Protokols Nr.
4.
Pieauguša
cilvēka psiholoģiskā izpēte.
Demogrāfiskie
dati.
Vārds ……………...Artis
Dzimšanas dati ……23.11.73.
Nodarbošanās …….. Strādā apdrošināšanas
firmā par ekspertu, papildus
studē jurispodenci 3.kursā, neklātienē. Iegūta mākslinieciskā galdnieka profesija.
Uzmanības pārbaude.
1. Landolta gredzeni.
Min.
|
N
|
n
|
P
|
K
|
1.
|
106
|
6
|
5,7
|
0,95
|
2.
|
107
|
6
|
5,6
|
0,89
|
3.
|
102
|
7
|
6,9
|
0,87
|
4.
|
82
|
2
|
2,3
|
0,95
|
5.
|
94
|
6
|
6,4
|
0,88
|
6.
|
113
|
9
|
7,8
|
0,85
|
Vid.
|
100,7
|
6
|
5,8
|
0,90
|
Secinājumi.
v
Optimālais darba temps tiek atrasts
uzreiz.
v
Darba temps ir vienmērīgs un samērā
augsts.
v
Labas koncentrēšanās spējas un
samērā augsta precizitāte saglabājas visu testa veikšanas laiku.
1. Mjunstenberga metode.
Tieši 2 min. tiek izskatīts viss teksts. Izlaisti 3 lietvārdi un 3 īsie darbības vārdi.
Secinājumi.
v
Augsts darba temps arī pie
traucējumiem.
v
Samērā labi koncentrēšanās rādītāji
traucējumu gadījumā.
Secinājumi
par uzmanību.
v
Optimālais darba temps tiek atrasts
uzreiz.
v
Darba temps ir vienmērīgs un samērā
augsts.
v
Labas koncentrēšanās spējas un
samērā augsta precizitāte saglabājas visu testa veikšanas laiku.
v
Augsts darba temps arī pie
traucējumiem.
v
Samērā labi koncentrēšanās rādītāji
traucējumu gadījumā.
Atmiņas pārbaude.
1.
20 vārdu iegaumēšanas tests.
Vārds/atk.reize
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Ilgst.
|
Politika
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Kapitulācija
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Mīlestība
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Pārveidojums
|
-
|
+
|
-
|
+
|
+
|
-
|
Ironija
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
-
|
Dedukcija
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Tehnoloģija
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Izmisums
|
-
|
-
|
-
|
+
|
+
|
-
|
Ilūzija
|
-
|
+
|
-
|
+
|
+
|
+
|
Varbūtība
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Disputs
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Humānisms
|
+
|
+
|
-
|
-
|
+
|
+
|
Motovācija
|
+
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Leģenda
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Monopols
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Šaubas
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Paradums
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
-
|
Ģenētika
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Satraukums
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Domāšana
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
kopā
|
55%
|
70%
|
80%
|
95%
|
100%
|
80%
|
Pirmajā reizē tiek
reproducēti 55% vārdu, kas ir labs rezultāts. Ar katru nākošo atkārtojuma
reizi, mācāmība pakāpeniski aug un 5 atkārtojuma reizē reproducēti visi vārdi.
Secinājumi.
v Artim ir ļoti laba
un precīza īslaicīgā un ilgstošā mehāniskā verbālā atmiņa.
v Mācāmība aug samērā strauji.
2.Asociatīvā
atmiņa ar paša veidotu balsta vārdu.
Nr.
|
Dotais vārds
|
Izvēlētais vārds
|
1
|
Atļauja
|
Aizliegums +
|
2
|
Iztēle
|
Fantāzija +
|
3
|
Noskaņojums
|
Garastāvoklis +
|
4
|
Slēdziens
|
Secinājums +
|
5
|
Ticamība
|
Procenti +
|
6
|
Intuīcija
|
Nojauta +
|
7
|
Pārliecība
|
Ticība +
|
8
|
Izturība
|
Spēks +
|
9
|
Jēdziens
|
Nozīme +
|
10
|
Darbība
|
Virzība +
|
11
|
Atruna
|
Nē +
|
12
|
Telpa
|
Birojs +
|
13
|
Būtne
|
Radība +
|
14
|
Likums
|
Noteikumi +
|
15
|
Vientulība
|
Tukšums +
|
16
|
Spējas
|
Prasmes +
|
17
|
Iegaumēšana
|
Atcerēšanās +
|
18
|
Indukcija
|
Dedukcija +
|
19
|
Sacerējums
|
Domas +
|
20
|
Relativitāte.
|
Fizika +
|
|
Kopā
|
100%
|
Secinājumi.
v
Arta paša veidotās asaciācijas ir
pietiekoši stipras,lai reproducētu 100 % vārdus.
v
Asociācijas, galvenokārt ir
vispārpieņemtas, acīmredzot pieņemtas kā subjektīvās.
2.
Operatīvā
atmiņa, izmantojot redzes kanālu.
Pilnīgi precīzi reproducēti
14 no 15 piedāvātajām punktu kombinācijām.
Secinājums.
v
Artim ir ļoti laba, precīza redzes
atmiņa.
Secinājumi
par atmiņu.
v Artim ir Loti laba
un precīza īslaicīgā un ilgstošā mehāniskā verbālā atmiņa.
v Mācāmība aug samērā strauji.
v
Arta paša veidotās asaciācijas ir
pietiekoši stipras,lai reproducētu 100 % vārdus.
v
Asociācijas,galvenokārt ir
vispārpieņemtas, acīmredzot pieņemtas kā subjektīvās.
v
Artim ir ļoti laba, precīza redzes
opereratīvā atmiņa.
Domāšanas
pārbaude.
1.
Ravēna tests.
Sēr./
Nr.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Ko-
pā
|
A
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100%
|
B
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100%
|
C
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100%
|
D
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100%
|
E
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
-
|
-
|
+
|
83.3%
|
kopā
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
96.75
|
Secinājumi.
v Artim ir adekvāta formas, lieluma un izvietojuma uztvere
gan vienas, gan daudzpazīmju sistēmā.
v Ir ļoti labas spējas analizēt raksta iekšējo telpisko
struktūru.
v Ir prasme salīdzināt un analizēt pazīmes, sintezēt
veselo.
v Ļoti labi
attīstīta spēja atklāt pazīmju savstarpējo kvantitatīvo un telpisko loģiku.
v Ir attīstīta spēja atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un
šo kombināciju variāciju loģiku.
v Artim ir ļoti ir dinamiska domāšana.
2.
Skaitliskās analoģijas.
No 35 piemēriem precīzi veikti 33,
jeb 94.3%.
Secinājums.
v Ļoti labas loģiskās (matemātiskās) analīzes spējas.
3.
Vārdu izslēgšana.
Precīzi veikti 12 no 15 piemēriem.(80%).
Secinājums.
v Samērā labas verbāli loģiskās analīzes spējas, būtisko
pazīmju izdalīšanas spējas.
4.
Sinonīmi.
Kad piedāvāju atrast sinonīmus bez dotām atbildēm, Artis varēja nosaukt tikai
dažus, sakot, ka viņam katrs no šiem vārdiem ir pats par sevi, neatkarīgs, ka
viņš nevar to izpildīt. Tad, lai saprastu, vai Artim ir zināma šo vārdu nozīme,
piedāvāju atbildes variantus.
Nr.
|
Piedāvātais vārds
|
Izvēlētais sinonīms.
|
1.
|
anulēšana
|
atcelšana
|
2.
|
ideāls
|
pilnība
|
3.
|
arguments
|
uzskats
|
4.
|
mīts
|
teiksma
|
5.
|
amorāls
|
netikumisks
|
6.
|
etalons
|
paraugs
|
7.
|
sociāls
|
sabiedrisks
|
8.
|
gravitācija
|
pievilkšanās
|
9.
|
agrārs
|
Saistīts ar zemi
|
10.
|
eksports
|
izvešana
|
11.
|
efektīvs
|
sekmīgs
|
12.
|
negatīvs
|
noraidošs
|
13.
|
progresīvs
|
intelektuāls
|
14.
|
morāle
|
ētika
|
15.
|
subjektīvs
|
personisks
|
16.
|
sentimentāls
|
jūtīgs
|
|
|
100%
|
Secinājums.
v Artim ir sapratne
par šo jēdzienu nozīmi, lai gan vārdu krājumā nav pietiekoši daudz jēdzienu,
lai bez atbildes variantiem izvēlētos sinonīmus.
Secinājumi
par domāšanu.
v Artim ir adekvāta formas, lieluma un izvietojuma uztvere
gan vienas, gan vairāku pazīmju sistēmā.
v Ir ļoti labas spējas analizēt raksta iekšējo telpisko
struktūru.
v Ir prasme salīdzināt un analizēt pazīmes, sintezēt
veselo.
v Ļoti labi
attīstīta spēja atklāt pazīmju savstarpējo
kvantitatīvo un telpisko loģiku.
v Ir attīstīta spēja atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un
šo kombināciju variāciju loģiku.
v Artim ir ļoti ir dinamiska domāšana attiecībā uz telpas,
lieluma, izvietojuma un formas uztveri.
v Ļoti labas loģiskās (matemātiskās) analīzes spējas.
v Samērā labas verbāli loģiskās analīzes spējas, būtisko
pazīmju izdalīšanas spējas.
v Lai gan vārdu krājumā nav pietiekoši daudz jēdzienu, lai
bez atbildes variantiem izvēlētos sinonīmus, Artim ir sapratne par sarežģītāku jēdzienu nozīmi.
Kopsecinājums.
Artis ir nepilnus 25 gadus vecs.
Strādā apdrošināšanas firmā par
ekspertu, papildus studē jurispodenci 3.kursā, neklātienē. Iegūta mākslinieciskā galdnieka profesija.
Uzmanības testā
optimālais darba temps tiek atrasts uzreizun tas ir
vienmērīgs un
samērā augsts.Labas koncentrēšanās spējas un samērā augsta precizitāte
saglabājas visu testa veikšanas laiku. Augsts darba temps arī pie traucējumiem
un samērā labi koncentrēšanās rādītāji arī traucējumu gadījumā.
Artim
ir ļoti laba un precīza īslaicīgā un
ilgstošā mehāniskā verbālā atmiņa. Mācāmība aug samērā strauji. Arta
paša veidotās asaciācijas ir pietiekoši stipras, lai reproducētu . Arta
veidotās asociācijas, galvenokārt ir vispārpieņemtas, acīmredzot pieņemtas kā
subjektīvās.
Artim
ir ļoti laba, precīza redzes opereratīvā atmiņa, iespējams tā ir “uztrennēta”
mācoties par galdnieku.
Tikai no šiem veiktajiem testiem ir
samērā grūti precīzi izdalīt vadošo atmiņas veidu, bet kopumā artim ir laba
atmiņa.
Artim ir adekvāta formas, lieluma un
izvietojuma uztvere gan vienas, gan vairāku pazīmju sistēmā. Ir ļoti labas
spējas analizēt raksta iekšējo telpisko struktūru un prasme salīdzināt un
analizēt pazīmes, sintezēt veselo. Ļoti labi attīstīta spēja atklāt pazīmju
savstarpējo kvantitatīvo un telpisko
loģiku, kā arī spēja atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un šo kombināciju
variāciju loģiku.kopumā sakot Artim attiecībā uz telpas, formas, lieluma un
izvietojuma uztveri ir ļoti dinamiska domāšana.
Artim ir ļoti labas loģiskās
(matemātiskās) analīzes spējas.
Verbāli loģiskās analīzes spējas,
būtisko pazīmju izdalīšanas spējas Artim ir samērā labas.
Lai gan vārdu krājumā nav
pietiekoši daudz jēdzienu, lai bez atbildes variantiem izvēlētos sinonīmus,
Artim ir sapratne par sarežģītāku
jēdzienu nozīmi.
Kopumā sakot , Artim labāk
padodas, nevis verbālā loģiskā domāšana, bet loģiskā matemātiskā, telpiskā
domāšana – tātad, ekzaktās, nevis humanitārās lietas. To Artis ir ņēmis vērā
un izvēlējies par savas dzīves jomu
ekzaktās zinātnes, nevis humanitārās.
Tomasa
Kilmena tests.
1.
|
|
|
|
A
|
B
|
2.
|
|
B
|
A
|
|
|
3.
|
A
|
|
|
|
B
|
4.
|
|
|
|
A
|
B
|
5.
|
|
A
|
B
|
|
|
6.
|
A
|
|
|
B
|
|
7.
|
|
|
B
|
A
|
|
8.
|
A
|
B
|
|
|
|
9.
|
B
|
|
|
A
|
|
10.
|
A
|
|
B
|
|
|
11.
|
|
A
|
|
|
B
|
12.
|
|
|
B
|
A
|
|
13.
|
B
|
|
A
|
|
|
14.
|
B
|
A
|
|
|
|
15.
|
|
|
|
B
|
A
|
16.
|
B
|
|
|
|
A
|
17.
|
A
|
|
|
B
|
|
18.
|
|
|
B
|
|
A
|
19.
|
|
A
|
|
B
|
|
20.
|
|
A
|
B
|
|
|
21.
|
|
B
|
|
|
A
|
22.
|
B
|
|
A
|
|
|
23.
|
|
A
|
|
B
|
|
24.
|
|
|
B
|
|
A
|
25
|
A
|
|
|
|
B
|
26.
|
|
B
|
A
|
|
|
27.
|
|
|
|
A
|
B
|
28.
|
A
|
B
|
|
|
|
29.
|
|
|
A
|
B
|
|
30.
|
|
B
|
|
|
A
|
……………. ………….. …………… …………… …………...
konkurence sadarbība kompromiss izvairīšanās pielāgošanās
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru