Otto Veiningera uzskati
par
homoseksualitāti.
Kartrs
indivīds aptverot otra dzimuma eksistenci aptver arī starp dzimumiem esošās
anatomiskās atšķirības. Autors uzskata, ka nepastāv tīrs “psihoseksuālais
hermofrodītisms”; vīriešiem, kurus seksuāli pievelk citi vīrieši, ārējā uzbūve
līdzinās sievietēm. Tieši tāpat var
pamanīt vīriešu pazīmes sievietēs, kuru jūtas ir virzītas uz citām sievietēm.
No fizisko un psihisko procesu paralēlisma viedokļa šis uzskats ir pats par
sevi saprotams. Taču to sakot, kā apgalvo autors, ir jāņem vērā tas, ka ne
visas organisma daļas ieņem vienādu stāvokli sieviešu un vīriešu ķermenī, ka
dažādiem orgāniem var būt dažādas sievišķības un vīrišķības pakāpes. Tātad,
cilvēks ar netradicionālu seksuālu orientāciju anatomiskajā ziņā vienmēr
tuvojās pretējam dzimumam. Otta Veiningers saka, ka ar to jau pietiek, lai
uzskatītu par nepareizu to cilvēku viedokli, kuri homoseksualitāti uzskata par
dzīves laikā iegūtu netikumu. Ja varētu apgalvot, ka homoseksualitāte ir dzīves
laikā iegūts netikums, tad arī tradicionālo seksuālo orientāciju kādam būtu
jāiemāca. Tieši tāpat, kā tradicionālās
orientācijas vīrietis nonāk pie atklāsmes,
ka sievietes viņu seksuāli pievelk, tieši tāpat “izvirtis cilvēks“ savu
tieksmi uz sava dzimuma pārstāvjiem atklāj savas individuālās attīstības laikā,
ar to ontoģenētisko procesu palīdzību, kuri cilvēkā notiek no dzimšanas līdz
nāvei. Protams, ir jānotiek kādam īpašam atgadījumam, kas dod iespēju atklāt
to, ka pievilcīgi liekas sava dzimuma pārstāvji, taču šis atgadījums var
iekustināt tikai to, kas cilvēkā sen jau ir eksistējis, un lielākā vai mazākā
mērā gaidījis izdevību izpausties. No tā
autors secina, ka clvēki tiecās pēc homoseksuāla akta tāpēc,
ka šī tieksme ir ielikta viņu dabīgajās vēlmēs. Arī heteroseksuālo orientāciju
kā apgalvo autors, varētu nosaukt par iegūtu, jo vīrietim, lai viņš iemīlētos
sievietē, viņa vispirms ir jāredz.
Tieši
tāpat kā apgalvojums, ka homoseksualitāte ir iegūta, arī apgalvojums, ka
homoseksualitāte ir iedzimta no vecākiem, ir nepareizs. Parasti tiek uzskatīts,
ka homoseksualitātes priekšnoteikums ir noteikta neirotiska ķermeņa
konstitūcija, kopīga iedzimta grēcība, kas paaudžu laikā var kļūt par
dzimuminstinkta izkropļojumiem. Līdz ar to homoseksuāli orientēti cilvēki tika uzskatīti
par slimiem. Šo parādību attiecināja uz psihopataloģiju. Jāatzīmē arī tas, ka
šie cilvēki citās jomās jūtās pilnīgi veseli un viņus nenomāc nekādi kompleksi.
Viņi paši nekādā mērā nevēlās mainīt
savu seksuālo oorientāciju.
Visi
šie nepareizie skaidrojumi radās tādēļ, ka homoseksualitāte tika vērtēta izolēti, necenšoties to saistīt ar citiem
faktiem. Viņi neņem vērā to, ka bez vīrišķīgiem vīriešiem un sievišķīgām
sievietēm pastāv vēl arī sievišķīgi vīrieši un vīrišķīgas sievietes. Bet
parasti cilvēki tiek vērtēti tikai pēc ārējām pazīmēm, kuras liecina par
piederību vienam vai otram dzimumam, neņemot vērā pārejās pazīmes. Bet varbūt
pēc garīgās uzbūves viņš ir vairāk līdzīgs pretējam dzimumam.
Kopumā
tas tikai apstiprina O.Veiningera
teoriju, ka sākotnēji visi cilvēki ir biseksuāli, bet konkrētu
orientāciju viņi iegūst apkārtējās ietekmes rezultātā. Taču biseksualitāte
nekad neizzūd pavisam, tā paliek cilvēkā visu mūžu.
Arī
agrāk jau ir bijis apgalvots, ka pastāv saikne starp biseksualitāti un homoseksualitāti.
Taču šeit paustā uzskata jaunums ir tas, ka šeit homoseksualitāte netiek
uzskatīta par attīstības starpposmu vai nepilnīgu attīstību, ka tā vispār
netiek uzskatīta ne par ko tādu, kas izrautos no vispārējās seksuālas
orientācijas ainas. Šeit homoseksualitāte tiek parādīta kā starpposms starp
abām tradicionālajām seksualitātes formām. Autors pat uzskata ka lielākā daļa
cilvēku ir lielākā vai mazākā mērā biseksuāli, tradicionāli orentētos cilvēkus
uzskatot par ideālu variantu, kas dabā ir reti sastopams.
Katrā
cilvēkā, atkarībā no tā, cik rudimentārs viņā ir pretējais dzimums, eksistē
kaut vai vāja nosliece uz homoseksualitāti. Kā īpašu pierādījumu šim faktam var
uzskatīt to, ka tieši pusaudžu gados, kad seksuālā orientācija vēl nav
nostiprinājusies, visbiežāk sastopama cieša draudzība starp viena dzimuma
pārstāvjiem, kura nekad nav pilnīgi brīva no jutekliskuma.
Draudzība
starp vīriešiem, kura būtu pilnīgi brīva no juteklības neeksistē. Jo kā savādāk
izskaidrot to, ka draugi nedrīkst būt savstarpēji vizuāli nepivilcīgi, viņiem
jābūt kaut vai minimāli pieņemamiem vizuālajā ziņā viens otram, jo citādi viņi
viens otru nebūtu pat ievērojuši.
Homoseksuālie
akti bieži ir novēroti arī starp dzīvniekiem. Diemžēl nekad netiek runāts par
sievišķīguma un vīrišķīguma proporcijām šajos indivīdos.
Tātad
homoseksualitāte šai teorijai nav izņēmums starp dabas likumiem, bet gan dabas
likumu daļa. Ja cilvēkā vīrieša - sievietes proporcija ir aptuveni 50/50, tad viņam ir vajadzīgs aptuveni tāds pats
cilvēks, lai varētu sevi papildināt.
Kā
izskaidrojumu tam, ka homosesualitāti ir tik viegli noslēpt no sabiedrības
acīm, var paskaidrot tā, ka tā parasti tiek realizēta šaurā lokā, kurā visi
izprot savu orientācju. Arī sabiedriskās vietās šie cilvēki tik viegli iepazīstās
tikai tā iemesla dēļ, ka viņi viens otram liekas seksuāli pievilcīgi.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru