SATURS
Ievads..........................................................................
Pasaules senākais eposs.....................................................
Laika relativitātes
pierādījums.............................................
Latviešu
mitoloģija..........................................................
Vecās Derības
mitoloģija...................................................
Maiju spalvainās
čūskas....................................................
Ēģiptes noslēpumainie
dzīvniekcilvēki...................................
Dzīve līdzās mašīnām un baisiem
ieročiem.............................
Nobeigums....................................................................
Bibliogrāfiskais
saraksts....................................................
IEVADS
Katrs no mums jau bērnībā iepazinis vārdu
Dievs. Protams, neapjaušot pašu būtību. Vieniem šo vārdu mācīts uztvert ar
bijību un svētību, citiem – kā fantastu izgudrojumu. Augot mēs dzirdam runājam
jau par dieviem un dievībām. Iepriekš ne visai iepazītajam Dievam klāt
piepulcējies vēl nezināmāku mistisku personu skaits. Attieksme pret
mitoloģiskajām dievībām veidojas ļoti diferencēta, piemēram, pilnīgs noliegums
ortodoksālo kristiešu ģimenēs; dramaturģiski un kinematogrāfiski vērts kultūras
vēstures mantojums materiālistu saimēs; cenšanās sekot mūsu senču reliģijai
dievturu aprindās un dažādās reliģiozo kultu grupās citur pasaulē.
Padsmitnieku gados
mēs jau zinām Pērkonu, Zevu, Afrodīti, Erotu, Ra, Izīdu, Budu, Šivu, Gilgamešu
un daudzus citus no planētas reliģiju panteoniem, bet vai bieži esam
aizdomājušies, kādēļ dievu tik daudz, kādēļ viņu rīcība un dzīvesveids dažādās
pasaules malās tik pārsteidzoši sakrīt. Neesam to darījuši mūsu sadzīves lietu
kārtošanas dēļ, mūsu pašu “īstenās” reliģiskās pārliecības dēļ, nepārtraukto
mūsdienīgo filozofisko un māksliniecisko “moku” dēļ. Bet der taču ielūkoties
dievu un dievību pasaulē, kurā ir gan sadzīve, gan zinātne, gan reliģija.
Pasaules tautu
mitoloģijas iztirzāšana varētu aizņemt tikpat daudz grāmatu cik Britu Lielā
enciklopēdija, tādēļ šā mazā referāta pamatmērķis ir tikai iepazīstināt
lasītāju ar autora domām par dažu, mazāk pazīstamu un mazāk populāru, mītu
iespējamo rašanos to visu aplūkojot netradicionālā rakursā. Lai šo, nebūt ne
vieglo, mērķi īstenotu, referāta autors izmantojis iepriekš uzkrātās zināšanas
par reliģiju attīstību, vēsturi, kā arī mūsdienu zinātniskos atklājumus un
iespēju robežās pieejamo literatūru.
Ņemot vērā temata
plašumu, darbā nav fundamentālu pētījumu, kā arī pamatīga, katras reliģijas
dogmas, atspoguļojuma. Referātā izmantotas arī nepublicētās, paša autora
pārdomas un spriedumi. Turpmākajā tekstā būs atsauces uz okulto literatūru,
taču par mītu un eposu ezotērisko mantojumu šoreiz netiks runāts.
PASAULES SENĀKAIS EPOSS
Pareizāk būtu sacīt- zināmais senākais
eposs, jo mēs nedrīkstam vēsturi ierobežot tikai ar pagaidām atklātajiem un materiālistiskās
zinātnes apstiprinātajiem kultūras mantojumiem. Bet zināmais senākais
rakstītais eposs ir šumeru mīts par Gilgamešu. Par tā tapšanas laiku vēl nav
īstas pārliecības, taču tā pierakstu varētu datēt ap 2300.g.p.m.ē.[ ].
Kādēļ aplūkots eposs, ja reiz runa ir par
mitoloģiju? Tādēļ, ka ņemot vērā minētajā eposā rakstīto, tā galvenais varonis
bija pusdievs Gilgamešs – par divām trešdaļām dievs, par vienu trešdaļu –
cilvēks. Ielūkosimies dažos eposa fragmentos.
Valdnieks Gilgamešs dzīvojis šumeru
galvaspilsētā Urūkā, bijis skaists un spēcīgs. Turpat netālu jūras krastā mitis
spalvains pusmežonis Enkidu, kurš tērpies zvēru ādās un uzturā lietojis
savvaļas zāli un augus, dzēris kopā ar lopiem, viņu nav interesējusi ne zeme,
ne cilvēki. Enkidu māte bijusi dieviete Aruru. Gilgamešs iedomājies atsvešināt
mežonīgo būtni no lopiem ar sievietes palīdzību. Vēlāk valdnieka un pusmežoņa
attiecības pārvērtušās ciešā draudzībā. Abi kopīgi medījuši, piedalījušies
kaujās un cīnījušies pret Eabaniju – cilvēku-vērsi. Šīs cīņas laikā Enkidu
izglābis Gilgamešam dzīvību. Reiz debesu dievi aizveduši Enkidu sev līdzi
debesīs. Lidojuma laikā Enkidu redzējis zemeslodi no visuma vai vismaz no ļoti
lieli augstuma: “..un zeme bija kā miltu putra, un jūra kā ūdens sile.”[ ]
Pēc atgriešanās no dieviem Enkidu saslimis
ar nezināmu slimību un miris. Gilgamešam mieru nav devusi doma, ka arī viņš
varētu saslimt ar to pašu slimību, jo reiz kopā ar Enkidu mēģinājis apmeklēt
dievietes Inannas mājokli, kas “..bija kā tornis un jau iztālēm laistījās.”
Gilgamešs patiesības meklējumos ticies ar cilvēku ciltstēvu Utnapišti, kurš
bijis lielāks un plecīgāks par viņu (ja reiz šāds auguma pārsvars minēts eposā,
tātad tas nav bijis ikdienišķs). Utnapišti stāstījis varonim par savu pagātni
pirmajā personā, par grēku plūdiem, par dievu brīdinājumu būvēt šķirstu, par
balodi un kraukli plūdu beigās.
Eposa tekstā
daudzviet sastopamas frāzes par pērkondimdošiem dievu debesu ratiem, par
putekļu mākoņiem viņu nolaišanās gadījumā, par runājošām durvīm, kuras pašas
atveras utt.
Arheoloģiskie
izrakumi liecina, ka šumeri bijuši ļoti attīstīti ļaudis. Viņi observatorijās
aprēķinājuši Mēness rotāciju, kas par 0,4 sekundēm atšķiras no mūsdienu
aprēķiniem, kādas matemātiskās skaitļošanas gala iznākums bijis rakstāms ar 15
cipariem! Atcerēsimies pēc vēstures mācībām skolā – grieķi, kurus dēvējam par
izciliem matemātiķiem, skaitļus pēc 10 000 dēvēja par bezgalību.
Kādēļ šāda atkāpe no
eposa? Tādēļ, lai mēs padomātu par to, vai tik zinātniski tendētiem cilvēkiem
kā šumeriem nāktu prātā sacerēt H.Velsa romāniem cienīgus sižetus ar
mūsdienīgas tehnikas aprakstiem, ja tam visam nebūtu reāla pamata.
LAIKA RELATIVITĀTES PIERĀDĪJUMS
Nipoņu zināmās vecākās hronikas jeb mīti
“Kojoki” un “Nikongi” sākas ar pasaules radīšanu. Divi vecākie dievi (tātad
pastāv dievu novecošana un hierarhija) Iznagi un Iznami rada Japānas salas un
veselu leģionu dievu un pusdievu, starp tiem saules dievieti Amaterasu un viņas
ļauno brāli Suzanavo, kurš pārzin vulkānus, taifūnus un zemestrīces, un kurš
vēlāk aiziet dzīvot pazemē, vispirms iecēlis savu dēlu par Idzumo (Japānas
vecākā province) valdnieku. Bet arī saules dieviete Amaterasu jau apsolījusi
saviem pēcnācējiem varu pār pasauli. Viņas dēls nolaižas no debesīm zemē
tagadējā Kiu-Siu salā, no kurienes viņa pēcnācējs Džimmu ar savu kara draudzi
dodas uz Jamato un dibina Japānas valsti (660.g.p.m.ē.) Honšiu (Hondo) salas
vidienē, uzveikdams arī Idzumo valdniekus.[
]
Japāņu mītā
“Tango-Fudoki”, tāpat kā citu tautu mītos, stāstīts par cilvēka un dievišķas
būtnes sadarbību, precīzāk, laulību.[
]
Josas apgabala, Heki
novada puisis vārdā Salas Bērns izgājis viens pats ar laivu jūrā zvejot. Laivā
viņš aizmidzis. Pamodies, viņš sev blakus ieraudzījis skaistu meiteni. Uz
jautājumu, no kurienes viņa ir, tā atbildējusi, ka no debesīm. Meitene lūgusi
Salas Bērnam aizvērt acis un pēc brīža viņš atmodies brīnumjaukā salā. Uz
īpatnējās salas, kas nosēta kā ar pērlēm, atradusies mirdzoša pils, no kurienes
iznākuši septiņi zēni, saukti par Plejādēm, tad vēl astoņi zēni, kuri dēvēti
par Hiādēm. Tur svinētas grandiozas kāzas. Meitenes vecāki izskaidrojuši puisim
atšķirības starp cilvēku dzīvi uz zemes un viņu dzīvi debesīs. Laulātie bijuši
laimīgi, taču pēc trim gadiem jaunais vīrs sācis skumt pēc mājām. Puisim ļauts
apciemot Zemi. Viņš iekāpis kuģī un atkal aizvēris acis. Nokļuvis savā dzimtajā
vietā, Salas Bērns nav atradis neko tādu, pēc kā varētu sazīmēt savu māju.
Kādam cieminiekam viņš jautājis par Salas Bērna ģimeni, taču saņēmis atbildi, ka
tāds vīrs tiešām dzīvojis šeit, bet pirms 300 gadiem gājis jūrā un tā arī nav
atgriezies.
Visai interesants fakts, ka joprojām
Japānā, Ise pilsētā, Naiku templī glabājas viena no dievietes Amaterasas
regālijām – svētais spogulis (citas divas – jašmas virtenis un zobens).
Svētajam spogulim esot jāglabājas iekšējā lādē un tam jābūt iepakotam daudzās
kārtās, kuras nekad netika un arī šodien netiek attīstītas vaļā. Kad kādu no
kārtām skar laika zobs, priesteri tūlīt aptin apkārt jaunu kārtu. To, kas
atrodas brīnumainajā sainī, nezina neviens mirstīgais.[ ]
Katrs jaunais Tenno,
kas ir japāņu imperatora tituls un nozīmē “debesu valdnieks”, pēc sēšanās tronī
dodas uz Naiku, lai paziņotu dieviem par savu stāšanos amatā. Ja jau ziņojums
domāts dievībai, tad taču nav nepieciešamas mērot lielu attālumu līdz
noslēpumainai lādītei, lai tai norunātu savu vēstījumu. Pietiktu ar tiešu
vēršanos vai lūgšanu.
Jautājumi rodas pēc jautājuma – no kurienes
Japānas teiksminiekiem 500.g.p.m.ē. zināšanas par septiņu un astoņu zvaigžņu
kopu, kuru ar neapbruņotu aci nav saskatāma, kas mīta atstāstītājam devis
zināšanas par laika nobīdi kosmosa kuģos u.c.?
LATVIEŠU OLIMPA DIEVI
Apbrīnojot citu
tautu vareno kultūru mantojumu un mitoloģiju, parasti atstājam novārtā pašu
tautas seno reliģiju. Parasti iebilst, ka latviešiem nav sava dievu panteona,
ka dievībām nav bijis kāda konkrēta piedzīvojuma, konkrēta sižeta, kas
ietekmējis tautas domāšanu un dzīvi. Tā ačgārni sanāk – ja dievu vai dievību
darbi pierakstīti, tad uzskatāms, ka tautai bijusi sava mitoloģija, ja rakstu
pieminekļa nav, tad tāda pagānu māžošanās vien bijusi (izņēmums – dievturu
uzskati).
Referāta autors
uzskata, ka latviešiem un citām baltu tautām bija savs dievu Olimps un sava
rakstība. Protams, pirms krustnešu invāzijas latviešu tauta vēl nebija
noformējusies, bija vairākas baltu tautas, no kurām visdziļākās ezotēriskās
zināšanas, šķiet, bijušas prūšiem. Tiešu viņu apdzīvotajā teritorijā atradies
svētais centrs Romove vai Rāmava. Par to, vai galvenie priesteri (krīvu krīvi)
bijuši tikai prūši, vai arī citu baltu tautu pārstāvji, nav zināms.
Vispārpieņemts vēsturnieku atzinums ir tas, ka krīvu krīvam klausījuši citu
tautu un cilšu krīvi.
Ja reiz hierarhija
pastāvēja uz zemes, tad tādai jābūt arī debesīs – dievu mājoklī, un, iepazīstot
latvju dainas, pie tāda secinājuma arī nonākam. Senlatviešu panteonā bijuši
apmēram 60 dievi un dievības. [ ]
Saglabājušās ziņas par katras dievības ietekmes sfēru un galvenajiem darbības
virzieniem, diemžēl iztrūkst kāda konkrēta notikuma apraksta, kurā būtu
atainota situācija no dievu dzīves vai savstarpējām attiecībām kā, piemēram,
grieķu mitoloģijā.
Nonākam pie
senlatviešu rakstības trūkuma, it kā. Bet ar ko mūsu senču zīmes (dievu un
dievību simboli, īpašuma zīmes) sliktākas par ēģiptiešu putniem un vilkiem,
maiju noapaļotajiem tainsnstūriem ar neapmierinātiem ģīmjiem un čūsku līkločiem
iekšpusē, šumeru vienkāršajiem ķīļu burtiem, kurus savirknējot veidojas teksts.
Vienīgā atšķirība starp senlatviešu rakstību un citām senajām rakstu valodām ir
tā, ka tās rakstu darbi nav saglabājušies.
Nav aprakstītu tāšu
vai dēļu gabaliņu, ir tikai kā pateicības apliecinājums akmeņos un klintīs
iecirstās dievību zīmes, kā arī zvejnieku apdzīvotajās vietās atrastās
iegrebtās īpašumu zīmes. No šādiem fragmentiem tekstu nesastādīt. Ir vēl jostu
raksti, kurus šodien veido ar datoru palīdzību, un katrs var ierakstīt savu
sakāmo, taču nav dzirdēts, ka no Lielvārdes jostas teksts būtu izlobīts.
Iespējams, ka šī jostu raksti ir pilnīgi reālu dievu sniegta tikpat reāla
rakstība, ko izmantoja krīvi (varbūt arī vēl labieši), bet vēlāk tā neapzināti
saplūda ar tautas ornamentiem.
Atgriežoties pie
senlatviešu panteona, jāatzīmē kopējās iezīmes ar citu tautu dieviem un
dievībām – tie visi dzīvo debesīs vai nu pagaidu rezidencē kādā paaugstināta
reljefa vietā. Visi palīdz cilvēkiem, pamāca tos, prasa upurēt (baltu dievi
šajā ziņā vishumānākie – tiem pietika ar dabas veltēm un rokdarbiem), nobrauc
no kalna vai debesīm lielas rūkoņas un uguns uzliesmojumu pavadībā, spēj veikt
brīnumu lietas visdažādākajās jomās, piemēram, palīdz atrast magnētisko
aktivitāšu vietas zemes garozā (latviešu svētvietas izvietotas apbrīnojami
regulāru taisnstūru, rombu, trijstūru krustpunktos neiedomājami lielā mērogā.
[kurz]
Katram senlatviešu
dievam vai dievībai sava darbības sfēra: Dievs – garīgais tēvs, Māra – zemes
māte jeb materiālās pasaules aizbildne, Laima, Dēkla, Kārta – liktens
dievietes, Ūsiņš – pavasara un liellopu patrons, Tenis – cūku pārzinis u.c.,
turklāt visi reiz dzīvojuši starp cilvēkiem (visu tautu mītos sastopams
apgalvojums).[ ]
Novelkam paralēles
ar šodienu – pat visattīstītākais cilvēks vienlaikus nevar būt kodolfiziķis un
komponists, hokeja lielmeistars un paleontologs, ārsts un tēraudkausētājs. Kā
redzam pēc dievu darbības jomas, arī tie nav bijuši visuspēcīgi vienlaikus
visās vai vairākās lietās. Un tas liecina par dievību cilvēcisko būtību –
daudzas reizes pārāku pār mūsu senčiem, bet tomēr cilvēcisku būtību.
VECĀS DERĪBAS MITOLOĢIJA
Pārliecināts mūsdienu kristietis
šausmināsies: “Kā var tā zaimot – uzskatīt Bībeli, Svētos Rakstus par
mitoloģiju?!” Tādēļ pirms šīs tēmas iztirzāšanas neliela skaidrojoša atkāpe.
Mums pieejamā Bībele sastāv no Vecās
derības, Jaunās Derības un Apustuļu darbiem. Izlasot Veco derību ikviens
domājošs cilvēks var secināt, ka tā pārsvarā stāsta par Izraēla jeb žīdu tautas
vēsturi. Mozus Pirmās Grāmatas sākums sasaucas ar jūdaisma Kabalu un stāsta par
pasaules radīšanu. Tautas vēsture sākas jau šajā daļā un turpinās visās pārējās
Mozus un Praviešu Grāmatās. Jaunā Derība pat pēc pašu teoloģijas zinātnieku
vērtējuma tapusi vismaz 300 gadus pēc Kristus krustā sišanas. Neskatoties uz
Jaunās Derības uzrakstīšanas laiku, to joprojām varam uzskatīt par Svētajiem
Rakstiem, jo, par spīti tās rediģēšanai no baznīcas tēvu puses, Jaunā Derība
satur ezotēriskas un okultas zināšanas.
Vai pati baznīca nav zaimojusi Otrajā
Konstantinopoles Koneilā (553.g.) atzīstot par ķecerīgu, piemēram, Pirmējās Baznīcas pamatdogmu par
reinkārnāciju.[ ] Ticība pārdzimšanai
nebūt nav nākusi no Austrumu reliģijām, kā tas pieņemts uzskatīt. Šo dogmu
zināja arī Jēzus un viņa apustuļi. Lūk, tikai viens piemērs, kā ar Svētajiem
Rakstiem rīkojušies augstākie garīdznieki.
Ņemot vērā publikācijas Eiropas presē, kā
arī autoritatīvu vēsturnieku izteikumus, nojaušams, ka Vatikānā joprojām
slepenībā tiek turēti agrīnās Kristietības raksti, sengrieķu un citu filozofu
apcerējumi un pat darbi, kas iederētos Vecajā Derībā. Tā pat varam secināt, ka
Vecā Derība nav pilnīga, jo Enoha Grāmata atrasta tikai 18.gs. vidū, taču tā
jau bija iekļauta abesīniešu baznīcas Vecās Derības kanonā. Tātad notiek tas
pats, kas ar vēstures grāmatām mūsdienās.
Par to, ka Bībele (izņemot Jauno Derību)
būtībā ir mitoloģisks un vēsturisku rakstu apkopojums, liecina hronoloģiskā
notikumu secība un it kā viena paša
“dieva” vairāki vārdi – Jahve, Elohims, Cebaots. Šie dievi gadu gaitā savai
izredzētajai tautai mācījuši dzīves gudrības, sabiedrības uzbūvi, darbu sadalījumu,
personisko un grupas higiēnu, snieguši plašu visdažādāko zināšanu spektru
(atcerēsimies kaut vai cik punktuāli Ecehiēla acu priekšā tika mērīts nezināms
templis nezināmā vietā un pieteikts celt tādu pašu pēc tādiem pašiem izmēriem
Jeruzalēmē).
Bez “dieva” Vecajā Derībā darbojas arī
eņģeļi jeb debesu dēli, un tas jau vien liecina par lielāku ne šās Zemes
kopienu. Eņģeļi nebūt nav bijuši mazi apaļīgi puisīši ar plikiem dibeniem, bet
gan baisi apbruņoti miesīgi vīrieši (Sodoma un Gomora). Un tikai nevajag
pārliecināt, ka eņģeļi pieņēmuši tikai cilvēka izskatu; tie bija miesīgi ar
visām no tā izrietošajām vēlmēm – “...tanīs dienās milži bija zemes virsū, arī
pēc tam, kad dieva dēli bija gājuši pie cilvēku meitām un tās bija dzemdējušas
bērnus (1.Moz.6:4). Redzam, ka bijuši arī milži, neskatoties uz dieva dēlu
pūlēm kontrolēt cilvēku ģeneoloģiju.
Vecās derības “dievi” parasti uz zemes
ieradās trokšņu, uguns un stipra vēja pavadībā. Dažreiz viņu lidojošie “ķerubi”
pat ļoti precīzi un tehniski aprakstīti (skat. Ecehiēla 1:1)
Ir arī liecības, ka daži no Vecās Derības
panteona nemaz nav tik viszinoši – “Un Dievs Tas Kungs sauca Ādamu sacīdams:
“Kur tu esi?””(1.Moz.4:9); “..Kur ir Ābels, tavs brālis?”(1.Moz.4:9).
Piedošanu, taču Dievs ir visur un visu zinošs.
Par to, ka Vecās Derības laikā bijuši dievi
un dievības, liecina arī salīdzinoši nesen pie Nāves jūras atrastā Lameha
Grāmata, kura, protams, nav iekļauta Vecajā Derībā un jau pieminētā Enoha
Grāmata [ ], kurā dievi darbojas kā
cilvēku vistiešākie skolotāji, būdami blakus gan telpā, gan laikā.
MAIJU SPALVAINĀS ČŪSKAS
Vispirms padomāsim, kādēļ maiji un acteki
savu augstāko dievu dēvēja par spalvaino čūsku? Šis dievs Kukulkans jeb nahuā
valodā Kecalkoatls ieradies no rietumiem un nemaz nav bijis līdzīgs
pamatiedzīvotājiem – viņa āda bijusi balta un seju rotājusi bārda (indiāņiem
bārda neaug). [ ]
Kecalkoatls pēc lielām vētrām un plūdiem
radījis pasauli otro reizi, devis indiāņu senčiem zināšanas un likumus, bet
vēlāk tos atstājis, apsolīdams atgriezties pēc noteikta laika. Lieki piebilst, ka
indiāņi nebija zvērināti monoteisti, viņiem bija arī citi dievi un dievības,
piemēram, saules dievs Teskatlipoka, lietus dievs Tlaloka, zemes auglības
dieviete Centeotli u.c.
Redzam, ka dievs Kecalkoatls nemaz nav tik
pārdabiska būtne – vajag tikai iedomāties astronautu pieguļošā kombinezonā ar
zvīņām līdzīgu faktūru un spalvainā (lasi – bārdainā) čūska gatava. Šeit var
iebilst, ka mīta sižets patapināts no Bībeles, jo pēc vēsturnieku domām maiju
un acteku lielās kultūras jaunākas par grieķu un romiešu kultūrām, un
bārdainais atnācējs varētu būt bijis kāds okeānā aizmaldījies eiropietis.
Atļaušos oponēt, jā kā gan vienkāršs jūrasbraucējs vai zvejnieks varēja dot
zināšanas par zvaigznēm un precīzu saules gada kalendāru (365 dienas), kas
tolaik maijiem bijis precīzāks par gregoriāņu kalendāru.
Par kultūru vecumu arī jāstrīdas, jo,
piemēram, salīdzinoši netālo inku svēto pilsētu Maču Pikču nav cēluši paši
inki, bet gan kāda “..sena un varena tauta, kas bija pirms mums” [Discovery].
Tāpat arī šodienas Ziemeļmeksikas teritorijā mituši olmeki un tolteki (viņu
mantojums – neizprotamās lielās akmens galvas). Jāpiebilst, ka inku kultūras
rašanos vēsturnieki datē dažus gadsimtus pirms mūsu ēras, un tā pastāvējusi
līdz 16.gadsimtam. Par labu domai, ka dievi nav bijuši šās zemes intelekta
pārstāvji, liecina Meksikā zem Palenkes pilsētas tempļa atrastā kriptas plāksne
uz kuras attēlots “indiānis” (oficiālais vēsturnieku viedoklis), kurš darbojas
ap kaut kādām svirām un slēdžiem uz komandpaneļa. Saskatāma skābekļa maska un
caurules no ķiveres, pedāļi un regulācijas pogas.
Interesants ir arī “indiāņa” mūsdienīgais
apģērbs – tieši zem zoda un vēl arī kakla izgriezumā redzams tāds kā pulovers
ar nolokāmu apkakli. Pieguļošā tērpa apakšdaļa pie plaukstu locītavām beidzas
ar aprocēm. Mūsdienīgas ir arī īsās bikses un drošības josta. [dēn]
Nepārprotami, ka indiāņi šādu ietērpu nenēsāja.
ĒĢIPTES NOSLĒPUMAINIE DZĪVNIEKCILVĒKI
Būtu nepiedodami referātā nepieminēt vienu
no senākajām pašreizējās civilizācijas kultūrtautām – ēģiptiešus. Piramīdu
cēlājiem (?) arī bija savs dievu panteons. Kā jau ierasts, dievi un dievības
pārzināja katrs savu sfēru, bet daudziem bijusi visai interesanta aizraušanās
vai arī darbs – ģenētika.
Eisēbijs (Cēzarejas bīskaps-vēsturnieks
/263.-339.g./) savā darbā “Hronogrāfija” rakstīja: “Tie esot radījuši cilvēkus
ar diviem spārniem; un arī citus ar četriem spārniem un divām sejām un vienu
ķermeni un divām galvām, sievietes un vīriešus, un divdabjus – vīrišķos un
sievišķos -, tālāk vēl citus cilvēkus ar kazu stilbiem un ragiem un galvas; vēl
citus ar zirga kājām; un citus ar zirga ķermeni no mugurpuses un cilvēka
ķermeni no priekšpuses, kuriem ir hipokentaura formas, tie esot radījuši arī
vēršus ar cilvēka galvu...” [kad dievi]
Šīs ziņas Eisēbijs ieguvis no ēģiptiešu
priestera Manetho. No vēstures studijām zināms, ka skarabeja pielūdzēji
priesteri savas slepenās zināšanas nodevuši no paaudzes uz paaudzi, un
vēstījumiem bijis jābūt perfekti atstāstītam un tikpat perfekti iegaumētiem.
Šādu zināšanu nodošana vairāk pasargāja informāciju no “iziešanas tautā” nekā
rakstu darbi.
Turpināsim citēt Manetho: “Dievi kādreiz
nolaidušies no debesīm, lai mācītu cilvēkus. Un tad dievi esot radījuši visādus
hibrīdus, kurus apzīmēja par svētajiem dzīvniekiem.” Lūk, daļēji atbildēts uz
to, kādēļ vairums ēģiptiešu dievu un dievību attēli ir cilvēku un dzīvnieku
mistrojums. Par svētiem šos ģenētikas produktus svešā intelekta pārstāvji lika
uzskatīt tādēļ, lai cilvēki radījumus nenogalinātu, lai būtu iespējams analizēt
hibrīdu dzīvotspēju, pielāgošanos, attīstību.
Vēlāk, pēc astronautu aizlidošanas, tabu uz
eksperimenta radību aizskaršanu saglabājās līdz to dabīgajai nāvei. Pēc tās
hibrīdi folklorā transformējās par dievībām – gan labām, gan ļaunām. Negantākos
monstrus cilvēki, iespējams pat nogalinājuši, bet ja arī tā nav noticis, tad
pēc radījumu nāves to ķermeņus niknuma un atriebības kārē ēģiptieši sacirtuši
un sasmalcinājuši, apglabājuši zem 30 tonnu smagām plāksnēm iespaidīgos
sarkofāgos (Heliapolē, Bakarijā un Abusirā pie Gīzas), lai nešķīsteņi nekad
vairs nerādītos zemes virspusē.
Var jau iebilst, ka šādi radījumi, iepējams,
dzimuši pēc dzīvnieku un cilvēku kopošanās, taču zināms, un medicīnas
zinātnieku apstiprināts, ka šādas dabas kļūdas ilgi nedvašo.
Runājot par Ēģipti, noteikti vajadzētu
pievērsties jautājumam par balzamēšanu, taču šis jautājums aplūkojams nedaudz
savādākā aspektā, jo saistīts arī ar senām okultām zināšanām.
Pabeidzot nelielo ieskatu ēģiptiešu
mitoloģijā noteikti jāmin arī galvenais senās kultūrtautas saules dievs Ra,
kurš rīta pusē sēdās savā barkā jeb Atona kuģī (kā redzam, dievi bez
braucamajiem nu nekādi nav iztikuši) un pa debess jumu – izliektu sievietes
kailfigūru, brauca uz vakariem.
Arī senēģiptiešu dievs Ptahs pēc tikšanās ar
zemes valdniekiem, licis svinēt viņam par godu svētkus sešas reizes 100 000
gadu garumā, un, pēc vizītes, protams, uzbraucis atpakaļ debesīs Atona jeb
Elektrona ratos. [dēn]
DZĪVE LĪDZĀS MAŠĪNĀM UN BAISIEM IEROČIEM
Ne jau vienmēr mūsu civilizācijas pārstāvji
tikušies tikai ar astronautiem. Atcerēsimies sengrieķu varoņa Jāsona
piedzīvojumus. Lai iegūtu zelta aunādu, Mēdejai nācies palīdzēt Jāsonam un
iemidzināt “..nekad miega nezinošo un vara mirdzošo pūķi”. Grieķu spēkavīrs to
nekad nebūtu izdarījis, jo robots (kas gan vēl nekad neguļ un ir metāliska
spīduma?) atradās uz Mēdejas tēva Aeta zemes, tātad arī viņa varēja zināt kā to
izslēgt. Pirms šī varoņdarba Jāsons paguvis savaldīt (lasi – iedarbināt)
varkājaino vērsi, kura nāsis dvašojušas uguni, un apart ar to Areja tīrumu.
Sengrieķu teiksminieks nav mācējis savādāk aprakstīt traktoru (ne visi traktori
ir ar riteņiem) jeb kādu citu, zemes apstrādei domātu, mašīnu.
Par senču dzīvi līdzās ļoti universiāliem un
gudri ieprogrammētiem vai radio vadāmiem robotiem liecina arī Vecā Derība:
“Redzi, Es sūtīšu enģeli tavā priekšā, kas tevi ceļā pasargās, lai novestu tevi
uz vietas, kādu Es tev esmu sataisījis. Sargies viņa priekšā, klausi tā balsij
un nesacelies pret viņu, jo viņš tavus pārkāpumus piedos, jo Mans vārds mājo
viņā.” (2.Moz. 23:20-21). Loģiski, ka konstruktora vai operatora “vārds” jeb
idejas mājo robotā.
Pārcelsimies vēl kādus pāris tūkstošus vai
vairāk gadus pirms Mozus laikiem un palūkosimies, kādi “dieva darbi” notikuši
Indijā. Par tiem varam uzzināt no indoāriešu senākās reliģiskās literatūras –
vēdām, un arī no indiešu eposa “Mahābhārata”. Vēdas, pēc Kalkutas Sanskrita
universitātes dr. D.Kumara Kanjilala atzinuma, tapušas apmēram 5000 g.p.m.ē.,
bet “Mahābhārata” sarakstīta apmēram 2000 g.p.m.ē.
Neizklāstot eposa saturu ar tā daudzajiem
atzarojumiem, kuros vēstīts par dievu labajiem darbiem, pamācībām un
dzimumdzīvi, pievērsīsim uzmanību viņu ne visai slavējamiem darbiem.
Lūk, kādas liecības sniedz vecākais indiešu eposs: “Nepazīstamais
ierocis ir spožs kā zibens, postošs nāves vēstnesis, kas liek sairt pelnos
visiem Vrišni un Anhakas piederīgajiem. Sadegušie ķermeņi nebija atpazīstami.
Tiem, kas izglābās, izkrita mati un nogāja nagi. Māla priekšmeti saira bez
jebkāda iemesla, putni kļuva balti. Īsā laikā apkārtne bija saindēta. Zibens
trāpīja zemē, un pacēlās smalki putekļi.” Vai arī: “Bija tā, it kā elementi
būtu palaisti brīvībā. Saule griezās pa riņķi. Ieroča svelmes apdedzināta, zeme
tvīka kā drudzī... Kritušo līķi briesmīgajā karstumā bija tā izkropļoti, ka tie
vairs neizskatījās pēc cilvēkiem”.
Un šie ieroči tika palaisti ne
jau no neizdibināmajiem padebešiem, bet gan no ļoti pat materiālām lidmašīnām
jeb helihopteriem, ko vēdās dēvē par vimānām. Tās pašas neesot kustējušās
(tātad nedzīvas), bet klausījušas tur iekāpušo dievu pavēlēm. Atgriežoties pie
eksplozijas apraksta, jājautā, vai lasītājam nenāk prātā Hirosimas traģēdija
vai izmēģinājumi Nevadas tuksnesī?
NOBEIGUMS
Referāts nav jāuztver kā nodeva no NLO
apjūsmotāja vai kā zvērināta materiālista vēlēšanos visu lietu būtību
izskaidrot tikai caur matēriju. Jau ievadā šo rindiņu autors pieminēja, ka
tekstā nebūs šīs tēmas ezotēriskais atspoguļojums.
Iepriekšējās lappusēs referāta autors ar ļoti nedaudziem piemēriem un
samērā virspusēji, tā sakot, tikai nedaudz iepazītinot ar pamatfaktiem, centies
paskaidrot lasītājam, kādēļ Č.Darvina teorija par cilvēka izcelšanos un
evolūciju referāta autoram nav pieņemama. Ja reiz angļu zinātnieks vēlējies
sevi uzskatīt par mērkaķu pēcteci, lai uzskata arī tajā saulē, tās ir viņa
tiesības.
Bet arvien vairāk un vairāk arheoloģiskie atklājumi daiļrunīgi liecina
pret līdz šim pieņemto evolūcijas teoriju, arvien vairāk zinātnieku sliecas
domāt. Ka bijis straujšs attīstības lēciens no Kromaņonas cilvēka uz mūsdienu homo
sapiens. Vienīgi nav vēl vispārpieņemtas teorijas, kas īsti norisinājies
nezināmajā laika posmā starp alu cilvēka izzušanu un pirmo zināmo kultūrtautu
parādīšanos.
Referāta autors uzskata, ka mūsu civilizācijas (bijušas arī citas)
attīstību paātrinājuši atnācēji no citas planētas un citas dimensijas (katrai
planētai varētu būt savi “laika vārti”). Tas, ka cilvēka ģenealoģija varētu
šķetināties līdz primātiem, arī pilnīgi iespējams, taču pēdējie nav gan
evolucionējuši, bet gan ģenētiski pilnveidoti. Par to liecina visu iepazīto
tautu mitoloģija – dievi pārojušies ar cilvēku dzimumu, kā arī arheoloģiskie
atklājumi, kuros, piemēram, atrasti pāri
par 3000 gadus veci galvaskausi ar trepanācijas pēdām. Tas nozīmē, ka attīstība
paātrināta it kā dabiskā ceļā, bet pastāvējis arī laboratorais. Par to liecina
arī ēģiptiešu mīti, kuros figurē visdažādākie mutanti, par to liecina grieķu
mitoloģijā esošie pāni, medūzas, kentauri u.c., par to liecina babiloniešu
freskas, kurās attēlotas kauju trofejas – dzīvnieku un cilvēku krustojumi. Un
nevajag oponēt, ka darbojusies seno teiksminieku iztēle – no nekā nekas
nerodas.
Seno cilvēku evolūcija lietišķi uzmanīta, jo nav atļauta patvaļīga
regresija kopojoties ar dzīvniekiem. Tā gan tomēr noticis, ja pārlapojam Tacita
darbus par romiešu orģijām, ja ievērojam, cik uzkrītoši bieži Vecās Derības
dievs par šādas kopošanās nešķīstumu atgādina tuksnesī karantīnā izvestajai
tautai. Par šādu pārkāpumu cilvēki attiecīgi sodīti (arī Sodomas un Gomoras
piemērs).
Vēl viens uzkrītoši kopējs fakts absolūti visos mītos un eposos, kuros
darbojas dievi vai pusdievi, ir tas, ka viņi visi ierodas no debesīm, no
zvaigznēm, vārdu sakot – no kosmosa. Viņu ierašanos un aizlidošanu pavada spoži
uzliesmojumi, dunoņa un dārdoņa, putekļu mākoņi un citas parādības, ko šodien
varam novērot lidlaukos un raķešu palaišanas vietās.
Referātā nav pieminēts romiešu panteons, krievu mitoloģiskās būtnes ar
augstāko dievu Perunu priekšgalā, skandināvu kauslīgo āsu trakulīgā dzīrošana
Valahallā, Austrālijas aborigēnu, ķīniešu, gotu, ķeltu, tibetiešu u.c. tautu
dievības, kuras, varat nešaubīties, arī atlidoja no debesīm un reiz dzīvoja
kopā ar cilvēkiem.
Un kā gan savādāk ciemiņus no kosmosa uztvertu senatnes neattīstītie
prāti dēvētu atnācējus, ja ne par dieviem. Bijības un pateicības jūtu pārpilni,
senči pēc dievu ciemošanās aizgūtnēm stāstīja cits citam par piedzīvoto, par
redzēto, šo to pielika klāt, šis tas zuda, un radās mitoloģija.
Neticat? Iedomājieties, ka atvaļinājuma laikā kopā ar dažiem paziņām
helihopterā aizlidojat uz džungļiem pamedīt un atpūsties. Tur satiekot mežoņus,
kas ārpus savas cilts teritorijas nav bijuši un nevienu svešinieku nav
redzējuši, kur nu vēl lidaparātu, automātiskos ieročus, mūzikas aparatūru,
mobilo tālruni, šķiltavas un citus mūsu sadzīves priekšmetus. Jūs pēc
atgriešanās klāstīsiet paziņām par jauko pikniku un satiktajiem tumšajiem
ļautiņiem, bet mežoņu cilts pārstāvji
stāstīs tikpat attīstītai kaimiņu ciltij dieviem, kuri nolaidās no
debesīm, kuri joprojām runā ar priesteriem no šķirsta (lasi - rācijas), kuri
solījās atgriezties, kad atkal nogatavosies ananāsi (kārtējais atvaļinājums,
arī rācija jāuzlādē), kuri vienmēr rūpēsies par izredzēto cilti (varbūt).
Tā, lūk!
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS
1. Bībele, Latvijas Bībeles biedrība, 1997.g.
2. Pasaules vēsture (A.Grīna redakcijā), izd.
“Grāmatu Draugs”, 1929.g.
3. “Alfa un Omega”, izd. “Latvijas
Enciklopēdija”, 1992.g.
4. “Kurzeme”, izd. “Latvijas enciklopēdija”,
1993.g.
5. “Latviešu tautas dzīvesziņa” (otrais,
papildinātais izdevums), izd.
“Zvaigzne”, 1990.g.
6. M.Stingls – “Pie maiju pilsētu dārgumiem”,
izd. “Liesma”, 1974.g.
7. Valters Jergs Langbeins – “Pēdējo 2500 gadu
lielās mīklas”, izd. “Avots”, 1996.g.
8. Ērihs fon Dēnikens – “Vēstījumi un zīmes no
visuma”, izd. “Alberts XII”, 1998.g.
9. Hartvigs Hausdorfs – “Kad dievi tēlo Dievu”,
izd. “Avots”, 1999.g.
10. TV programma “Discovery Channel”,
1999.g.,2000.g.
šausmas
AtbildētDzēstbet paldies, izglāba manu dvēseli!
AtbildētDzēst