TIRGUS ANALĪZE



Tirgus tendence un tirgus segmenta definīcija.
Pietiekamu preču apgrozījuma apjomu, lai gūtu plānoto peļņu, tuvākajos gados var sasniegt tikai tādā gadījumā, ja orientējamies uz vidējā pircēja līmeni, tirgojoties ar precēm par mērenām cenām, tās elastīgi diferencējot pielāgojoties tirgus prasībām.
Pircēji preci izlieto dažādi un to iegādājas dažādu motīvu dēļ. Tāpēc pariezāk būtu iedalīt pircējus pēc šiem pirkšanas motīviem, kā arī pēc citām pazīmēm.
 Tirgus segmenta definīcija bāzējas uz sekojošiem principiem:
·     ģeogrāfiskais (kur dzīvo pircēji);
·     demogrāfiskais (vecums, dzimums u.c.);
·     sociāli ekonomiskais (ienākumu līmenis, profesijas);
·     kultūras (izglītība, reliģija u.c.)
·     personas raksturojums (dzīvesveids, rakstura tips);
Lai apkopotu šos datus, tika apsekoti konkurentu veikali.
Veicot tirgus izpēti ceļojošo veikalu tirgus daļā, kā arī izpētot stacionāros veikalus tika konstatēts, ka uz pastāvošo laika posmu Gulbenes rajonā ir četri ceļojošie veikali, kas aptver piepilsētu, bet stacionārie veikali ir attīstījušies tikai lielāko apdzīvoto vietu centros.
 Tālāk no pilsētas dzīvojošo patērētāju apgādes tīkls nav regulārs un pietiekami piesātināts, lai veidotu spēcīgu konkurenci starp uzņēmējiem. To parāda piedāvāto preču sortimenta vienveidīgums, relatīvi mazais uzņēmēju skaits, kas darbojas ar šāda veida uzņēmējdarbību, kā arī esošais tirgus pieprasījums pēc šāda veida pakalpojumiem.
Patērētāji, kas orientējās uz ceļojošo veikalu pakalpojumiem, ir cilvēki, kas dzīvo tālu no rajona centra kā arī pagastu centriem, jo lauku rajonos ir slikta autobusu satiksme, kas daudziem cilvēkiem rada grūtības apmeklēt veikalus un izdarīt nepieciešamos pirkumus.
Balstoties uz augstāk minētās informācijas par patērētājiem, stāvokli tirgū un uzņēmumiem, kas darbojas šai pakalpojumu sfērā, izdarām secinājumus:
1. Ir pieprasījums pēc šāda tirdzniecības veida pakalpojumiem.
2. Ir nepieciešams veidot plašu, visu Gulbenes rajonu aptverošu ceļojošo veikalu  tirdzniecības tīklu.
3. Ir nepieciešams tam paralēli veidot stacionāro veikalu tīklu, kas palielinās mūsu uzņēmuma ietekmi šai tirgus daļā.
4. Pakalpojumi orientējami uz attālu dzvojošiem patērētājiem, kam ir nepieciešamas pārtikas un sadzīves preces, bet ir grūtības ar nokļūšanu līdz tirdzniecības vietām.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru