Rīgas Uzņēmējdarbības koledža
Biznesa plāns
SABIEDRĪBA
AR IEROBEŽOTU ATBILDĪBU
"3J foto"
Dienas nodaļas Reklāmas
Un
Mārketinga specialitātes
Rm 4 –
1 lv kursa studentu
Jāņa Bērziņa studenta apl. Nr 007
Jāņa Estas studenta apl. Nr Rm 419793
Jura Āboliņa studenta apl. Nr Rm 419788
Biznesa plāna vadītāja
Marita Rurāne
Rīga 1998
Satura rādītājs
1. Plāna kopsavilkums
2. Uzņēmuma
apraksts
2.1. Pamatinformācija par uzņēmumu
2.2. Nozares apraksts
2.3. Uzņēmuma biznesa koncepcija un mērķi
3. Produkcija un
pakalpojumi
4. Tirgus analīze 9
4.1. Mērķa tirgus
4.2. Tirgus segmentācija
4.3. Konkurences analīze
4.4. Priekšrocības un trūkumi
5. Mārketinga
stratēģija
5.1. Cenu politika
5.2. Tirgus iekarošana
5.3. Reklāma
6. Uzņēmuma
funkcionēšana
6.1. Izvietojums
6.2. Telpas un iekārtas
7. Uzņēmuma vadība
un nodarbinātās personas
8. Risks un
problēmas
9. Finansu informācija
9.1.
Bankas kredīts
9.2.
Pamatlīdzekļu nolietojums
9.3.
Ieņēmumi
9.4.
Izmaksas
9.5.
Peļņas un zaudējumu aprēķins
9.6.
Bilance
1. Plāna kopsavilkums
Sabiedrība
ar ierobežotu atbildību "3J foto" tika nodibināta 1996. gada 12.
decembrī ar nolūku ieinteresēt klientus un, attīstot uzņēmuma darbību, gūt
peļņu. Uzņēmums sastādījis šo Biznesa plānu ar mērķi kritiski novērtēt savas
iespējas, noteikt uzņēmuma attīstīšanas un turpināšanas darbības spējas
konkurences apstākļos, organizēt biznesa vadīšanu saskaņā ar biznesa plānu.
SIA
"3J foto" veiks fotopakalpojumus, kā arī fotoprodukcijas
tirdzniecību. Uzņēmums tika nodibināts, jo Iecavā un tās apkārtnē nebija
izdevības saņemt pilnvērtīgus fotopakalpojumus.
Uzņēmuma
vadītājs Jānis Bērziņš ir fotosalona idejas autors, tādēļ ir ieinteresēts
fotosalona perspektīvā, attīstībā un pilnveidošanā.
Uzņēmuma
mērķis ir apmierināt jebkura pircēja pieprasījumu, kas veicinātu uzņēmuma
attīstību un paplašināšanos.
Uzņēmuma
ilgtermiņa plāns ir - nākotnē izveidot pasūtījumu pieņemšanas punktus citur
Iecavā, kā arī pasūtījumu pieņemšanu pa pastu.
Nav
izslēgta dažādu grūtību iestāšanās uzņēmuma attīstības ceļā, tādēļ šo problēmu
risināšanai jau priekšlaicīgi tiks gatavots rezerves fonds, veikta
apdrošināšana un uzstādīta signalizācija.
Uzņēmuma
stratēģija ir - ar maksimālu darba atdevi un pēc iespējas mazāku līdzekļu
izlietojumu iekarot lielāku tirgus daļu, nodrošināt stabilitāti pakalpojumu
sniegšanā un tirdzniecībā, un panākt vispārēju uzņēmuma attīstību.
2. Uzņēmuma apraksts
2.1. Pamatinformācija par uzņēmumu
2.1.1. Uzņēmējsabiedrības pilns nosaukums -
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību
"3J foto".
2.1.2. SIA "3J foto" reģistrēta LR
Uzņēmumu reģistrā 1996. gada 12. decembrī,
reģistrācijas numurs - LV 40003217617.
2.1.3. SIA "3J foto" juridiskā adrese -
Rīgas iela 27, Iecava. LV 3913, tālrunis
3941337, fax (371) 3941337.
2.1.4. Uzņēmējsabiedrības norēķinu konts bankā -
Latvijas Zemes Bankas Iecavas
filiāle, konts Nr. 004468808.
2.1.5. Uzņēmuma pamatkapitāls sastāda 20 000.- LVL
(divdesmit tūkstoši latu) un
sadalās 100 (simts) vienādās daļās. Vienas daļas nominālvērtība ir 200.- LVL (divi simti latu).
2.1.6. Starp dibinātājiem pastāv šāds pamatkapitāla
sadalījums:
Dibinātāja vārds
uzvārds
|
Daļu skaits
|
Daļu kopējā vērtība LVL
|
Jānis Bērziņš
|
60 (sešdesmit)
|
12 000.- (divpadsmit tūkstoši
lati)
|
Jānis Esta
|
20 (divdesmit)
|
4 000.- (četri tūkstoši lati)
|
Juris Āboliņš
|
20 (divdesmit)
|
4 000.- (četri tūkstoši lati)
|
2.1.7. Uzņēmuma statūtos noteiktie galvenie darbības
virzieni ir:
·
foto dokumentiem izgatavošana
·
mākslas foto izgatavošana
·
fotofilmu attīstīšana
·
visu veidu fotogrāfiju
izgatavošana
·
vizītkaršu izgatavošana
·
fotoprodukcijas izplatīšana.
2.1.8. Īres līgums:
Uzņēmuma
telpas atrodas Iecavā, Rīgas ielā 27. Par telpu izmantošanu ir parakstīts īres
līgums, kurā ir noteikta īres maksa - 3
lati par kvadrātmetru mēnesī. Uzņēmums telpas īrē no SIA "SO-NIA".
2.2. Nozares apraksts
Iecavā
fotoindustrija nav plaši attīstīta. Ir iespējams nofotografēties dokumentiem,
kā arī pasūtīt fotogrāfijas izgatavošanai, taču tās netiek gatavotas Iecavā,
bet gan sūtītas uz fotosaloniem Rīgā. Iecavā nav speciāls fotosalons, tāpēc
pasūtījumi tiek pieņemti atsevišķos veikalos. Nofotogrāfēties ir iespējams
tikai vienu reizi nedēļā.
2.3. Uzņēmuma biznesa koncepcija un mērķi
SIA “3J
foto" plāno veikt uzņēmējdarbību vadoties pēc sekojošiem principiem:
·
nemainīt pēc būtības jau
izveidoto uzņēmuma darbības struktūru;
·
turpināt visu tradicionālo
uzņēmuma darbības veidu pilnveidošanu;
·
pieredzes uzkrāšanas gaitā
organizēt jaunus darbības veidus pakalpojumu jomā.
Uzņēmums
turpinās savu pamatdarbību, kā arī papildinās to ar jauniem darbības veidiem.
SIA "3J foto" nodarbojas arī ar visāda veida fotopakalpojumiem, kā
arī ar fotoprodukcijas izplatīšanu. Uzņēmums savā darbībā ir paredzējis iekļaut
arī izbraukuma pakalpojumus (uz skolām, bērnudārziem, darbavietām). Lai
piesaistītu pircējus, salons sniedz procentuālas atlaides atsevišķām klientu
grupām.
Tuvākā
laikā ir iecerēts uzlabot pakalpojumus, dodot iespēju klientiem saņemt pasūtīto
produkciju mājās.
Uzņēmuma
mērķis ir nodrošināt Iecavas un tās apkārtnes iedzīvotājus ar kvalitatīviem
fotopakalpojumiem, kā arī dot iespēju iegādāties mūsdienīgu fotoprodukciju.
3. Produkcija un pakalpojumi
Fotosalons
nodarbojas ar plaša spektra foto pakalpojumiem (foto dokumentiem, mākslas foto,
vizītkaršu izgatavošana, filmu attīstīšana, utt.)
Firmas
īpašumā esošā foto tehnika ļauj ātri un kvalitatīvi izpildīt jebkura veida
pasūtījumus, krāsu foto dokumentiem ir iespējams dabūt uzreiz (5 minūšu laikā),
kā arī krāsu un melnbalto foto (1 stundas laikā).
Augstas
klases fotogrāfs izgatavo portretus, kāzu vai jubileju foto uz izsmalcināta
salona fona.
Fotosalons
pieņem arī filmas attīstīšanai 1 stundas laikā un izgatavo dažāda formāta
fotogrāfijas.
Ar
rīcībā esošās tehnikas palīdzību ir iespējama veco fotogrāfiju atjaunošana,
fotomontāža, bilžu palielināšana un samazināšana.
Fotosalona
projektā ir paredzēta arī 2 veidu vizītkaršu izgatavošana. Pirmais veids ir
parastas vizītkartes, kurās ir atspoguļots vārds, uzvārds, adrese, telefona
numurs un arī īpašnieka fotogrāfija. Otrais veids ir profesionālas krūšu
kartes, kuras izmanto, galvenokārt, ārsti, konferenču dalībnieki, veikalu
pārdevēji un citi.
Jaunākā
un modernākā tehnika - fotoaparāti, kopētāji, printeri un dators, kā arī augsti
kvalificēti speciālisti ļauj visu veidu pasūtījumus izpildīt fotosalonā. Tas
nozīmē, ka nav jātērē papildus laiks un nauda jaunu firmu iesaistīšanā.
Pakalpojumu
veids
|
Informācija
|
Fotogrāfijas
dokumentiem
|
Sagatavošanas laiks 5
minūtes;
4 fotogrāfijas vienā
komplektā.
|
Mākslas foto
|
3 fotogrāfijas vienā
komplektā
|
Filmas attīstīšana
|
Ja līdz ar filmas
attīstīšanu tiek pasūtītas arī fotogrāfijas, tad šis pakalpojums ir bez
maksas. Izgatavošanas laiks - 1 stunda.
|
Fotogrāfiju
izgatavošana
|
Ir iespējama pēc
kārtas, kā arī izlases veidā. Izgatavošanas laiks 1 stunda.
|
Vizītkaršu
izgatavošana
|
Vienā komplektā ir 50
vizītkartes. Izgatavošanas laiks pēc parauga ir 1 diena.
|
Preces pārdošanai
|
Fotofilmas,
fotoaparāti, fotoalbūmi, rāmīši fotogrāfijām, baterijas.
|
Pakalpojuma izpilde :
|
|
|
|
|
|
















vizītkartes mākslas foto
neattīstītās
foto
dokumentiem filmas
![]() |
attīstītās
filmas
4. Tirgus analīze
Par
savu galveno uzdevumu firmas vadība uzskata Iecavas un tās apkārtnes
iedzīvotāju vajadzību pēc ātras un
kvalitatīvas fotogrāfiju izgatavošanas nodrošināšanu. Lai cilvēkiem paliktu
jaukas atmiņas par bērnību, ekskursijām un svarīgiem notikumiem viņu dzīvē, ir
nepieciešams šos notikumus iemūžināt ar fotoaparāta palīdzību. SIA "3J
foto" ir apņēmusies palīdzēt šai jomā Iecavas un tās apkārtnes
iedzīvotājiem ar saviem pakalpojumiem.
4.1. Mērķa tirgus
Mērķa
|
|
Pakalpojumu
|
izmantošana
|
|
grupas
|
Bieža
|
Vidēji
bieža
|
Reta
|
Ļoti
reta
|
Pieaugušie
|
-
|
+
|
-
|
-
|
Jaunieši
|
+
|
-
|
-
|
-
|
Bērni
|
-
|
-
|
+
|
-
|
Pensionāri
|
-
|
-
|
-
|
+
|
4.2. Tirgus segmentācija
Uzņēmums ir veicis
aptauju un konstatējis:
Kādus pakalpojumus
izmanto?
|
Visus piedāvātos.
|
Kāpēc izmanto
pakalpojumu?
|
Labas cenas, ātra
apkalpošana.
|
Kas izmanto
pakalpojumus?
|
Pieaugušie, jaunieši,
bērni, pensionāri.
|
Cik izmanto
pakalpojumu?
|
Tirgus segments
apmēram 7000 cilvēku.
|
Kur dzīvo?
|
Iecavā, tās apkārtnē.
|
Pēc
uzņēmuma veiktās aptaujas, uzņēmums ir secinājis, ka SIA "3J foto"
galvenie divi apkalpojamie tirgus segmenti būs pieaugušie un jaunieši.
Uzņēmums
prognozē, ka tirgus segments būs, galvenokārt, labi vai vidēji situētie
iedzīvotāji, jo firmas produkcija -
fotogrāfijas un citi, izņemot foto dokumentiem, - nav pirmās nepieciešamības
preces. Taču mazāk turīgiem iedzīvotājiem (pensionāriem, skolniekiem un
studentiem) ir paredzētas atlaides 20 procentu apmērā mākslas un foto dokumentu
izgatavošanai.
Lielākais
pieprasījums ir pilsētas un tuvākās apkārtnes iedzīvotāju vidū. Tā kā 150 metru
attālumā no fotosalona atrodas namu pārvalde un arī pasu galds, ir vērojams
liels pieprasījums pēc dokumentu fotogrāfijām.
4.3. Konkurences analīze
Pašreiz
Iecavā nav neviena fotosalona. Ir divi veikali, kuros ir iespējams nodot
fotofilmiņas to attīstīšanai un bilžu izgatavošanai, taču pakalpojumu izpilde
ilgst vairākas dienas, jo fotoapstrāde nenotiek uz vietas, bet tiek veikta
Rīgā.
Konkurējošās firmas
nosaukums, adrese
|
Apraksts
|
1. SIA R & Co
Virzas iela 35
|
Pieņem fotofilmas
fotogrāfiju izgatavošanai. Filmas tiek vestas uz fotosalonu Rīgā 2 reizes
nedēļā - otrdienās un piektdienās. Veikalā ir iespējams iegādāties
fotoalbūmus un fotorāmīšus, kā arī fotofilmiņas.
|
2. SIA
"Rise"
Tirgus iela 7
|
Pieņem fotofilmas
fotogrāfiju izgatavošanai. Filmas tiek vestas uz fotosalonu Rīgā 1 reizi
nedēļā (diena nenoteikta). Veikalā iespējama fotoalbūmu un fotofilmiņu
iegāde.
|
3. i/u
"Doniņš"
Grāfa laukums 2
|
Fotogrāfs. Reizi
nedēļā - trešdienās - izgatavo fotogrāfijas dokumentiem. Izpildes laiks -
viena nedēļa.
|
Šajos
uzņēmumos piedāvātie pakalpojumi tiek veikti ar kvalitatīvas tehnikas
palīdzību, taču trūkums ir tas, ka ļoti ilgs ir izpildes laiks. Mūsu salonā
klienti ir ieinteresēti iegriezties pateicoties mērenām cenām, pakalpojumu
kvalitātei un ātrajai apkalpošanai.
4.4. Priekšrocības un trūkumi
Priekšrocības un
trūkumi, salīdzinājumā ar esošajiem konkurentiem:
Patērētāja
pieprasījums
|
SIA "R &
Co"
|
SIA "Rise"
|
i/u "Doniņš"
|
SIA "3J
foto"
|
Kvalitāte
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Cena
|
-
|
-
|
+
|
+
|
Atrašanās vieta
|
+
|
+
|
-
|
+
|
Reklāma
|
-
|
+
|
-
|
+
|
Sortiments
|
-
|
-
|
-
|
+
|
Izpildes ātrums
|
-
|
-
|
-
|
+
|
Mūsu
salonā ir plaši piedāvāts pakalpojumu klāsts. Iedzīvotāji par mērenām cenām var
saņemt visus fotopakalpojumus uz vietas Iecavā, nav jādodas uz Rīgu vai rajona
centru, lai apmierinātu savas vajadzības, kas saistītas ar fotopakalpojumiem,
tādējādi klients ieekonomē savu naudu un laiku, kas bieži ir izšķirošie faktori
klienta izvēlē.
5. Mārketinga stratēģija
Konkurentu
piedāvātais pakalpojumu loks ir niecīgs salīdzinājumā ar SIA "3J
foto" piedāvāto pakalpojumu klāstu. Cenas konkurentiem ir salīdzinoši
augstākas nekā SIA "3J foto" , jo fotosalonā visi fotodarbi tiek
veikti uz vietas salonā, arī fotopreces tiek iepirktas tieši no piegādātājiem.
Viens
no galvenajiem fotosalona uzdevumiem ir klientu uzticības iegūšana ar noteiktā
laikā un atbilstošā kvalitātē izpildītiem pasūtījumiem. Šim nolūkam ir
paredzēta augsta līmeņa apkalpošanas nodrošināšana. Klientu vienmēr salonā
gaidīs karsta kafijas vai tējas tase, jaunākās avīzes un žurnāli,
fotoprodukcijas "Kodak" reklāmas katalogi. Sadarbojoties ar firmu
"Kodak", fotosalons garantē vispasaules slavenās firmas "kodak" kvalitāti
plus SIA "3J foto" augsta līmeņa un ātru apkalpošanu. Pieprasījumu
mēģināsim stimulēt ar šādām metodēm:
·
atlaides vairumpircējiem;
·
atlaides pastāvīgiem klientiem;
·
izstāžu rīkošana;
·
konkursu rīkošana (par
interesantākajiem, mākslinieciskākajiem fotokadriem, u.c.)
·
fotofilmiņu attīstīšana bez
maksas, ja uzreiz salonā tik pasūtītas fotogrāfijas.
5.1. Cenu politika
Plānotās
produkcijas cenas esam pieņēmuši vadoties no pašlaik pastāvošajām zemākajām
cenām šajā nozarē. Kaut gan pēdējā pusgada laikā vērojama šīs produkcijas cenu
pieaugšanas tendence, turpmāko gadu plānojam noturēt esošās cenas.
Cenu veidošana:
Nr
|
Cenu veidošanas
elementi
|
Cenu veidošanas
programmas sastāvdaļas
|
1.
|
Cenu veids
|
Mazumtirdzniecības
cena
|
2.
|
Cenu veidošanas mērķis
|
Sasniegt ieplānoto
ienākumu līmeni, apmierinot pircēju pieprasījumu
|
3.
|
Cena un izmaksas
|
Ievērojot plānoto
pakalpojumu pieprasījumu, vidējās viena pakalpojuma izmaksas dod iespēju
veidot vidējās cenas tādā līmenī, lai būtu iespējams gūt peļņu
|
4.
|
Cenu veidošanas metode
|
Uzcenojums tiešajām
izmaksām, darba algas un citas izmaksas
|
5.
|
Cenu modifikācijas
paņēmieni
|
Diferencētas cenu
atlaides dažādu pircēju ienākuma līmeņu dēļ, cenu atlaides citos gadījumos,
uzcenojums par papildus pakalpojumiem
|
5.2. Tirgus iekarošana
SIA "3J foto"
galvenās tirgus iekarošanas metodes ir sekojošas:
·
reklāma;
·
pārdošanas stimulēšana.
Tirgus iekarošanas
metodes
|
Tirgus iekarošanas
formas uzņēmumā
|
Reklāma
|
Laikraksti:
"Iecavas ziņas"; "Bauskas dzīve"
Salona skatlogā
Iecavas radio
"Mik's"
Iecavas televīzija
Maisiņi ar firmas
emblēmu
Citi suvenīri ar
firmas emblēmu
|
Pārdošanas stimulēšana
|
Cenu atlaides svētkos
Katram 10 klientam -
suvenīrs ar firmas emblēmu
Izstādes
Konkursi
Preču piegāde uz mājām
|
5.3. Reklāma
Tā kā
SIA "3J foto" darbība ir orientēta, galvenokārt, uz Iecavas un tās
apkārtnes iedzīvotājiem, tad arī reklāma tiks vērsta tikai uz šo reģionu.
Iecavas
iedzīvotājiem ir labi pieejama vietējā prese - "Iecavas ziņas", kā
arī rajona avīze "Bauskas dzīve", tādēļ uzņēmums ievietos savu
reklāmu šajos laikrakstos.
Iecavā
ir arī savs radio un sava televīzija, tādēļ SIA "3J foto" izmantos
izdevību informēt Iecavas iedzīvotājus par fotosalona piedāvātajiem
pakalpojumiem ar šā informācijas līdzekļa palīdzību.
Lai
varētu plašāk reklamēt savu firmu, tiks pasūtīti maisiņi ar SIA "3J
foto" emblēmu, kā arī adresi un telefona numuru. Klientiem, kuri mūsu
salonā būs iegriezušies pirmo reizi, kā suvenīru pasniegs pildspalvas ar firmas
nosaukumu un telefona numuru.
SIA
"3J foto", protams, neiztiks bez reklamējošiem plakātiem salona
skatlogos, kā arī informējošām zīmēm pie ieejas salonā.
|
CenaLVL
|
Daudzums
|
Summa/gadā LVL
|
Laikrakstā "Iecavas
Ziņas"
|
3.00/sludinājums
|
1reizi/mēnesī
|
36.00
|
Laikrakstā "Bauskas
Dzīve"
|
4.00/sludinājums
|
1reizi/mēnesī
|
48.00
|
Iecavas radio
"Miks's"
|
2.50/0,5minūtes
|
2reizes/mēnesī
|
60.00
|
Iecavas TV
|
5.00/0,5minūtes
|
1reizi/mēnesī
|
60.00
|
Reklāmas maisiņi
|
2.00/100gb.
|
700gb./gadā
|
14.00
|
Pildspalvas
|
8.00/100gb.
|
500gb./gadā
|
40.00
|
Reklāmas izveide skatlogā
|
|
|
42.00
|
|
|
|
|
|
|
Kopā
|
300.00
|
6. Uzņēmuma funkcionēšana
6.1. Izvietojums
SIA
"3J foto" salonam ir izdevīgs izvietojums, kas neapšaubāmi sekmē
salona attīstību. Salons atrodas pašā Iecavas centrā, blakus ir izvietota
autoosta, vairāki tirdzniecības centri, vietējais tirgus, apkārt atrodas
daudzstāvu dzīvojamie nami. Netālu no salona atrodas namu pārvalde, kā arī pasu
galds. Salons atrodas starptautiskās nozīmes ceļa VIA BALTICA malā, tādēļ
iespējams iegriezīsies arī tūristi, lai iegādātos fotofilmiņas.
6.2. Telpas un iekārtas
Fotosalonam
nepieciešamās telpas tiek īrētas no SIA "SO-NIA", to aptuvenā kopējā
platība ir 45 kvadrātmetri. Šajās telpās atrodas uzņemšanas zāle, laboratorija,
administrācijas istaba, kā arī mazas noliktavas. Visi pamatlīdzekļi pieder SIA
"Eva foto", - tie netiek ne no viena nomāti.
Darbam tiek izmantoti
šādi pamatlīdzekļi:
|
|
Skaits
|
Cena
LVL
|
1.
|
Kompjūters IBM
|
1
|
1200.00
|
2.
|
Fotoaparāts
"Kodak -2000"
|
1
|
350.00
|
3.
|
Fotoaparāts
"Minolta-312 A"
|
1
|
300.00
|
4.
|
Operāciju sistēma
"MS-DOS 6.0"
|
1
|
50.00
|
5.
|
Printeris
"Kodak-FM" filmu attīstīšanai
|
1
|
7500.00
|
6.
|
Printeris
"Kodak-FT" bilžu izgatavošanai
|
1
|
8000.00
|
7.
|
Ofisa mēbeles
|
-
|
600.00
|
8.
|
Pārējais inventārs
|
-
|
400.00
|
9.
|
Signalizācija
"Alarm-Super"
|
1
|
800.00
|
|
Kopā
:
|
|
19200.00
|
7. Uzņēmuma vadība un nodarbinātās personas
SIA
"3J foto" vadībā ir divas personas:
·
Direktors
·
Galvenā grāmatvede
Uzņēmuma vadības
organizācijas struktūra:

Šīs
personas ir kompetentas katra savā nozarē. Visām personām ir laba darba
pieredze. Uzņēmuma vadošās personas ar uzņēmuma darbību gūs peļņu un nākotnē
ieplānots nodarbināt vēl papildus darbiniekus.
Vārds,
uzvārds
|
Amats
|
Izglītība
|
Darba
pieredze
|
Jānis Bērziņš
|
direktors
|
augstākā
|
3 gadi
|
Eva Berdigane
|
galvenā grāmatvede
|
augstākā
|
3 gadi
|
Jānis Esta
|
salona vadītājs
|
augstākā
|
2 gadi
|
Mārtiņš Tillers
|
fotogrāfs
|
augstākā
|
2 gadi
|
Juris Āboliņš
|
operators
|
augstākā
|
2 gadi
|
Papildus
prasības: grāmatvedei - ir jāpapildina zināšanas datortehnikā, operatoram ir
jāapgūst jaunās tehnoloģijas izmantošana pēc iespējas īsākā laikā.
Algas
uzņēmuma darbiniekiem tiek maksātas katra mēneša 10. datumā. Prēmiju
iespējamība, kā arī to lielums, būs atkarīgs no uzņēmuma darbības rezultātiem.
Ja uzņēmums gūs pietiekami lielu peļņu, tad katram strādājošam gada beigās tiks
izmaksāta prēmija, ņemot vērā katra konkrētā darbinieka ieguldīto darbu un
attieksmi pret saviem pienākumiem. Savukārt pārējo peļņu sadalīs uzņēmuma
dibinātāji, kā arī tiks atlicināti papildus līdzekļi uzņēmuma paplašināšanai un
jaunu iekārtu iegādei. Tāpēc uzņēmuma darbinieki ir ieinteresēti, lai uzņēmums
savā darbībā iegūtu pēc iespējas lielāku peļņu.
Kopumā
uzņēmuma vadība ir jau sastrādājusies un turpmāk kopēja darbība sagaidāma vēl
labāka. Uzņēmuma darbinieku vidū ir daudzi jauni cilvēki, kuri ātri spēj
pielāgoties jauniem apstākļiem un sekot līdzi visam jaunajam, kas saistīts ar
uzņēmuma pamatdarbību, kā arī papildfunkcijām.
Visus
lēmumus, kas saistīti ar uzņēmuma darbību, pieņem direktors, savukārt lēmumus,
kas saistīti ar uzņēmuma statūtu grozīšanu, īrējamo telpu izmantošanu un maiņu,
darba algu palielināšanu vadošajam personālam, kā arī štata darbinieku skaita
mainīšanu, var pieņemt tikai SIA "3J foto" pilnsapulcē. Uzņēmuma
direktors vienpersoniski var mainīt nodarbināto personu algas fonda sadalījumu.
Nepieciešamības
gadījumā ir iespējami vēl daži ārštata darbinieki uz līguma pamata. Visu
uzņēmuma darbu vada un kontrolē direktors, kas ir arī uzņēmuma līdzīpašnieks.
8. Risks un problēmas
Kā jebkuram uzņēmuma, arī SIA "3J
foto" var būt problēmas, kuru atrisināšanai jau priekšlaicīgi tiek
gatavots rezerves fonds, veikta apdrošināšana, uzstādīta signalizācija.
Katram riska veidam tiek
paredzēta vismaz viena iespējamība.
Riska veids
|
Notikums
|
Iespējamība gadā
|
Pasākums riska
novēršanai
|
Finansiālais risks
|
Apzagšana
Inflācija
Izejmateriālu
nepietiekamība
Skaidrās naudas
trūkums
|
1
1
1
1
|
Signalizācijas
uzstādīšana
Rezerves fonda izveide
Materiālu rezerves
Rezerves fonda izveide
|
Tirgus risks
|
Izmaiņas preču tirgū
|
1
|
Rezerves fonda izveide
|
Dabas parādības
|
Ugusgrēks
|
1
|
Apdrošināšana,
ugunsdrošibas pasākumi
|
Cits
|
Rekets
|
1
|
Rezerves fonda izveide
|
9. Finansu informācija
9.1. Bankas kredīts
Darbības sākšanai
janvārī ir paņemts no bankas īstermiņa kredīts 5000.00 latu ar 18 procentu
likmi. Pirmā atmaksa sākas aprīlī un tiek pabeigta decembrī.
Atmaksas grafiks:
Pamatsumma: Procenti:
1.
|
-
|
5000.00
|
|
|
90.00
|
|
2.
|
-
|
5000.00
|
|
|
90.00
|
|
3.
|
-
|
5000.00
|
|
|
90.00
|
|
4.
|
550.00
|
4450.00
|
|
|
80.00
|
|
5.
|
550.00
|
3900.00
|
|
|
70.00
|
|
6.
|
550.00
|
3350.00
|
|
|
60.00
|
|
7.
|
550.00
|
2800.00
|
|
|
50.00
|
|
8.
|
550.00
|
2250.00
|
|
|
40.00
|
|
9.
|
550.00
|
1700.00
|
|
|
30.00
|
|
10.
|
550.00
|
1150.00
|
|
|
20.00
|
|
11.
|
550.00
|
600.00
|
|
|
10.00
|
|
12.
|
600.00
|
0.00
|
|
|
0.00
|
|
|
|
|
|
|
760.00
|
|
9.2 Pamatlīdzekļu nolietojums
|
1.
gads
|
2.
gads
|
3.
gads
|
Tehnoloģiskās iekārtas
|
|
|
|
Sākotnējā vērtība
|
17200
|
17200
|
17200
|
Nolietojums
|
3400
|
6800
|
10200
|
Atlikusī vērtība
|
13600
|
10400
|
7000
|
|
|
|
|
Dators
|
|
|
|
Sākotnējā vērtība
|
1200
|
1200
|
1200
|
Nolietojums
|
300
|
600
|
900
|
Atlikusī vērtība
|
900
|
600
|
300
|
|
|
|
|
Kopā sākotnējā vērtība
|
18200
|
18200
|
18200
|
Kopā nolietojums
|
3700
|
7400
|
11100
|
Kopā atlikusī vērtība
|
14500
|
10800
|
7100
|
|
|
|
|
9.3. Ieņēmumi
|
1.gads
|
1. Foto dokumentiem
|
|
Apjoms ( 4 gabali)
|
7000
|
Cena ( LVL/4 gab.)
|
1.00
|
Ieņēmumi
|
7000.00
|
Ar 20 % atlaidi
|
|
Apjoms ( 4 gabali)
|
500
|
Cena ( LVL/4 gab.)
|
0.80
|
Ieņēmumi
|
400.00
|
|
|
2. Mākslas foto
|
|
Apjoms ( 3 gabali)
|
4000
|
Cena ( LVL/3 gab.)
|
3.00
|
Ieņēmumi
|
12000.00
|
Ar 20 % atlaidi
|
|
Apjoms ( 3 gabali)
|
200
|
Cena
( LVL/3 gab.)
|
2.40
|
Ieņēmumi
|
480.00
|
|
|
3. Filmas attīstīšana
|
|
Apjoms
|
5000
|
Cena ( LVL/1 gab.)
|
1.00
|
Ieņēmumi
|
5000.00
|
|
|
4. Fotogrāfiju
izgatavošana
|
|
Apjoms
|
7200
|
Cena ( LVL/1 gab.)
|
0.25
|
Ieņēmumi
|
18000.00
|
|
|
5.Vizītkartes
|
|
Apjoms (50 gabali)
|
200
|
Cena ( LVL/50 gab.)
|
10.00
|
Ieņēmumi
|
2000.00
|
|
|
Pārējie ieņēmumi
|
1000.00
|
|
|
Kopā ieņēmumi
|
45880.00
|
|
|
9.4. Izmaksas
Mainīgās izmaksas
|
|
1. Foto dokumentiem
|
3570.00
|
+ar 20% atlaidi
|
255.00
|
2. Mākslas foto
|
4720.00
|
+ar 20 % atlaidi
|
236.00
|
3. Fotofilmas attīstīšana
|
3150.00
|
4. Fotogrāfiju izgatavošana
|
10080.00
|
5. Vizītkartes
|
1266.00
|
6. Brāķis 3 % gadījumā
|
1189.00
|
7. Pārējās izmaksas
|
4787.00
|
Kopā
|
29253.00
|
Nemainīgās izmaksas
|
|
1. Darba alga
|
5880.00
|
2. Sociālie pieskaitījumi
|
1640.00
|
3. Komunālie pakalpojumi
|
800.00
|
4. Telpu īre
|
1620.00
|
5. Amortizācija
|
3700.00
|
6. Administratīvie izdevumi
|
600.00
|
7. Mazvērtīgā inventāra norakstījumi
|
440.00
|
8. Bankas īstermīna kredīta atmaksa
|
760.00
|
Kopā
|
15440.00
|
Tiešās realizācijas izmaksas
|
300.00
|
|
|
Kopā izmaksas
|
44993.00
|
|
|
9.5. Peļņas un zaudējumu aprēķins
Realizācijas ieņēmumi
|
45880.00
|
Mainīgās izmaksas
|
29253.00
|
Tiešās realizācijas
izmaksas
|
300.00
|
Bruto peļņa
|
16327.00
|
Nemainīgās izmaksas
|
15440.00
|
Ar ienākuma nodokli
apliekamais ienākums
|
887.00
|
Ienākuma nodoklis
|
222.00
|
Tīrā (neto) peļņa
|
665.00
|
|
|
9.6. Bilance
Pārskata perioda sākumā
Aktīvs
|
|
Pasīvs
|
|
Pamatlīdzekļi
|
20 000
|
Pamatkapitāls
|
20 000
|
Tai skaitā:
|
|
|
|
Tehnoloģiskās iekārtas
un mašīnas
|
17 000
|
|
|
Pārējie pamatlīdzekļi
un inventārs
|
3 000
|
|
|
|
20 000
|
|
20 000
|
Pārskata perioda beigās
Aktīvs
|
|
Pasīvs
|
|
Tehnoloģiskās iekārtas un mašīnas
|
13 600
|
Pamatkapitāls
|
20 000
|
Pārējie pamatlīdzekļi un inventārs
|
2 700
|
Rezerves
|
33
|
Izejvielas, pamatmateriāli
|
3 278
|
Pārskata gada nesadalītā peļņa
|
632
|
Gatavie ražojumi un preces pārdošanai
|
1 200
|
Uzņēmuma ienākuma nodoklis
|
222
|
Naudas līdzekļi
|
780
|
Pārējie kreditori, ieskaitot nodokļus
|
671
|
|
21
558
|
|
21
558
|
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru