.
Iesildīšanās
spēles.
1.
Dalībnieki
sastājās aplī un katrs nosauc savu vārdu un to pavada ar kādu žestu. Pārejie
atkārto gan vārdu, gan žestu. Darbība tiek turpināta kamēr tiek veikts pilns
aplis.
2.
Dalībnieki
sastājas aplī, tik ieslēgta mūzika. Viens no dalībniekiem mūzikas ritmā sāk
veikt dažādas kustības, pārejie tās atkārto. Pēc īsa brīža vadīt turpina
nākamais dalībnieks. Spēle tiek turpināta kamēt tiek veikts pilns aplis.
Psihotehniskās
spēles.
1.
Tiek dots viens
lietvārds. Jāmēģina šo parādību definēt tā, lai varētu atspoguļot jēdziena
raksturīgās īpašības un to nevarētu attiecināt uz citu parādību. Sākumā katrs
var uzrakstīt savu definīciju, bet beigās grupas diskusijā izveidot vienotu
definīciju.
2.
Muša. Grupa domās
iztēlojas loga rūti ar 12 mazākiem lodziņiem. Tiek norādīts ka muša sēž
kreisajā augšējā rūtiņā. Katram grupas dalībniekam pēc kārtas ir jāpārvieto
muša pa iedomāto logu par vienu rūtiņu.
Jā kāds kļūdās un iziet ārpus tabulas viņš izstājās un spēle sākas no sākuma.
Vadītājam ir uzmanīgi jāseko līdzi spēles gaitai.
Radošās spēles.
1.
Grupas stāsts. Dalībnieki
sēž aplī. Uzdevums ir izveidot kopīgu stāstu par kādu tēmu. Katram dalībniekam
pāris teikumos jāpastāsta turpinājums, iesaistot stāstā vienu jaunu tēlu. Pēc tam
, kad stāsts ir pabeigts, katram ir jāattēlo sava stāsta daļa. Pārunas. Kā jutos stāstot, attēlojot, kā
izvēlējos tēlu.
2.
Pasaku
modifikācijas. Sadalās 3-4 grupās. Izvēlās visiem pazīstamu pasaku. Katra grupa
izlozē, no kura pasakas tēla viedokļa pasaka būtu jāpārveido. Dod ~15min. laika
sagatavoties. Katra grupa reprezentē savu pasakas variantu.
3.
Stāsts pēc attēla.
Vajadzīgs neparasts , izteiksmīgs, ļoti emocionāls attēls; papīrs un
rakstāmlietas. Lūdz katram uzrakstīt par attēlu to kas bija, ir, un būs.
4.
Grupa tiek dots uzdevums apspriest jautājumu –
kā var izmantot papīra saspraudi. Kad diskusija pabeigta un viedokļi izteikti,
tiek piedāvāts otrs jautājums – kā noteikti nevar izmantot papīra saspraudi. Pārrunas. Kurš piemērs rosināja lielāku
fantāziju, un kurā izveidojās vairāk atbildes.
Lomu spēles.
1.
Profesija. Tiek
izvēlēti 3-4 brīvprātīgie, kuri pēc kārtas sasēžas aplī. Viņiem ir jāattēlo
kāda loma, piemēram, viņi ir kādas profesijas pārstāvji. Pārejie grupas locekļi
uzdod viņiem dažādus jautājumus, lai noskaidrotu, kāda loma ir šiem
izvēlētajiem, vai arī kādas profesijas pārstāvji viņi ir. Var ierobežot
jautājumu skaitu, lai spēle ietu raitāk, vai arī neierobežot to, turpinot spēli
līdz tam brīdim, kamēr profesija vai loma nebūs atminēta. Pārrunas. Tiek runāts par to kā jūtās lomu izpildītāji un tie, kam
vajadzēja minēt lomas.
2.
Teātris. Sadalās
grupiņās pa 4-5 cilvēkiem. Katrai grupiņai ir jāizvēlas lomu komplekts, kas
patiesībā visām grupiņām ir vienāds. Tad grupiņa izvelk žanru, kurā viņiem
jādarbojas(balets, opera, drāma, komēdijau.t.t.). Kātra grupa izspēlē savu
žanru. Pārrunas. Kā grupiņās sadalījuši
lomas, izdomājuši sižetu, kā iejutušies lomā.
Neverbālās spēles.
1.
Pantonīma. Visus
lūdz piecelties. Jāiedomājas , ka atrodas augļu dārzā. Jāplūc augļi un jāliek
tie grozā. Jāattēlo kā grozs paliek arvien smagāks, jāparāda citiem cik daudz
augļu jūs esat salasījis. Pēc tam seko otra pantonīma, mājas celšana. Visi
celtniecības darbi ir jākoordinē pašiem, bez vārdu palīdzības. Pārrunas. Jāanalizē divu veidu jūtas un
pārdomas. Kad jūs jutāties lasot augļus(individuāli), un būvējot
māju(kolektīvi). Kāda bija atšķirība starp šīm jūtām, kas bija vieglāk, kas
jums palīdzēja.
2.
Pirkstu izmešana. Katram
ir jāsaspiež labā roka dūrē un pēc vadītāja komandas “1,2,3” ir jāatlaiž pirksti.
Neverbāli ir jācenšas vienoties par kādu konkrētu pirkstu skaitu. Pārrunas. Kā jūs sapratāt kādu pirkstu
skaitu ir jāatlaiž , kāda bija jūsu izvēlētā taktika un kāpēc.
3.
Teātris pa ķēdīti.
Dalībnieki sastājas rindā. Vadītājs pirmajam iedod zīmīti uz kuras ir rakstīta
kāda darbība. Pirmais šo darbību ar žestu un mīmikas palīdzību (neverbāli)
parāda nākamajam. Tas saprasto savukārt rāda nākamajam, un tālīdz rindas
beigām. Pārrunās. Atšķetina kokatrs
sapratis, izstāsta kā juties.
Atgriezeniskās
saites & refleksijas spēles.
1.
Karstais krēsls. Spēles
dalībnieki sēž aplī. Viens no dalībniekiem nosēžas apļa vidū, “karstajā
krēslā”. Pārejie pasaka par viņu visu pozitīvo vai negatīvo ko viņi vēlas
pateikt konkrētajam grupas biedram. Spēle turpinās tik ilgi, kamēr karstajā
krēslā ir pabijuši visi grupas dalībnieki.
2.
Katram no grupas
locekļiem ir savas konkrētās šā mirkļa izjūtas. Pārejie tās nezin. Grupas
locekļiem tiek dota iespēja parādīt savas jūtas . Parādiet tādu grimasi, kura
vislabāk izteiktu jūsu pašreizējo noskaņojumu.Grupai tā būs jāatdarina. Pārrunas. Kā jutās, vai sajuta otra cilvēka
noskaņojumu.
3.
Sadalās pa
pāriem.Nostājas viens otram pretim. Viens no pāra (bez vienošanās) sāk kat
kādas kustības, kuras otram cilvēkam ir jāattēlo spoguļattēlā. Uzdevuma laikā
jāskatās partnera acīs. Pārrunās. Kā
jutās, kādu lomu un kāpēc uzņēmās?
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru