalpojumu
apmaksa ).
- Finansu un kredītu daļas menedžeris.
Vadoties no firmas stratēģiskajiem mērķiem un viceprezidenta
norādījumiem, finansu un kredītu daļas menedžeris veic firmas attīstībai
nepieciešamo līdzekļu aprēķināšanu, biznesa plānu izstrādi, kā arī nepieciešamo
finansu līdzekļu piesaisti. Finansu un kredītu daļas menedžera operatīvais
mērķis ir nodrošināt firmas finansu līdzekļu efektīvu izmantošanu, izdevīgu
kredītu piesaistīšanu, kā arī firmas attīstības plānošana. Šo mērķu īstenošanai
tiek veidoti kontakti ar bankām, nepieciešamo dokumentu kredīta saņemšanai izstrādāšana.
Biznesa plānā katrai struktūrvienībai nepieciešamo līdzekļu apjoms tiek
noskaidrots ar šo nodaļu vadītājiem, saskaņojot to ar augstākstāvošajiem
vadītājiem. Finansu un kredītu daļas menedžeris arī izvērtē šo līdzekļu
izmantošanas lietderīgumu un pamatojumu.
Personāla daļa
- Direktora vietnieks personāla jautājumos.
Viceprezidenta personāla jautājumos tiešā pakļautībā strādā visi
personāla departamentā ietilpstošo nozaru vadītāji – personāla plānošanas
menedžeris, personāla apmācības menedžeris, darba aizsardzības un juridisko
konsultāciju menedžeris, drošības dienesta vadītājs.
Ar viceprezidentu personāla jautājumos vēl kopā strādā arī divi viņa
asistenti. Viceprezidenta personāla jautājumos asistenti palīdz viņam realizēt
viņa darba uzdevumus, taču asistenti ir tikai palīgi viceprezidentam un viņu
pakļautībā nav neviens nozares vadītājs. Asistentu galvenā funkcija ir palīdzēt
viceprezidentam viņa darbos, veicot tīri tehniskus jautājumus – apkopojot
informāciju, palīdzot viceprezidentam veikt kontroli par viņa uzdoto darbu
izpildi kā arī veikt citus tamlīdzīga rakstura darbus.
Viceprezidenta personāla jautājumos galvenais uzdevums organizācijā ir
strādāt pie tā, lai viņa padotie firmas personāla departamenta nozaru vadītāji
nodrošinātu firmas vadības izvirzīto mērķu sasniegšanu. Viceprezidenta
personāla jautājumos uzdevums ir savā vadāmajā sistēmā iekļauto padoto nozaru
vadītāju darba organizācija tā, lai katrs personāla departamenta nozaru vadītājs
pilnā apjomā, savlaicīgi un sekmīgi izpildītu visus viņam uzdotos darbus. Tas
nozīmē, ka direktora vietnieks personāla jautājumos saņēmis no firmas vadības
darba uzdevumus un mērķus sev pakļautajā nozarē apdomā tos, pieņem
nepieciešamos lēmumus, lai izpildītu šos mērķus un nodod šo mērķu izpildi
citiem sava departamenta nozaru vadītājiem, kā arī seko, kā šie firmas vadības
izvirzītie uzdevumi tiek realizēti. Direktora vietnieks personāla jautājumos
rosina, mobilizē citus sev padotos nozaru vadītājus darbam.
Direktora vietnieks personāla jautājumos nodarbojās arī ar darbinieku
un to veiktā darba izpēti. Tieši viņš izlemj, kuru no darbiniekiem paaugstināt
ieņemamajā amatā, kuru pazemināt. u.t.t. Viceprezidentam personāla jautājumos
jādomā arī par sociālo un psiholoģisko klimatu firmā. Viceprezidentam personāla
jautājumos jāveic pasākumi, lai mūsu firmā būtu pārdomāta sociālā politika
(dažādu sociālo programmu, sociālo apstākļu veidošana u.t.t.), kas savukārt
sekmē personāla stabilitāti un veido labu psiholoģisko klimatu
organizācijā.
Direktora vietnieks personāla jautājumos ir tieši pakļauts firmas
vadītājam – prezidentam. Firmas direktora vietnieks personāla jautājumos bez
saskaņošanas ar firmas vadību nevar veikt darbības, kurām ir būtiska ietekme uz
visu firmu kopumā (piem. darbinieku darba dienas ilguma noteikðana
u.t.t.).
- Personāla vadības un plānošanas menedžeris.
Personāla vadības un plānošanas menedžeris strādā tiešā viceprezidenta
personāla jautājumos pakļautībā. Personāla vadības un plānošanas menedžerim ir
divi asistenti, kuri palīdz viņam realizēt viņa darba uzdevumus. Viņi palīdz
personāla vadības un plānošanas menedžerim, veicot tikai tīri tehnisku
jautājumu risināšanu. Personāla vadības un plānošanas menedžera viens no
uzdevumiem mūsu uzņēmumā ir nodarboties ar nepieciešamās kvalifikācijas
darbinieku, to skaita un katras nozares (vērtējot to pēc darbinieku skaita)
lieluma plānošanu. Personāla vadības un plānošanas menedžeris izsludina
konkursu uz vakantajām darbinieku vietām. Personāla vadības un plānošanas
menedžeris kopā ar personāla apmācības menedžeri pieņem lēmumu, kurus no darbā
tikko pieņemtajiem darbiniekiem un kādā no ieņemamiem amatiem un nozarēm
izmantot mūsu firmas darbā. Vēl viena no
personāla vadības un plānošanas menedžera funkcijām ir tā, ka viņam ir
jānodarbojas ar analītisko darbu - jādomā par darbinieku motivācijas problēmām.
No analīzē iegūtajiem datiem jāprot izdarīt sistemātiskus, kompleksus
secinājumus, kurus apkopojot un apspriežot kopā ar viceprezidentu personāla
jautājumos var daudz labāk organizēt firmas darbu.
Personāla vadības un plānošanas menedžeris nevar bez saskaņošanas veikt
darbības, kas būtiski varētu ietekmēt firmu (piem. darbinieku skaita būtisku
palielināšanu vai samazināšanu). Ja personālplānošanas menedžerim rodas kādas
jaunas idejas, tad viņam tās ir jāapspriež ar viceprezidentu personāla
jautājumos, kurš savukārt tās apspriež ar firmas vadību – prezidentu un
dibinātāju kopsapulci.
- Personāla apmācības menedžeris.
Personāla apmācības menedžeris
strādā tiešā viceprezidenta personāla jautājumos pakļautībā. Personāla
apmācības menedžera vadībā mūsu firmā vēl strādā divi apmācības speciālisti.
Personāla apmācības menedžera galvenais uzdevums ir nodarboties ar
topošo firmas darbinieku apmācību, lai viņi varētu kvalitatīvi un efektīvi
strādāt mūsu firmā, kā arī nodarboties ar to, lai paaugstinātu esošo darbinieku
zināšanu un kvalifikācijas līmeni. Personāla apmācības menedžeris kopā ar
apmācības speciālistiem nodarbojās arī
ar jauno darbinieku atlasi, jo tad, kad tiek izsludināts konkurss uz kādu no
vakantajām vietām mūsu firmā, personāla apmācības menedžeris kopā ar apmācības
speciālistiem izvēlas labākos no pretendentu loka. Apmācība ir atkarīga no
topošā darbinieka nākošā darba profila (ražošanā nodarbinātajam darbiniekam ir
pavisam cits apmācības kurss un nepieciešamo zināšanu līmenis, nekā produkcijas
realizācijas darbiniekiem, vai drošības dienesta darbiniekam u.t.t.).
Tehnika strauji attīstās, rodas jaunas atziņas, tāpēc nepieciešama
zināšanu un kvalifikācijas līmeņa
celšana arī jau esošo darbinieku vidū,
tāpēc personāla apmācības menedžera vadībā reizi gadā arī esošo darbinieku vidū
notiek apmācības kursi un semināri. Zināšanu un kvalifikācijas līmeņa celšana
mūsu darbinieku vidū ir nepieciešama arī tāpēc, ka mūsu firmas pamatprincips ir
tas, ka mums ir nepieciešami pēc iespējas augstāk kvalificēti un zinošāki
darbinieki. Mēs motivējam mūsu darbiniekus celt savu zināšanu līmeni, jo mūsu
firmas filozofija ir tāda, ka jebkurš darbinieks, ja viņš turpina augt,
attīstīties var sākt kā parasts darbinieks, pakāpeniski, nepārlecot pa dienesta
kāpnēm, visus darbus apgūstot pēc kārtas, var izaugt pat līdz firmas
prezidentam. Cik laika vajadzētu, lai šos darbus apgūtu un uzkāptu līdz
karjeras kāpņu augšai? Minimāli 10 gadi, nebūtu vēlams arī vairāk par četriem
gadiem aizkavēties vienā amata, ja darbiniekam ir potences, tad viņš var
neaizkavējoties virzīties uz augšu pa karjeras kāpnēm.
- Darba aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžeris.
Darba aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžeris strādā
viceprezidenta personāla jautājumos tiešā pakļautībā. Darba aizsardzības un
juridisko konsultāciju menedžera vadībā firmā strādā vēl trīs viņa asistenti.
Darba aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžeris seko, lai SIA
“Cukuriņš” ievērotu un pildītu Latvijas republikas normatīvos aktus un
likumdošanu, un, lai tiktu nodrošināta darba drošības tehnikas instrukciju
ievērošana darba procesā. Darba aizsardzības un juridisko konsultāciju
menedžera uzdevums firmā ir visa firma kopumā un katra tā darbinieka tiesību
statusa noteikšana un šo tiesību aizsardzība. Darba aizsardzības un juridisko
konsultāciju menedžeris kopā ar saviem asistentiem nodarbojas ar dalībnieku
kopsapulcē pieņemto lēmumu ieprotokolēšanu, firmas dokumentācijas, lietvedības
vešanu, sagatavo nepieciešamās dokumentācijas iesniegšanu Latvijas Republikas
Uzņēmumu reģistrā (kad notiek grozījumi SIA statūtos), sagatavo SIA “Cukuriņš”
dažāda rakstura juridiskus līgumus (piem. produkcijas pirkšanas – pārdošanas
līgumu starp SIA un citām juridiskām personām, piegādes līgumus starp mūsu
firmu un uzņēmējsabiedrībām, kas piegādā mūsu firmai nepieciešamās izejvielas,
sagatavo darba līgumus, kuri tiek noslēgti starp firmu un firmas darbiniekiem
u.c. šāda rakstura juridiskus līgumus). Bez tam, darba aizsardzības un
juridisko konsultāciju menedžera asistenti, sadarbojoties ar drošības dienesta
darbiniekiem, pārbauda vai firmas darbinieki ievēro darba drošības noteikumus.
- Drošības dienesta vadītājs.
Drošības dienesta vadītājs strādā viceprezidenta personāla jautājumos
tiešā pakļautībā. Drošības dienesta vadītāja pakļautībā mūsu firmā strādā vēl ~
50 darbinieki.
SIA “Cukuriņš” drošības dienesta galvenais uzdevums ir nodrošināt
firmas īpašuma aizsardzību no zādzībām un izsaimniekošanas, kā arī novērst
iespējamo informācijas noplūdi.
Firmas drošības dienesta darbinieki nodarbojas ar biroja, noliktavu,
ražošanas u.c. telpu apsardzi. Drošības dienesta funkcijās ietilpst arī,
sadarbojoties ar darba aizsardzības un juridisko konsultāciju menedžera
asistentiem, sekot, lai firmas darbinieki ievērotu darba drošības tehnikas
noteikumus.
9. Vadības stils
Vadības stils valdes ietvaros balstās uz R.Likerta Demokrātiskā
vadīšanas stila (3.sistēma). Vadītājs, kas darbojas demokrātiskajā stilā
pilnīgi uzticas valdes locekļiem visos jautājumos. Vadītājs dod norādījumus
padotajiem, bet lēmums tiek pieņemts saskaņā ar vairākuma domām. Citiem
vārdiem, izveidotā komanda piedalās gan lēmumu pieņemšanā, gan problēmu risināšanā.
Vadītājs un valdes locekļi brīvi pārrunā darba lietas un vadītājs uzklausa, kā
arī lūdz savus padotos izteikt savus viedokļus. Vadītājs balstās uz R.Likerta
pētījumiem – demokrātiskais stils pakāpeniski paaugstina darba ražīgumu,
palielina iespēju uzlabot organizācijas stāvokli ilgstošā laika periodā.
Deleģējot tiesības, resursus, pilnvaras valdes locekļiem, vadītājs var vairāk
laika veltīt stratēģisko jautājumu risināšanai. šis stils nodrošina arī
uzņēmuma normālo funkcionēšanu pirmā vadītāja prombūtnes laikā, kā arī
steidzamu jautājumu risināšanai. Cita stila piekritēji ir piesaistīti pie
uzņēmuma.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru