Analīze.
Darbs
tiek uzsākts ar maksimālo tempu, tad tam strauji krītoties un pakāpeniski atkal
augot un nostabilizējoties. Tātad Vitas darba uzsākšanas tehnika ir sākumā
saforsēt tad it kā saprast, ka šis darba temps ir par strauju un pamazām to
nolīdzināt.
Kļūdu skaits 1. Minūtē ir
maksimālais.Pārējās minūtēs tas ir neliels.
Koncentrēšanās rādītājs
vidēji ir augsts, vienīgi adaptācijas minūtē tas ir zemāks.
Precizitāte vidēji ir
augsta, vienīgi adaptācijas minūtē pie augstākā darba tempa , kad koncentrēšanās
rādītājs ir zemākais, arī precizitāte ir zemākā.
Secinājumi.
v Vitai ir augsts darba temps.
v Optimālais darba temps tiek atrasts pēc meklēšanas posma
– sākumā saforsējot, tad krasi samazinot darba tempu un tikai tad nolīdzinot tempu.
v Vidēji darbs tiek veikts ar augstām koncentrēšanās spējām
un augstu precizitāti.
2.Mjunstenberga
metode.
2 minūšu laikā ir atrasti 10 vārdi, izlaisti 3 lietvārdi un 2 īsi darbības
vārdi.
Secinājumi.
v Vidējs darba temps attiecībā uz traucējumiem.
v Koncentrēšanās rādītājs gadījumā, kad ir traucējumi, ir
zemāks nekā tad, ja traucējumu nav (korektūras prove).
Secinājumi par uzmanību.
v Vitai ir augsts darba temps.
v Optimālais darba temps tiek atrasts pēc meklēšanas posma
– sākumā saforsējot, tad krasi samazinot darba tempu un tikai tad nolīdzinot tempu.
v Vidēji darbs tiek veikts ar augstām koncentrēšanās spējām
un augstu precizitāti.
v Vidējs darba temps attiecībā uz traucējumiem.
v Koncentrēšanās rādītājs gadījumā, kad ir traucējumi, ir
zemāks nekā tad, ja traucējumu nav (korektūras prove).
Atmiņas
pārbaude.
1.
Skaitļu iegaumēšana.
Vita precīzi reproducējusi 8 ciparus.
Secinājumi.
v Vitai ir ļoti laba īslaicīgā mehāniskā atmiņa attiecībā uz ciparu iegaumēšanu.
2.
20 vārdu iegaumēšanas tests.
Vārds/atk.reize
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
Ilgst.
|
Politika
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Kapitulācija
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Mīlestība
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Pārveidojums
|
-
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
Irpnija
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Dedukcija
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
-
|
Tehnoloģija
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Izmisums
|
-
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
Ilūzija
|
-
|
+
|
-
|
+
|
+
|
+
|
Varbūtība
|
-
|
-
|
+
|
+
|
+
|
-
|
Disputs
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Humānisms
|
-
|
-
|
-
|
-
|
+
|
-
|
Motovācija
|
+
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Leģenda
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Monopols
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Šaubas
|
-
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Paradums
|
-
|
-
|
+
|
_
|
+
|
-
|
Ģenētika
|
+
|
-
|
+
|
-
|
+
|
+
|
Satraukums
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Domāšana
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
Papildus
|
Strīds, lēmums
|
Despots, pieradums
|
iztēle
|
Iztēle, instrukcija
|
iztēle
|
|
kopā
|
50%
|
65%
|
80%
|
85%
|
100%
|
80%
|
Analīze.
Pirmajā reizē tiek
reproducēti 50% vārdu, kas ir labs rezultāts. Ar katru nākošo atkārtojuma
reizi, mācāmība pakāpeniski aug un 5 atkārtojuma reizē reproducēti visi vārdi.
Bet īpatnība ir tā, ka Vita ir nosaukusi klāt vēl citus vārdus, veidojusi pati
savas asociācijas, kas ir šķērslis pilnīgai precizitātei. Nākošajā dienā
reproducēti 80% vārdu, kas ir labs rezultāts.
Secinājumi.
v Vitai ir laba īslaicīgā un ilgstošā mehāniskā verbālā
atmiņa.
v Sakarā ar pašas veidotām asociācijām rodas neprecizitātes
reproducēšanā.
3.
Piktogrammas.
Precīzi
reproducēti 81,25% vārdu, kas ir samērā
labs rezultāts. Piktogrammas galvenokārt ir konkrētas, nevis simboliskas. 50%
piktogrammu ir veidotas , izmantojot cilvēka figūras un sejas. Tas var liecināt
par to, ka vitai vēl nav pilnībā attīstīta simboliskā domāšana, vai arī
konkrētie tēli palīdz vieglāk iegaumēt vārdus, kas principā arī ir apliecinājums tam, ka nav pilnībā attīstītas
šīs domāšanas spējas.
Secinājumi.
v Vitai ir laba asociatīvā atmiņa, izmantojot piktogrammas
kā pastarpinājumu.
v Vitai nav pilnībā attīstītas simboliskās domāšanas
spējas, labāk orientējas konkrētās lietās.
Secinājumi par atmiņu.
vVitai ir ļoti laba īslaicīgā mehāniskā atmiņa attiecībā uz ciparu iegaumēšanu.
v Vitai ir laba īslaicīgā un ilgstošā mehāniskā verbālā
atmiņa.
v Sakarā ar pašas veidotām asociācijām rodas
neprecizitātes reproducēšanā.
v Vitai ir laba īslaicīgā un ilgstošā mehāniskā verbālā
atmiņa.
v Sakarā ar pašas veidotām asociācijām rodas neprecizitātes
reproducēšanā.
Domāšanas pārbaude.
1.
Vienkāršās analoģijas.
Precīzi izpildīts 88% 7 minūtēs.
Secinājumi.
v Ir izpratne par elementārām apkārtējās pasaules
likumsakarībām.
v Labas analīzes, sintezēšanas un vispārināšanas spējas.
2.
Vārdu izslēgšana.
Precīzi izslēgti 66%.
Secinājums.
v Vitai ir nelielas grūtības būtisko pazīmju analīzē
sarežģītākos verbālos piemēros.
3.
Sinonīmi.
No 15 piedāvātajiem piemēriem
nepareizi ir veikts tikai 1 piemērs, kas ir ļoti labs rezultāts.
Secinājumi.
v Labas analīzes un sintēzes spējas , ja doti paraugi.
v Labas verbālās spējas, vārdu krājumā pietiekami daudz
jēdzienu un ir laba to izpratne, lai
izvēlētos sinonīmu.
4.
Skaitliskās
analoģijas.
Precīzi veikti 94.3% piemēru, kas ir ļoti labs rezultāts.
Secinājums.
v Vitai ir ļoti labi attīstītas loģiskās
(matemātiskās) analīzes spējas.
5. Ravēna
tests.
Sēr.nr.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Kopā %
|
A
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100
|
B
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
100
|
C
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
-
|
+
|
+
|
+
|
-
|
91,7
|
D
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
-
|
83,3
|
E
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
+
|
-
|
+
|
-
|
-
|
-
|
66,7
|
kopā
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
88,3
|
Secinājumi.
v Vitai ir adekvāta formas, lielumaun izvietojuma uztvere
gan vienas, gan vairāku pazīmju sistēmā.
v Ir labas spējas analizēt raksta iekšējo telpisko
struktūru.
v Ir prasme salīdzināt un analizēt pazīmes, sintezēt
veselo.
v Ir attīstīta spēja
atklāt pazīmju savstarpējo kvantitatīvo un telpisko loģiku.
v Ir attīstīta spēja atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un
šo kombināciju variāciju loģiku.
v Vitai ir dinamiska domāšana.
Secinājumi par domāšanu.
v Vitai nav
pilnībā attīstītas simboliskās domāšanas spējas, labāk orientējas konkrētās
lietās.
v Ir izpratne par elementārām apkārtējās pasaules
likumsakarībām.
v Labas analīzes,
sintezēšanas un vispārināšanas spējas, gan ar ,gan bez parauga.
v Vitai ir
nelielas grūtības būtisko pazīmju analīzē sarežģītākos verbālos piemēros.
v Labas verbālās
spējas, vārdu krājumā pietiekami daudz jēdzienu un ir laba to izpratne, lai izvēlētos sinonīmu.
v Vitai ir ļoti
labi attīstītas loģiskās (matemātiskās)
analīzes spējas.
v Vitai ir adekvāta formas, lielumaun izvietojuma uztvere
gan vienas, gan vairāku pazīmju sistēmā.
v Ir labas spējas analizēt raksta iekšējo telpisko
struktūru.
v Ir prasme salīdzināt un analizēt pazīmes, sintezēt
veselo, vispārināt.
v Ir attīstīta spēja
atklāt pazīmju savstarpējo kvantitatīvo un telpisko loģiku.
v Ir attīstīta spēja atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un
šo kombināciju variāciju loģiku.
v Vitai ir dinamiska domāšana.
Kopsecinājums.
Vita ir 17 ar pusi gadus jauna, akurāta
izskata meitene. Mācās tehnikuma ar
pamatizglītību komerczinātnēs pēdējā kursā.
Intervijā un pašvērtību skalā,
būtiskākais, kas atklājās, ir tas, ka Vita nav pārliecināta par sevi, iespējams
tādēļ, ka Vita stāv izvēles priekšā – ar ko saistīt savu turpmāko dzīvi. Tas
varētu būt iemesls Vitas vispārīgajam satraukumam. Virai ir savas stabilas
domas un viedokļi dažādās lietās. Ir izveidojusies sava vērtību skala. No novērotā
, dzirdētā, secinu, ka Vitai nav nekādu saskarsmes problēmu.
Vitai ir augstas darbaspējas – augsts
darba temps, augstas koncentrēšanās spējas un precizitāte. Uzmanības testā
optimālais darba temps tiek atrasts pēc meklējumiem, sākumā saforsējot , tad strauji
pazeminot tempu un tikai tad to nolīdzinot. Traucējumu gadījumā darba temps ir
zemāks , un arī koncentrēšanās rādītājs ir zemāks.
Vitai ir ļoti laba īslaicīgā mehāniskā atmiņa
attiecōbā uz skaitļu iegaumēšanu. Laba ir arī īslaicīgā un ilgstošā verbālā
mehāniskā atmiņa. Bet sakarā ar pašas veidotām asociācijām , rodas
neprecizitātes reproducēšanā. Vitai ir laba asociatīvā atmiņa, izmantojot
piktogrammas kā pastarpinājumu. Lai noteiktu vadošo atmiņas veidu, būtu
nepieciešami vēl vairākas pētījuma metodes
Vitai ir
izpratne par apkārtējās pasaules elementārajām likumsakarībām. Vitai ir
nelielas grūtības būtisko pazīmju analīzē sarežģītākos verbālos uzdevumos un nav pilnībā attīstītas
simboliskās domā š nas spējas. Labāk orientējas, - vārdus atcerēties palīdz konkrētas lietas,
nevis simbolismi. Labas verbālās spējas, vārdu krājumā pietiekami daudz
jēdzienu un ir laba to izpratne, lai
izvēlētos sinonīmu.
Vitai ir ļoti labi attīstītas loģiskās (matemātiskās) analīzes spējas, adekvāta formas, lieluma un
izvietojuma uztvere gan vienas, gan vairāku pazīmju sistēmā. Ir labas spējas
analizēt raksta iekšējo telpisko struktūru. Ir prasme salīdzināt un analizēt
pazīmes, sintezēt veselo, vispārināt. Ir
attīstītas spējas atklāt pazīmju savstarpējo kvantitatīvo un telpisko loģiku,
atrast pazīmju kombinēšanās loģiku un šo kombināciju variāciju loģiku. Pēc
testu rezultātiem var saprast, ka Vitai labāk padodas loģiskā – matemātiskā,
telpiskā, nevis loģiskā verbālā..
Kopumā sakot, Vitai ir dinamiska
domāšana.
Īsumā sakot, Vitai ir labi
attīstīti visi psihiskie procesi.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru