Projekta nosaukums
Lattelekom interneta iezvanpieejas
telefoncentrāles izveide un pakalpojuma ieviešana tirgū.
Projekta iesniedzējs
A/S “Lattelekom”
Projekta realizācijas vieta
Ventspils pilsēta
Projekta mērķis un apraksts
Veicināt interneta lietošanas popularitāti
Ventspilī un tā lietošanas izmaksu samazināšanos, piedāvājot klientiem
pievilcīgas cenas. Tiks krasi paplašināts interneta lietotāju skaits piedāvājot
tiem pakalpojumu kura būtība ir lietot internetu izmantojot modemu un klienta
esošu telefona līniju pa konstantu abonent maksu. Jāizveido speciālu telefona
numuru, kurā var iezvanīties ar modemu, tā lai maksa par savienojuma laiku netiktu uzskaitīta. Līdzīgi kā 800
sērijas telefonnumuri. Līdz ar to tas ļauj cilvēkiem neuztraukties par
internetā pavadīto laiku, kā arī ka tas var maksāt dārgi. Šis projekts paredz
vēl izveido detalizētu šī pakalpojuma realizācijas aprakstu un tirgū ieviešanas
(kas sevī iekļauj reklāmas kampaņu) plānu.
Paredzamie projekta rezultāti
Ieņēmumi no pakalpojuma 1. darbības gadā
paredzami:
·
Pesimistiskā prognoze 96000 Ls.
Prognozētie ieņēmumi izrēķināti vadoties no tā ka vidēji mēnesī būs 800
lietotāji un maksa par pakalpojumu būs 10 Ls/mēnesī.
·
Optimistiskā prognoze 168000 Ls.
Ieņēmumi izrēķināti vadoties no tā ka vidēji mēnesī būs 1400 lietotāji un maksa
par pakalpojumu būs 10 Ls/mēnesī.
Tirgus mērķauditorija kuriem pakalpojums ir paredzēts.
·
Ventspils
pilsētas iedzīvotāji un mazie uzņēmumi.
·
Cilvēki, uzņēmumi kuriem īpašumā
ir dators vai ir potenciālie datora pircēji un līdz ar to pakalpojuma
potenciālie pircēji.
·
Cilvēki ar lielāku par vidējo
ieņēmumu līmeni uz vienu ģimenes locekli (virs 150 Ls).
Patreizējās situācijas apraksts
Lattelekom var
nodrošināt ar esošajām telefona centrāles iekārtām jaunā projekta realizāciju
(projekts arī paredz iespēju iegādāties jaunas iekārtas). Nepieciešamie
speciālistu projekta tehniskai, organizatoriskai realizācijai ir pieejami no
paša uzņēmuma kadriem.
Patreiz internetu ar
modema iezvanpieeju var lietot abonējot Apollo, Fix pakalpojumus vai izmantojot
dažādu kompāniju 900 sērijas numurus. Apollo, Fix pakalpojumi ir par abonent
maksu un plus vēl jāmaksā par telefona līnijas izmantošanas laiku. 900 sērijas
izvanpieejai ir noteikta maksa par 1 savienojuma minūti. Patreizējā cenas
neļauj internetā pavadīt pietiekami ilgu laiku. Cilvēki uzskata ka patreizējais
cenu līmenis ir pārāk augsts.
Ventspilī modema
iezvanpieejas lietotāju skaits ir ap 550. Jūnijā tiks ieviests Ultra DSL un
Home DSL interneta pakalpojumi.
Ekonomiskie un finansiālie ieguvumi būs projekta realizācijas gadījumā.
Izmaksas saistītas ar
1)esošo iekārtu pārkonfigurēšanu vai, ja izvēlas pirkt jaunu tehniku, tad ar
2)jauno centrāļu uzstādīšanu. 3)Izmaksas jaunā pakalpojuma ieviešanai tirgū,
reklāmas kampaņa.
Klientu skaits
palielināsies kā arī vidējais 1 klienta internetā pavadītais laiks. Ieņēmumu un
izdevumu aplēses dotas pielikumā.
Projekta realizācija no tehniskā viedokļa
1)Nokonfigurēt
centrāli, tā lai zvanot ar modemu uz speciālu internet iezvanpieejas numuru
netiktu uzskaitīta samaksa par pieslēguma laiku.
2)Klientu
autorizācija. Tālai izsniegto paroli un lietotājvārdu var lietot tikai no
konkrēta telefona.
Tehniskā realizācija
no tehniskā viedokļa ir vienkārša u to var veikt Lattelekom speciālisti.
Cilvēku attieksme pret projektu
Piedāvājot lētu pieeju internetam uzlabosies
Lattelekom prestižs. Internets var kļūt par ikdienas preci.
Līdzīgu projektu izpētes darbi
Notikusi tirgus izpēte Rīgā ieviešot Ultra DSL
un Home DSL pakalpojumus, kuri ir līdzīgi šim projektam.
Projekta darba komanda
Projektā nepieciešami tehniskie
speciālisti(2), mārketinga speciālisti(3), finansu/ekonomikas speciālists(1),
projekta vadītājs(1). Reklāmas kampaņas izveidē var tikt izmantots reklāmas
aģentūras pakalpojumi.
Problēmas projekta ieviešanā.
Jūnijā ir paredzēts Ventspilī sākt piedāvāt DSL, kas ir līdzīgs šim
projekta pakalpojumam. Līdz ar to tiek piedāvāti savā starpā konkurējoši
pakalpojumi. Cilvēki tā vietā, lai izvēlētos dārgāko un ienesīgāko DSL,
izvēlēsies lētāko modema iezvanpieejas pakalpojumu.
Jāizveido metode, lai nodrošinātos pret to ka
cilvēki iezvanoties ar modemu beidzot darbu atvienojas no telefoncentrāles un
līdz ar to atbrīvo līniju.
Kontaktpersonu vārds, uzvārds
Dairis Kuciks
Intars Bucis
Kaspars Prūsis
Uldis Lukašenoks
Andris Aniņš
Izmaksu aplēses
Nr.
|
Apraksts
|
Izmaksas realizējot, Ls
|
1
|
Projekta darba
grupas komplektēšana
|
20
|
2
|
Esošās tehnikas
atbilstības noteikšana projekta mērķim.
|
90
|
3
|
Pakalpojuma
realizācijas plāna detalizēta izstrāde
|
600
|
4
|
Izmaksu tāmes
izstrāde
|
50
|
5
|
Tehnikas uzstādīšana
|
20000
|
6
|
Tehnikas
konfigurēšana
|
300
|
7
|
Tehnikas testēšana
un kļūdu novēršana
|
500
|
8
|
Sagatavošanās
pakalpojuma ieviešanai
|
1000
|
9
|
Pakalpojuma
atklāšanas prezentācija gatavošana
|
100
|
10
|
Pakalpojuma
atklāšanas prezentācija
|
400
|
11
|
Tirgus reakcijas pētīšana
attiecībā uz jauno pakalpojumu
|
200
|
14
|
Reklāmas plāna
izstrāde.
|
400
|
15
|
Reklāmas kampaņas
īstenošana
|
2000
|
12,13
|
Projekta vadība,
organizēšana, kontrole un tehniskā uzraudzība
|
700,300
|
|
IZMAKSAS KOPĀ
|
26660
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru