Darbs mācību priekšmetā
“Pedagoģiskais process”
Tēma
“Mācību stundas plānojums.”
Mācību stundas
plānojums
Mācību stundas plānojums mācību priekšmetā “Informātika” 8a.
klasei:
1. Stundas temats “Informātika.
2.stunda. Datora sastāvdaļas.”.
2. Mācību stundas uzdevumi:
a) turpināt 1.stundā aizsākto
tematu par datora uzbūvi, konkrēti iepazīt sistēmas bloka sastāvdaļas, veidot
priekšstatu par datora iekšējo uzbūvi;
b) veicināt radošo domāšanu par
datoru un tā darbību kā mehāniskai skatļošanas ierīcei;
3. Stundas tips:
*) jaunu zināšanu apguves stunda;
*) kombinētā stunda.
4. Stundā izmantojamie mācību
līdzekļi:
*) lekciju konspekta “Datora uzbūves pamati”
1.nodaļa 2.daļa;
*) sistēmas bloka iekšējās sastāvdaļas (cietais
disks, procesors,
videokarte utt.).
5. Stundas gaita.
Stundas
sastāvdaļa
|
Mācību
organizatoriskās metodes
|
1. Stundas ievaddaļa
|
Ar frontālu darbību aktualizē iepriekšējā mācību
stundā apgūto par datoru, tā ierīcēm.
Ar jautājumu uzdošanas palīdzību apspriež audzēkņu
zināšanas par citām līdzīgām sadzīvē pielietojamām elektrotehniskām ierīcēm.
|
2. Galvenā daļa
|
Jaunu zināšanu apguve skolotāja stāstījuma veidā
un diskusiju veidā, kā arī izmantojot datora satāvdaļas un tās izpētot
(cietais disks, video karte, skaņas karte utt.).
|
3. Noslēguma daļa (stundas rezumējums)
|
Diskusiju veidā pārrunājot ar skolēniem par
iegūtām jaunām zināšanām, šostund uzzināto salīdzināšana ar citām tehniskām
ierīcēm, skolēnu ievešana datortīkla administrēšanas kabinētā, lai aplūkotu
datora eksponātu (skatu no iekšpuses).
|
6. Stundas pedagoģiskā analīze.
Stundas laikā bija paredzēts izstāstīt skolēniem par
datora iekšējām sastāvdaļām, kā arī tematu padarīt skolēniem saprotamāku,
izmantojot īstas datora sastāvdaļas. Tādā veidā skolēniem radot ne tikai
vizuālu priekšstatu, bet ar taustes un redzes palīdzību nostiprināt šīs stundas
zināšanas. Secināju, ka skolēni labprātāk jaunu informāciju uzņem, ja to ne
tikai pastāsta, bet arī demnstrē – skolēni redz šo pielietojumu dzīvē. Tā kā
skolēniem appētot datora mikroshēmas radās daudz jautājumu un dažu skolēnu zināšanas
šajā jomā bija lielas, tad stundas jauno zināšanu apguve risinājās diskusijas
veidā. Skolēni bija ļoti aktīvi, pētot mikroshēmas un uzdodot jautājumu. Arī
zināšanu līmenis par citām sadzīvē pielietojamām ierīcām skolēniem ir ļoti
augsts.
Tā kā nākošās stundas temats būs par datora darbību,
tad audzēkņiem būs vienkāršāk izprast signālu darbību un to apstrādi datorā. Stundu
varēja arī vadīt nedemnstrējot datoru sastāvdaļas, bet tādā gadījumā pieļauju
iespēju, ka atgriezeniskā saite no skolēnu puses nebūtu tik liela, kā es
paredzu, - tā būs šoreiz.
Uz stundu varētu arī uzaicināt kādu speciālistu par
datoriem no kāda datorsalona, bet es domāju, ka pavasarī, kad Rīgā notiks
Informācijas Tehnoloģijas izstāde, ar 8.klases skolēniem mēs to varētu
apmeklēt, jo tad jau skolēniem būs plašākas zināšanas par elektroniskiem
skaitļotājiem un viņi paši varēs izstādē uzdot dažādus jautājumus speciālistiem
no dažādām firmām, kā arī secināt, kas pa šo laiku būs noticis jauns
informācijas tehnoloģijas pasaulē.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru