Vairākums
no apsekotajiem konkurentiem (ne tikai Gulbenes rajonā) par pamatu ir
izvēlējušies pārtikas precēm 20% - 30% lielu uzcenojumu, lai gan pastāv preču
grupas, kurām uzcenojums var būt mazāks, piemēram dārzeņiem, kā arī lielāks,
piemēram sērkociņiem 100 %.
Analizējot
preču tirgus cenu pēc piedāvājuma un pieprasījuma, novērojām, ka lielāks preču
pieprasījums ir pēc precēm ar labu kvalitāti un cenu zemāku par vidējo.
Mūsu uzņēmumā kā pamatuzcenojums tiks
pielietots 23% uzcenojums bez pievienotās vērtības nodokļa.
Kā
pamatojums tāda uzcenojuma noteikšanai ir konkurentu cenu analīze, piedāvājumu
un pieprasījumu analīze, kā arī izmaksu
summēšana.
Preces
cena sevī ietver sekojošas izmaksas:
n darbinieku algas
n automašīnu
amortizācija
n iekārtu
amortizācija
n administrācijas
izmaksas
n nodokļi
n transporta izdevumi
n utt.
Ņemot
vērā iepriekšminētos vērojumus, mūsu uzņēmuma cenu stratēģija būs cenu
konkurence.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru