Demogrāfiskie dati:
Madara,
12 gadi, lauku vidusskolas 6. klases skolniece, dzīvesvieta - pagasta apakšciemata daudzdzīvokļu mājas 3istabu
dzīvoklis. ģimenē M. ir vecākā meita, dzīvo kopā ar gadu jaunāku māsu māti un
tēvu. Māte – režisore, dramaturģe, rakstniece, kultūras nama darbiniece, tēvs – patreiz bez patstāvīgas darba vietas,
lieto alkaholu. Ģimenes materiālais nodrošinājums, manuprāt, zem vidējā.
Attīstības vēstures svarīgākie dati.
Grūtniecība
¨
M. bija nepareiza, sākumā tūpļa, beigās gūžas guļa.
¨
Slikto dūšu no rītiem nav, bet ļoti nepatīkamas
izjūtas izraisīja dažādas smakas.
¨
Anēmija – dzelzs preperātu lietošana.
¨
Tūskas (pampumi).
¨
Neskatoties uz to – visu laiku pacilāts
garastāvoklis.
Dzemdības
¨
No vieniem naktī līdz 9 no rīta, it kā priekš 1.dzemdībām
normāls laiks, bet viss varēja notikt ātrāk, ja būtu pareiza guļa.
¨
Ļoti ilgi nenāca ārsts
¨
M. galvas hematoma
¨
3,6 kg 52 cm
¨
Nav nesta vairākas dienas barot, ārsti nepaskaidro.
¨
Augsta temperatūra (39,2), ļoti daudz piens.
¨
Dzemdību namā jūtas ļoti labi, laimīga – palātā 3
draudzenes.
Līdz 1 gada vecumam
¨
M. ļoti raud, neguļ pa naktīm (audzina pēc
grāmatas).
¨
Līdz 1g.v. un arī vēlāk alerģijas - visādas un vis kaut pret ko, pārsvarā uz
ādas
¨
Zāles pret alerģiju (neatcerās), dažādas smēres.
Līdz 3 gadiem
¨
Sāk ātri prasīties uz podiņā – nedaudz pēc gada.
¨
Sāk runāt ļoti ātri
- nedaudz pēc gada.
¨
Ļoti kustīga – kur gāja, tur visu apgāza.
¨
Patika kluču
krāmēšana, būvēšana, tādas lietas.
¨
“Atri atrada kopīgu valodu gan ar bērniem, gan
pieaugušajiem, gan arī svešiniekiem.
Līdz skolas vecumam
¨
No 3.g.v. dzied, dejo bērnu grupiņā.
¨
No 4.g.v. – iesaistās bērnu teātrī, kuru vada māte.
¨
Ļoti gaida skolu.
¨
Gatava skolai – lasa, rēķina
¨
Skolā iejūtas ļoti labi.
Madara pašlaik – mātes apraksts
¨
Ļoti patstāvīga
¨
Tieksme būt godkārīgai
¨
Lielummānija
¨
Emocionāla
¨
Labestīga, izpalīdzīga, var paļauties
¨
Izsaka domas, jūtas,
arī nelāgās, mēģina noskaidrot kapēc tas ir tieši tā – nesabrūk grūtību
priekšā
¨
Visur vēlas būt pirmā, labākā
¨
Ar to ļoti daudz ko panāk – darbspējīga
¨
Apzinīga
¨
Pieauguša
cilvēka vārdi, bet domāšana ……
Kontakta veidošana ar
Madaru.
Madara uzreiz droši iesaistās
sarunā, uzdod daudz jautājumus, izsaka savas domas, runa šķiet ļoti emocionāla,
bagāta. Veido acu kontaktu. Atsaucīga pret izpēti, vēlas zināt rezultātus – vai
ir/ nav psiha. Bieži joko. Meitene izskatās sakopta, akurāta. Kustības brīvas,
nepiespiestas.
Hipotēze.
Uzmanības izpēte.
1. Korektūras proves
kvadrātu modifikācija.
Rezultāti.
Secinājumi.
·
Dainim ir augstas darbaspējas.
·
Optimālais darba temps netiek atrasts uzreiz.
·
Tomēr darba veikšanas laikā saglabājas augsta
koncentrēšanās spēja un precizitāte.
·
Noturība
2. Šultes tabulas.
Rezultāti.
Visi skaitļi uz
priekšu - 36s. (ilgāk meklētie skaitļi 13,17)
Visi skaitļi
atpakaļ - 31s. (ilgāk meklētie skaitļi 9)
Nepāra skaitļi -
25s. (ilgāk meklētie skaitļi 15)
Secinājumi.
·
MAdarai ir ļoti labas uzmanības pārslēgšanas spējas.
Secinājumi par
uzmanību.
·
M. ir augstas darbaspējas.
·
Optimālā darba tempa atrašana jaunās situācijās
nenotiek uzreiz.
·
Visā darba veikšanas laikā saglabājas augstas
darbaspējas un precizitāte.
·
M. ir ļoti labas uzmanības pārslēgšanas spējas.
Atmiņas izpēte.
1. Mehāniskā atmiņa
– 10 vārdu tests.
Vārds/atk.reize
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
Pēc1 h
|
Gulta
|
3
|
7
|
1
|
1
|
1
|
Kāja
|
4
|
|
2
|
2
|
2
|
Nazis
|
|
1
|
4
|
3
|
3
|
Egle
|
6
|
9
|
6
|
4
|
4
|
Papīrs
|
5
|
8
|
7
|
7
|
5
|
Sēta
|
|
2
|
3
|
8
|
9
|
Mute
|
|
3
|
10
|
5
|
10
|
Siena
|
|
|
5
|
6
|
6
|
Mēness
|
1
|
4
|
9
|
9
|
7
|
Kaķis
|
2
|
5
|
8
|
10
|
8
|
|
7-slota
|
6-slota
|
|
|
|
Vidējs rezultāts,
iegaumēšanas process ir dinamisks – ar katru reizi iegaumēto vārdu skaits
palielinās.
2.Asociatīvā
atmiņa.
Asociāciju
pāri/atk.reize
|
1.
|
2.
|
3.
|
Upe - laipa
|
+
|
+
|
+
|
Bēdas - asaras
|
+
|
+
|
+
|
Skolnieks -
uzcītība
|
+
|
+
|
+
|
Dzīvnieks -
vilks
|
+
|
+
|
+
|
Mežs - mēbeles
|
+
|
+
|
+
|
Iela - steiga
|
+
|
+
|
+
|
Jūra - sāls
|
+
|
+
|
+
|
Sals - slidas
|
+
|
+
|
+
|
Tūrists - ceļš
|
+
|
+
|
+
|
Rotaļa - bumba
|
+
|
+
|
+
|
Govs -
saldējums
|
+
|
+
|
+
|
Labība - maize
|
-
|
+
|
+
|
Kļūdu skaits.
|
1
|
0
|
0
|
Secinājums.
·
M. ir ļoti
laba asociatīvā atmiņa, ja ir dots atbalsta vārds.
Secinājumi par
atmiņu.
·
M. ir ļoti
laba asociatīvā atmiņa, ja ir dots atbalsta vārds.
Domāšanas
pārbaude.
1.Vārdu
izslēgšana.
Precīzi veikti
80% piemēru, kas ir ļoti labs rezultāts.
Piedāvātie vārdi.
+ Grāmata, portfelis, čemodāns, maciņš
- Krāsns, lampa, svece, elektriskā
plītiņa
+ Pulkstenis, brilles, svari, termometrs
+ Laiva, ķerra, motocikls,ritenis
- Lidmašīna, nagla, bite, ventilātors,
+ Taurenis, cirkulis, svari, šķēres
+ Koks, plaukts, slota, dakša
+ Vectētiņš, skolotāja, tētis, mamma
+ Sarma, putekļi, lietus, rasa
- Ūdens, vējš, ogles, zāle
+ Ābols, grāmata, kažoks, roze
+ Piens, krējums, siers, maize
+ Bērzs, priede, oga, ozols
+ Minūte, sekunde, stnda, vakars
+ Jānis, Pēteris, Māris, Lapiņš
Secinājumi.
·
M. ir ļoti labas analīzes , būtisko pazīmju
izdalīšanas spējas.(80%)
2.Ravēna tests.
Sēr./Nr.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Kopā%
|
A
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100
|
AB
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100
|
B
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100
|
Kopā
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100
|
Secinājumi.
·
M. ir ļoti laba , adekvāta formas un lieluma
uztvere, gan vien- , gan daudzpazīmju sistēmā.
·
Ļoti labas salīdzināšanas, analīzes un sintezēšanas
spējas iekšējā telpiskajā struktūrā.
Klasifikācija.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru