Biznesa Augstskola ‘’Turība’’
Ekonomikas
katedra
Kursa darbs kursā Mārketingā
MAZLIETOTU AUTOMAŠĪNU
TIRGUS IZPĒTE
UN II 4 kursa students
Raimonds Ozoliņš
Pasniedzēja: A.BIŠOFA
Rīga2000
Saturs
Ievads......................................................................................3
SIA ‘’X’’ uzņēmējdarbība darbība........................................4
SIA ‘’X’’ attīstības
stratēģija...............................................5
Uzņēmuma funkciju
sadale......................................................6
SIA ‘’X’’ preču
sortiments...................................................8
Preču izpēte
tirgū...................................................................9
SIA ‘’X’’ krājumu glabāšana………………………………10
Budžeta plānošana………………………………………………….10
Līgumsaistību izpilde...........................................11
Klienti......................................11
SIA “X” konkurenti…………………………12
Preces kvalitāte…………………………………………13
Cenu noteikšana………………………………………………………..14
Reklāma…………………………………………………………..15
Secinājums……………………………………..16
Izmantotā literatūra………………………………………………17
Ievads
Lai nostiprinātu studijās gūtās zināšanas ,praktiskās
iemaņas mārketinga organizēšanā uzņēmumā, savā darbā esmu izpētījusi un
novērtējusi SIA ‘’X’’ saimniecisko darbību, firmas attīstību un tās preču
sortimentu, cenas un mārketinga darbību.
Savā darbā esmu aprakstījusi uzņēmuma ‘’X’’ konkurentus,
ar ko atšķirās firmas darbība un ar ko ir spēcīgāka firmas darbība par tās
konkurentiem.
Izlasot
šo darbu, jūs varēsiet tuvāk iepazīties ar SIA ‘’X’’ lietoto automobīļu
tirdzniecību. Īpaši tas varētu ieinteresēt cilvēkus, kuriem ir jebkāda saistība
ar automašīnām, piemēram-
¨ vēlas iegādāties jaunu automašīnu,
¨ interesē, kur un kādā veidā automašīnas nokļūst līdz Latvijas tirgum,
¨ vēlas iegādāties automašīnu bez starpircēju iejaukšanās, konkrēti - Šveicē
un Vācijā,
¨ vēlas uzzināt , kā pārdot savu automobīli, par kādām izmaksām, kurā vietā
un kādā laikā.
Izlasot informāciju , ko esmu guvusi , strādājot šinī
firmā, lasītājs ,manuprāt, spēs atrast atbildi uz visiem šiem jautājumiem.
Konkrēti, es izpētīju firmas darbības norisi un
veidus,kādā veidā tiek prece piegādāta Latvijas tirgū un kādā veidā prece nonāk
līdz pircējam.
Izpētot, uzņēmuma ‘’X’’ konkurentus, viņu stiprās un
vājās puses, bāzes tirgus un to segmentāciju, man radās daudz dažādi secinājumi
,kādi ir uzņēmumā trūkumi, kādas ir uzņēmuma priekšrocības, ko vajadzētu tajā
pilnveidot un, kam vajadzētu palikt tieši tāpat , kā ir pašreizējā situācijā,
nemainot neko. Man radās daudz dažādi priekšlikumi un idejas , kā virzīt uz
priekšu uzņēmuma darbību un gūt lielāku peļņu.
SIA ‘’X’’ UZŅĒMĒJDARBĪBA DARBĪBA
SIA “ X’’ nodarbojās ar lietotu automašīnu tirdzniecību
un transporta pakalpojumiem. Oficiāli firmas darbība tika uzsākta 1997. Gada
20. janvārī. Firmai ir divi dibinātāji, kuru ieguldījums ir 50 procenti no
pamatkapitāla vērtības. Abi firmas dibinātāji ir apmēram 5-6 gadu lielu stāžu
šinī nozarē, tāpēc jau iepriekš ir gūta nepieciešamā pieredze uzņēmējdarbībā kā
arī iepriekš ir izpētīta mārketinga darbība-
--prece
--konkurenti
--patērētāji
--pircēji
SIA “X’’ ir divi darbības veidi-
--autotirdzniecība
--starptautiskie pārvadājumi
Lietotās mašīnas tiek iepirktas Vācijā un Šveicē.
Galvenokārt tās ir 5 - 10 gadus vecas mašīnas.
Lai uzņēmums gūtu pēc iespējas lielāku peļņu, ir
jāizpēta, kādas autamašīnu markas var pirkt Vācijā un Šveicē, to nosaka
pieprasījums Latvijas tirgū.
Nākotnē firmai ir plāns paplašināties, jo mērķis ir iegādāties
vēl vienu vai vairākus autovedējus, kas atkarīgs no uzņēmuma peļņas. Pašlaik
firmai pieder divi autovedēji. Abus autovedējus dibinātāji iegādājās Vācijā par
samērā zemām cenām. Tas ir saistīts ar to, ka firmas dibinātājiem ir labi
sakari ar vācu autohdanleriem, kuri nepārtraukti ziņo par esošiem autovedējiem
pārdošanā.
Uzņēmumam ‘’X’’ pieder auto novietne ( autotirgotāju
valodā - autoplacis) Rumbulā, kur katru dienu , izņemot sestdienas un
svētdienas, pircēji var aplūkot interesējošo preci. Savukārt sestdienās un
svētdienās firmas ‘’X’’ sagādnieki daļu no automašīnām pārdzen uz Rumbulas
tirgu, kur arī ir iespēja pircējiem iegādāties nepieciešamo preci.
SIA ‘’X’’ ATTĪSTĪBAS STRATĒĢIJA
Oficiāli šī firma darbojās tikai piecus mēnēšus, bet abu dalībnieku
darba stāžs šinī nozarē , kā jau es iepriekš minēju,ir apmēram seši gadi, tāpēc
, es domāju, ka šādā laika periodā viņi ir guvuši pietiekoši daudz informācijas
par saviem pircējiem vai starppircējiem. Viņi ir izpētījuši visus savas
darbības konkurentus, kas varētu apdraudēt uzņēmuma eksistenci.
Abi uzņēmuma dalībnieki ar lietotajām automašīnām ir
nodarbojušies neatkarīgi viens no otra, kas arī, manuprāt uzņēmumā radīs
stabilāku un drošāku vidi, jo apvienojoties ar savām, dzīves laikā, gūtajām zināšanām
un gūto pieredzi, būs vieglāk atrisināt uzņēmumā radušās problēmas.
Katrs firmas
dalībnieks, neatkarīgi viens no otra, auto biznesu uzsāka ar pavisam nelielu
skaitu automašīnām, apmēram-līdz astoņām mašīnām mēnesī. Gūstot peļņu,
palielinoties apgrozījuma naudai, apjoms tika palielināts līdz sasniedza
astoņas mašīnas nedēļā.
Apvienojoties, nodibinot firmu, uzņēmējiem radās dažādas
idejas kā paplašināt saimniecisko darbību - iegādāties autovedējus. Protams,
lai realizētu savus mērķus , vajadzēja krietni pastrādāt un palielināt uzņēmuma
apgrozījuma peļņu. Viens no dibinātājiem iegādājās automašīnas Vācijā, dzīvojot
tur sešus mēnešus, sūtīja automašīnas uz Latviju, kur otrs dibinātājs pārdeva
preci pasūtītājiem, pārpircējiem un pircējiem. Gan vienam , gan otram uzņēmējam
radās ļoti plašs klientu loks.Dzīvojot Vācijā sešus mēnešus, bija iespēja iegūt
daudz jaunus sakarus ar vācu autosaloniem, autohandleriem u.c., ar kuriem ir
nepārtraukti tirdzniecības sakari un, kuri sniedz ziņas par ienākušo preci pārdošanā,
bija iespēja tuvāk iepazīt ar automašīnu cenām dažādās Vācijas daļās-dienvidos
tās ir augstākas nekā austrumos un vēl daudz dažādi faktori, ko vajadzētu
zināt, lai veicinātu uzņēmuma labklājību.
Savukārt , otrs uzņēmējs, pārdodot automašīnas , guva daudz
pastāvīgus klientus , kuri iegādājās apmēram līdz piecām vai vairākām mašīnām
jau uz Latvijas robežas.
Tādā veidā strādājot SIA “X’’ pakāpeniski iegādājās divus
autovedējus .Tagad uzņēmums sniedz vēl vienu pakalpojumu veidu - starptautiskie
pārvadājumi. Daudzām autofimām nav sava autovedēja, tāpēc tām ir iespēja izīrēt
autvedēju ar kura palīdzību var pārvest
automobīļus no Vācijas, Šeices, Holandes
un Beļģijas.
UZŅĒMUMA FUNKCIJU
SADALE
Darbinieku skaits uz doto brīdi ir 8 cilvēki.
Viens no dibinātājiem nodarbojās ar auto realizāciju un
auto vedēju remontu darbiem , kā arī dažādiem reklāmas darbiem.
Otrs dibinātājs nodarbojās ar starptautiskajiem
pārvadājumiem un ar klientiem, kuriem ir nepieciešamība pārvadāt automašīnas no
Vācijas, Šveices, Holandes un Beļģijas. Uzņēmuma dibinātājs nodarbojās ar
automašīnu iepirkšanu ārzemēs.
Sagādnieki veic dažādus sagādes darbus -
¨ automašīnu nomuitošanu,
¨ automašīnu tirgošanu,
¨ automašīnu remontu.
Galvenokārt sagādnieku svarīgākais uzdevums ir automašīnu
‘’savest kārtībā’’ - veikt automobīļa tehnisko apkopi un tās remontu.
Ļoti svarīgi ir kāda prece nokļūst pircēja ‘’rokās’’, ja
automašīnai ir dažādi sīki defekti, kurus varēja novērst jau iepriekš vai arī,
ja tā ir netīra un nepulēta, pircējā radīsies neuzticība pret preci kā arī pret
visu firmas darbību un , protams, ilgi nekavējoties, meklēs kādu citu variantu,
citu firmu, kas nepieļaus šādas kļūdas. Tāpēc sagādniekiem ir jārūpējas par
preces ārējo izskatu un par pircēju vēlmju apmierināšanu.
Grāmatvedis nodarbojās ar firmas finansiālajām atskaitēm,
aprēķina visus firmai nepieciešamos izdevumus un ienākumus, gada beigās
sastādīs bilanci. Pašlaik grāmatvedes alga ir gabaldarba alga.
Šoferu darbs ir uz
autopārvadātājiem,pārvest automašīnas no Vācijas, Šveices, Holandes vai
Beļģijas (atkarībā no pasūtītāju vajadzības) līdz Latvijas robežai.
Samaksa tiek veikta par katru reisu
atsevišķi.
![]() |
PREZIDENTS
![]() |
Direktors
![]() |
![]() |
![]() |
|||

Grāmatvedis
![]() |
|||
![]() |
|||
Sagādnieks
![]() |
Šoferis
![]() |
Šoferis
![]() |
Šoferis
SIA ‘’X’’ PREČU
SORTIMENTS
Ir
divas raksturîgas koncepcijas. Viena - pircçja koncepcija. Te izpauþas uzòçmuma
vçlme izpçtît klientu vajadzîbas un apmierinât tâs. Bieþi tiek veikta uzòçmumam
neraksturîgu pasûtîjumu izpilde, tâdçjâdi tiek piesaistîti jauni klienti.
Otra
mârketinga koncepcija, kura tiek pielietota SIA“X” ir preèu koncepcija. Tâ
raksturojas ar to, ka liela uzmanîba tiek pievçrsta preèu kvalitâtâtei. Ne
vienmçr tâ lçtâkâ prece ir izdevîgâkâ patçrçtâjam,daþkârt arî pârdodot vienu
dârgu aotomaðînu , bet kvalitatîvu , bez jebkâdiem defektiem, uzòçmuma peïòa
palielinâs straujâk. Pie kvalitâtes var minçt arî servisu un garantiju. Tas
klientâ rada uzticîbu. Taèu ïoti rûpîgi jâveic izmaksu salîdzinâjums ar
paredzamo noietu. Jo var gadîties, ka tirgus nav gatavs, ðâdai augstas
kvalitâtes preces cenai un izvçlas analogus.
Uzņēmums galvenokārt nodarbojās ar lietotu automašīnu
tirdzniecību, tas ir apmēram no 5 - 10 gadu vecām mašīnām.
Pašlaik visvairāk tiek iepirktas šādas automašīnu markas
-
¨ AUDI - 50 proc.
¨ GOLFI - 15 proc.
¨ BMV - 9 proc.
¨ MERSEDES - 6.5 proc.
¨ OPEL - 4.5 proc.
¨ MAZDA - 4 proc.
¨ pārējās markas - 11 proc.
Visvairāk iepirktais
automašīnas markas modelis – AUDI-100 ,tad seko -
¨ AUDI 80
¨ BMV 3 sērija
¨ MAZDA 626
¨ OPEL VEKTRA
¨ MERSEDES BENZ 190
¨ BMV 5 sērija
¨ BMV 7 sērija
Protams, kādas automašīnu
markas iegādāties realizācijai, nosaka
pieprasījums Latvijas tirgū, tāpēc preču sortiments nepārtraukti mainās līdz ar
pircēju vēlmēm.
SIA ‘’X” galvenais
mērķis ir pārdot īsto preci, īstajā vietā un īstajā laikā, tāpēc visu laiku
notiek tirgus izpēte.
Pēdējā laikā ir pieaudzis pieprasījums pēc ļoti
ekonomiskām automašīnām. Tiek pieprasītas mazgabarīta mašīnas -
¨ V VV Golfs
¨ Mazda 323
¨ Ford Escort
¨ Ford Siera
Uzņēmumā ‘’X’’ ir iespēja iegādāties visas tās mašīnu
markas, kas pašlaik ir vispieprasītākās. Pircējam ir iespēja jau iepriekš
pasūtīt, kādu automašīnas marku un modeli viņš vēlas. Mēneša laikā pasūtījums
tiek piegādāts klientam.
OPERATĪVĀ PLĀNOŠANA
Nākotnē uzņēmumā ‘’X’’ pircējs varēs iegādāties
automašīnas ,kas ir pilnīgi ideālā stāvoklī un, kuras tiks iepirktas Šveicē.
Protams, mašīnas nevarēs tik ātri
notirgot , kā lietotās mašīnas, jo to cena būs stipri augstākas , bet to
kvalitāte atbilst cenām. Pozitīvi ir tas, ka peļņa uz katru mašīnu būs
nesalīdzinoši augstāka, apmēram -ja mašīnas cena ir 7000 - 10 000 USD, tad
plānotā peļņa ir 1500 - 2500 USD
Šai metodei lielākais mīnuss ir tāds, ka mašīnas tirgošanas
laiks ir apmēram 1-4 mēnešiem, tāpēc paralēli tiks iepirktas automašīnas ,
kuras ir ar dažādiem defektiem un ir daudz lētākas, bet to tirgošanas laiks
nepārsniedz 2 - 7 dienas. Automašīnas galvenokārt pirks pastāvīgie pārpircēji
un pircēji, protams, peļņa būs nesalīdzinoši mazāka, apmēram 200 - 400 USD.
Galvenokārt uzņēmumā ‘’X’’ liela nozīme būs
pievērsta pircējiem - pasūtītājiem.
Protams, tas nav viegli atrast tieši tādu mašīnas modeli un tādu krāsa, un par
tādu cenu un tieši noteiktā laikā, bet tāds ir firmas galvenais uzdevums -
apmierināt pircēja vēlmes un gūt no tā uzņēmuma peļņu.
IZEJVIELU UN MATERIĀLU KRĀJUMU
GLABĀŠANA
Kā jau iepriekš minēju , firmai ‘’X’’ pieder auto placis
Rumbulā, kur atrodas visas pārdošanā esošās preces. Rumbulā atrodas SIA “X”
ofiss, kur strādā un pārdod mašīnas uzņēmuma sagādnieki.
Ja kāda automašīna netiek pārdota ātrāk par 1 - 4
mēnešiem, tad precei tiek noteikta cita cena vai arī prece tiek modernizēta.
Bet tas notiek ļoti reti, jo
katru sestdienu un svētdienu Rumbulā notiek automašīnu tirgus, kur mašīnas tiek
īsā laikā realizētas. Salīdzinoši ar citu automašīnu cenām, uzņēmuma ‘’X’’
automašīnu cenas ir zemākas.
BUDŽETA PLĀNOŠANA
Nepārtraukti uzņēmumā ‘’X’’ tiek cilātas dažādas idejas
un varianti kā palielināt pircēju skaitu un, kā palielināt uzņēmuma budžetu.
Novērojot uzņēmuma ‘’X’’ konkurentu darbību,
vislabāk ir turēties pie pašrzeiz
paredzētajām tirgošanas metodēm un nepieņemt pārsteidzīgus lēmumus, kā piemēram
-
¨ pārdot tikai jaunus automašīnu modeļus,
¨ nodarboties tikai ar starptautiskajiem pārvadātājiem,
¨ pieņemt tikai pircēju pasūtījumus.
Šādu lēmumu pieņemšana, uzņēmumā var izraisīt šādas problēmas -
¨ iespēja pazaudēt firmas pastāvīgos lietotu automašīnu
pārpircējus,
¨ iespēja, ka citas lielākas starptautisko pārvadājumu
firmas var
izkonkurēt SIA “X”,
¨ iespēja, ka piegādātais pasūtījums var neapmierināt pircēju.
Šie visi faktori ir jāņem vērā. Tāpēc, lai uzņēmumā palielinātos budžets
,ir jāturpina strādāt pēc pašreizējām tirgošanas metodēm, tas ir apvienojot
visu iepriekš minēto un nostiprinot to.
PREČU PIEGĀŽU LĪGUMSAISTĪBU
IZPILDE
Iegādājoties automašīnu , ar katru pircēju tiek noslēgts
līgums. Līgumā paredzēto var izlasīt
pielikumā.
Ja pircējam uz doto brīdi nav iespēja samaksāt visu
summu, tad SIA ‘’X’’ ir iespēja iegādāties automašīnu uz kredīta . Saistībā ar
,šinī sakarā, paredzēto līgumu notiek vienošanās ,kad un kurā laikā pircējam un pārdevējam būtu ērtāk - pēc abpusējas
vienošanās.
Pircējam ir iespēja aplūkot automašīnu, kura viņu
interesē, atstāt drošības naudu - tas nepārsniedz 100 USD. Tas nozīmē, ka dotā
automašīna netiks piedāvāta citiem pircējiem vienas vai divu nedēļu laikā. Bet
pircējs, kurš ir iedevis par interesējošo automašīnu drošības naudu, ir
informēts, ka tādā gadījumā , ja viņš pārdomā pirkt to, nauda netiek atgriezta,
jo prece tiek ‘’iesaldēta’’ uz divām nedēļām , kā arī tiek zaudēti iespējamie
pircēji uz doto preci.
PATĒRĒTĀJI
SIA ‘’X”
galvenie patērētāji ir -
¨
pastāvīgie pārpircēji -
starpnieki,
¨
pircēji pēc reklāmas,
¨
pircēji Rumbulas tirgū,
¨
preču pasūtītāji.
Pastāvīgie
pārpircēji - starpnieki, uzņēmuma ‘’X’’ patērētāju skaita ziņā sasniedz līdz 50
vai 60 procentiem . Tas liecina par to, ka SIA ‘’X’’ automašīnu cenas ir
zemākas par konkurentu cenām. Pārpircēju galvenais mērķis ,iepērkot preci, ir
gūt peļņu no tās.
SIA “X” ir daudz
pastāvīgie klienti, kuri iegādājas konkrētus mašīnu modeļus vairumā - līdz 5
mašīnām, jau uz Latvijas robežas. Tas ir ļoti izdevīgi, jo līdz ar to ātrāk
pieaug apgrozāmā nauda, tā tūdaļ tiek sūtīta uz Vāciju vai Šveici, kur atkal
tiek iepirkta prece.
Pircēji pēc reklāmas SIA “X” ir patērētāji, kuriem,
iegādājoties preci, rodas savs priekštats un vērtējums par uzņēmuma darbību un
tā preces kvalitāti, cenu. Iegādājoties
lētu un kvalitatīvu preci, pircējs ieteiks saviem draugiem un paziņām
tieši to firmu, kura būs atstājusi labu iespaidu gan servisa ziņā, gan preces
un cenas ziņā.
Tāpēc SIA “X”
galvenais mērķis ir apmierināt pircēja vēlmi, kā arī radīt viņā drošības sajūtu
un labu priekšstatu par firmu.
Praksē strādājot , es ievēroju, ka ļoti daudz SIA “X” pircēji ir
iepriekšējo pircēju draugi un paziņas, tas liecina par to, ka viņu īpašumā
iegādātā automašīna ir bijusi atbilstoša
prasībām un tāpēc viņi ir ieteikuši saviem draugiem tieši SIA
“X’’ iegādāties automašīnu.
Pircēji Rumbulas tirgū ir ļoti dažādi un neprognozējami,
tāpēc, pirms automašīnas tiek pārdzītas uz tirgu, tās tiek, iespēju robežās ,
tehniski apkoptas un iztīrītas.
Pirms automašīnas logā tiek ielikta cena, firmas sagādnieks izstaigā visu
Rumbulas tirgu, aplūko konkrēto mašīnu cenas , kā arī to kvalitāti, un tikai
tad tiek nolemts par kādu cenu tiks pārdotas mašīnas. Parasti tās ir zemākas
par konkurentu cenām.
Pasūtītāji, galvenokārt, SIA “X” ir tie pircēji, kuri sen
jau zin par firmas darbību, pat pirms tās oficiālās darbības.
KONKURENTI
SIA “X”
vislielākie konkurenti ir -
¨
SIA “AIZDEDZE’’
¨
SIA ‘’NORDE’’
¨
SIA ‘’AKROPOLS’’
¨
SIA ‘’AUTO - MĪLE’’
¨
SIA ‘’TRANSIMUSS’’
¨
SIA ‘’KURBADS’’
Atšķirības ar
konkurentu firmām ir -
¨
zemākas cenas
atbilstoši kvalitātei,
¨
uz līzingu veic
autotirdzniecību,
¨
sadarbojās ar finansu
struktūru - Aizkraukles banku,
¨
liels pastāvīgo
pārpircēju skaits,
¨
pasūtītāju pieprasījums,
¨
pircēji pēc reklāmas.
SIA “X” ne tikai
spēj konkurēt ar iepriekš minētajām firmām, bet arī sadarbojas ar tām.
PRECES KVALITĀTE
Uzņēmumā ‘’X” preces kvalitāti nosaka cena, vai arī cena
nosaka tās kvalitāti. Protams, nav viegli noteikt cenu lietotai automašīnai ,
ir jāzin daudz dažādas nianses, lai to varētu noteikt objektīvi precīzu.
Uzņēmuma dibinātāji savu preci pārzin perfekti, jo viņu
darba stāžs šinī jomā ir pietiekoši liels.
Pircējus parasti apmierina preces noteiktā cena konkrētajam
automašīnas modelim. Protams, ja pircējam ir radušās pretenzijas par automašīnas kvalitāti un tās
noteikto cenu, tad tiek meklēts kompromiss, parasti tas nesagādā lielas
problēmas - gan pircējs, gan pārdevējs paliek apmierināti.
PREČU APGROZĪJUMS
Preču apgrozījumu galvenokārt nosaka SIA”X” pārpircēji un
pircēji. Par cik uzņēmumam ir pastāvīgi pārpircēji, preču apgrozījums ir ļoti
veiksmīgs.
Uzņēmuma preču apgrozījumu nosaka dažādi faktori -
·
automašīnu iepirkšana
pēc iespējams zemākām cenām,
( Vācijā un Šveicē )
* automašīnu tehniskais stāvoklis
(pēc iespējas mazāki remonta izdevumi)
* pēc iespējas īsākā laika posmā
pārdot automašīnas,
*
pēc iespējas lielāku peļņu gūt no
automašīnām.
CENU NOTEIKŠANA
Kā jau iepriekš minēju SIA “X” cenas nosaka preces
kvalitāte. Iepirktās automašīnas cena tiek noteikta šādā veidā -
¨ pašizmaksas cena (Vācijā vai Šveicē)
¨ muitas izmaksas (pielikumā)
¨ patstāvīgās izmaksas (uz katru automašīnu ir izrēķināts procents no ofisa īres
maksas kā arī no tirgošanas īres maksas, no pamatdarbinieku algas u.c.)
¨ remontu darbi (ja tādi ir nepieciešami)
¨ uzņēmuma peļņa
Protams cenu noteikšanā ir iespējami dažādi varianti,
piemēram -
¨ ja automašīnu pērk starppircēji (nav nepieciešamas muitas izmaksas, remonta
darbi)
¨ ja automašīna ir ideālā stāvoklī (nav nepieciešamas remontu darbu izmaksas)
Nosakot preces galējo cenu, tās vērtība ir zemāka par SIA
“X” konkurentu preču cenām. Tas izskaidrojams ar to, ka uzņēmuma dibinātāji
veiksmīgi veic automašīnu iepirkšanas darbu, preču pašizmaksa ir ļoti zema un
līdz ar to uzņēmums gūst peļņu.
REKLĀMA
SIA ‘’X’’ lietoto automašīnu reklāma ir redzama -
*
Vakara ziņās (pielikumā)
*
SM reklāmā (pielikumā)
*
Rīgas
Balsī
*
TV Panorāmas īsziņās.
Pielikumā jūs varēsiet iepazīties ar SIA “X” pašlaik
piedāvātajām automašīnām.
MAKSĀŠANAS VEIDI
SIA ‘’X’’ ir
dažādi maksāšanas veidi, piemēram -
¨ iemaksājums skaidrā naudā,
¨ iemaksājot drošības naudu - 100 USD un pārējo daļu maksājot divu nedēļu
laikā,
¨ maksājums ar pārskaitījumiem ( Aizkraukles bankas starpniecību )
¨ pērkot preci uz līzingu.
Pircējam,
iegādājoties preci, ir iespēja maksāt dažādās valūtās -
*
vērtspapīriem
*
LS
*
USD
*
DEM
*
RUR
SECINĀJUMS
Pēc manām domām mārketings ir ļoti interesanta zinātne,
kas dod lielas iespējas sava biznesa attīstībai. Esmu apmierināta, ka mūsu
augstskola sniedz tādu iespēju apgūt mārketingu, kā arī veikt patstāvīgi
mārketinga izpēti praksē, kas dod lielu perspektīvu maniem nākotnes plāniem.
Veicot prakses darbu uzņēmumā “X” mani vēl vairāk
ieinteresēja mārketinga izpēte, jo pielietojot zināšanas praktiski rodas
skaidrāks priekšstats par mārketinga izpēti.
Es uzskatu, ka SIA “X” uzņēmējdarbība ir veiksmīga, tā preču
sortiments ir pietiekoši plašs , lai ieinteresētu diezgan plašu patērētāju
loku. Uzņēmuma naudas apgrozījuma vērtība ir pietiekoši liela , lai nākotnē
firma varētu paplašināties un pilnveidoties.
Parcik SIA “X” oficiāli nodibināta ir tikai piecus mēnešus,
manā prakses darbā neiekļaujas gada pārskats. Pašlaik SIA “X” grāmatvede veic
dažādas finansu atskaites , lai sagatavotu
ceturkšņa pārskatu.
Izmantotā literatūra
“Mārketings” V.Praude,J.beļčikovs
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru