Lattlelecom projekts


Projekta nosaukums

Lattelekom interneta iezvanpieejas telefoncentrāles izveide un pakalpojuma ieviešana tirgū.

Projekta iesniedzējs

A/S “Lattelekom”

Projekta realizācijas vieta

Ventspils pilsēta

Projekta mērķis un apraksts

Veicināt interneta lietošanas popularitāti Ventspilī un tā lietošanas izmaksu samazināšanos, piedāvājot klientiem pievilcīgas cenas. Tiks krasi paplašināts interneta lietotāju skaits piedāvājot tiem pakalpojumu kura būtība ir lietot internetu izmantojot modemu un klienta esošu telefona līniju pa konstantu abonent maksu. Jāizveido speciālu telefona numuru, kurā var iezvanīties ar modemu, tā lai maksa par savienojuma  laiku netiktu uzskaitīta. Līdzīgi kā 800 sērijas telefonnumuri. Līdz ar to tas ļauj cilvēkiem neuztraukties par internetā pavadīto laiku, kā arī ka tas var maksāt dārgi. Šis projekts paredz vēl izveido detalizētu šī pakalpojuma realizācijas aprakstu un tirgū ieviešanas (kas sevī iekļauj reklāmas kampaņu) plānu.

Paredzamie projekta rezultāti

Ieņēmumi no pakalpojuma 1. darbības gadā paredzami:
·               Pesimistiskā prognoze 96000 Ls. Prognozētie ieņēmumi izrēķināti vadoties no tā ka vidēji mēnesī būs 800 lietotāji un maksa par pakalpojumu būs 10 Ls/mēnesī.
·               Optimistiskā prognoze 168000 Ls. Ieņēmumi izrēķināti vadoties no tā ka vidēji mēnesī būs 1400 lietotāji un maksa par pakalpojumu būs 10 Ls/mēnesī.

Tirgus mērķauditorija kuriem pakalpojums ir paredzēts.

·               Ventspils pilsētas iedzīvotāji un mazie uzņēmumi.
·               Cilvēki, uzņēmumi kuriem īpašumā ir dators vai ir potenciālie datora pircēji un līdz ar to pakalpojuma potenciālie pircēji.
·               Cilvēki ar lielāku par vidējo ieņēmumu līmeni uz vienu ģimenes locekli (virs 150 Ls).

Patreizējās situācijas apraksts

Lattelekom var nodrošināt ar esošajām telefona centrāles iekārtām jaunā projekta realizāciju (projekts arī paredz iespēju iegādāties jaunas iekārtas). Nepieciešamie speciālistu projekta tehniskai, organizatoriskai realizācijai ir pieejami no paša uzņēmuma kadriem.
Patreiz internetu ar modema iezvanpieeju var lietot abonējot Apollo, Fix pakalpojumus vai izmantojot dažādu kompāniju 900 sērijas numurus. Apollo, Fix pakalpojumi ir par abonent maksu un plus vēl jāmaksā par telefona līnijas izmantošanas laiku. 900 sērijas izvanpieejai ir noteikta maksa par 1 savienojuma minūti. Patreizējā cenas neļauj internetā pavadīt pietiekami ilgu laiku. Cilvēki uzskata ka patreizējais cenu līmenis ir pārāk augsts.
Ventspilī modema iezvanpieejas lietotāju skaits ir ap 550. Jūnijā tiks ieviests Ultra DSL un Home DSL interneta pakalpojumi.

Ekonomiskie un finansiālie ieguvumi būs projekta realizācijas gadījumā.

Izmaksas saistītas ar 1)esošo iekārtu pārkonfigurēšanu vai, ja izvēlas pirkt jaunu tehniku, tad ar 2)jauno centrāļu uzstādīšanu. 3)Izmaksas jaunā pakalpojuma ieviešanai tirgū, reklāmas kampaņa.
Klientu skaits palielināsies kā arī vidējais 1 klienta internetā pavadītais laiks. Ieņēmumu un izdevumu aplēses dotas pielikumā.

Projekta realizācija no tehniskā viedokļa

1)Nokonfigurēt centrāli, tā lai zvanot ar modemu uz speciālu internet iezvanpieejas numuru netiktu uzskaitīta samaksa par pieslēguma laiku.
2)Klientu autorizācija. Tālai izsniegto paroli un lietotājvārdu var lietot tikai no konkrēta telefona.
Tehniskā realizācija no tehniskā viedokļa ir vienkārša u to var veikt Lattelekom speciālisti.

Cilvēku attieksme pret projektu

Piedāvājot lētu pieeju internetam uzlabosies Lattelekom prestižs. Internets var kļūt par ikdienas preci.

Līdzīgu projektu izpētes darbi

Notikusi tirgus izpēte Rīgā ieviešot Ultra DSL un Home DSL pakalpojumus, kuri ir līdzīgi šim projektam.

Projekta darba komanda

Projektā nepieciešami tehniskie speciālisti(2), mārketinga speciālisti(3), finansu/ekonomikas speciālists(1), projekta vadītājs(1). Reklāmas kampaņas izveidē var tikt izmantots reklāmas aģentūras pakalpojumi.

Problēmas projekta ieviešanā.

Jūnijā ir paredzēts Ventspilī  sākt piedāvāt DSL, kas ir līdzīgs šim projekta pakalpojumam. Līdz ar to tiek piedāvāti savā starpā konkurējoši pakalpojumi. Cilvēki tā vietā, lai izvēlētos dārgāko un ienesīgāko DSL, izvēlēsies lētāko modema iezvanpieejas pakalpojumu.
Jāizveido metode, lai nodrošinātos pret to ka cilvēki iezvanoties ar modemu beidzot darbu atvienojas no telefoncentrāles un līdz ar to atbrīvo līniju.

Kontaktpersonu vārds, uzvārds

Dairis Kuciks
Intars Bucis
Kaspars Prūsis
Uldis Lukašenoks
Andris Aniņš

Izmaksu aplēses
Nr.
Apraksts
Izmaksas realizējot, Ls
1
Projekta darba grupas komplektēšana
20
2
Esošās tehnikas atbilstības noteikšana projekta mērķim.
90
3
Pakalpojuma realizācijas plāna detalizēta izstrāde
600
4
Izmaksu tāmes izstrāde
50
5
Tehnikas uzstādīšana
20000
6
Tehnikas konfigurēšana
300
7
Tehnikas testēšana un kļūdu novēršana
500
8
Sagatavošanās pakalpojuma ieviešanai
1000
9
Pakalpojuma atklāšanas prezentācija gatavošana
100
10
Pakalpojuma atklāšanas prezentācija
400
11
Tirgus reakcijas pētīšana attiecībā uz jauno pakalpojumu
200
14
Reklāmas plāna izstrāde.
400
15
Reklāmas kampaņas īstenošana
2000
12,13
Projekta vadība, organizēšana, kontrole un tehniskā uzraudzība
700,300

IZMAKSAS KOPĀ
26660

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru