CENU VEIDOŠANA UZŅĒMUMĀ



Vairākums no apsekotajiem konkurentiem (ne tikai Gulbenes rajonā) par pamatu ir izvēlējušies pārtikas precēm 20% - 30% lielu uzcenojumu, lai gan pastāv preču grupas, kurām uzcenojums var būt mazāks, piemēram dārzeņiem, kā arī lielāks, piemēram sērkociņiem 100 %.
Analizējot preču tirgus cenu pēc piedāvājuma un pieprasījuma, novērojām, ka lielāks preču pieprasījums ir pēc precēm ar labu kvalitāti un cenu zemāku par vidējo.
 Mūsu uzņēmumā kā pamatuzcenojums tiks pielietots 23% uzcenojums bez pievienotās vērtības nodokļa.
Kā pamatojums tāda uzcenojuma noteikšanai ir konkurentu cenu analīze, piedāvājumu un pieprasījumu analīze, kā arī  izmaksu summēšana.
Preces cena sevī ietver sekojošas izmaksas:
n darbinieku algas
n automašīnu amortizācija
n iekārtu amortizācija
n administrācijas izmaksas
n nodokļi
n transporta izdevumi
n utt.
Ņemot vērā iepriekšminētos vērojumus, mūsu uzņēmuma cenu stratēģija būs cenu konkurence.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru