Mūsu uzņēmums piedāvās sekojošus
pakalpojumus:
¨
Nodarbības trenažieru zālē
¨
Ritmikas nodarbības (bērniem)
¨
Aerobikas nodarbības (iesācējiem)
¨
Aerobikas nodarbības (ar paaugstinātu intensitāti)
Papildus
klientu ērtībām tiks pārdoti arī atspirdzinošie dzērieni. Kā arī tiks
nokārtotas visas nepieciešamās formalitātes, kas saistītas ar atspirdzinošo
dzērienu pārdošanu.
Līgumsabiedrība “Bigmuskulis” atrodas
Liepājā, Jūras ielā 3, telefons uzziņām 34-75689, blakus Liepājas Boulinga
centram (tanī pašā ēkā), tur pat kanāla malā atrodas arī jahtu piestātne,
uzņēmumam ir ērti piebraukt ar sabiedrisko transportu (vienīgo Liepājas
tramvaju un citiem sabiedriskiem transporta līdzekļiem), kā arī ir stāvlaukums,
kur novietot personīgo auto. Galvenais uzņēmuma konkurents ir Māra Šveiduka
sporta klubs “Lāčplēsis”, bet tas atrodas pilsētas otrajā daļā (pāri kanālam)
un ir daudz tālāk no pilsētas centra. Mūsu uzņēmuma priekšrocības konkurences
cīņā ir piedāvātās zemās cenas, iespēja ietaupīt laiku, kā arī kvalitatīvais
aprīkojums un darbinieku laipnā attieksme pret klientiem.
Uzņēmums plāno ievietot reklāmas
sludinājumus pilsētas radio (Rietumu radio) un pilsētas avīzē (Kurzemes
Ekspresis) uz ļoti izdevīgiem noteikumiem.
Reklāmas plakāti tiks izvietoti arī pilsētā, skolās, kā arī tuvākajā
apkārtnē – pie veikaliem, pieturās u.c.. Tādā veidā mēs piesaistīsim
apmeklētājus no visas pilsētas
Galvenie līgumsabiedrības “Bigmuskulis”
ienākumi būs no trenažieru zāles,
ritmikas un aerobikas nodarbībām, kā arī no atspirdzinošo dzērienu un
abonementu pārdošanas. Savukārt, uzņēmuma izdevumus
sastādīs telpu īre, telekomunikāciju maksājumi, nepieciešamā inventāra iegāde,
atspirdzinošo dzērienu sagāde, mūzikas centra noma, trenažieru tehniskā apkope,
kā arī reklāmas un algu izdevumi.
Biznesa plāns ir izstrādāts uz 1
kalendāro gadu, jo uz tikpat ilgu laiku ir noslēgts īres līgums ar Liepājas
Boulinga centru, bet ceram, ka mūsu sadarbība ilgs vairāk par 1 gadu un mēs ar
sava sporta kluba darbību pierādīsim, ka spējam attīstīties, piesaistīt
klientus gan sev, gan boulinga centram
Mēs saprotam, ka,
darbojoties šajā jomā, pastāv zināms risks, tomēr mēs ticam, ka spēsim šo risku
pārvarēt un sekmīgi darboties. Arī apstāklis, ka mūsu kolektīvā valda
savstarpējā cieņa un sapratne, ļaus mums veiksmīgi darboties šajā uzņēmumā.
Biznesa plāna izklāsts.
1. Uzņēmums un tā darbības jomas.
Uzņēmums
“Bigmuskulis” ir uzņēmējsabiedrība, tas ir fizisko personu apvienība
uzņēmējdarbības veikšanai. Uzņēmējsabiedrība “Bigmuskulis” ir līgumsabiedrība,
tas ir uzņēmējsabiedrība , kas izveidota uz tās dalībnieku noslēgta līguma
pamata un, kur visi četri dalībnieki dala risku un peļņu atbilstoši noslēgtajam
partnerlīgumam. Šī uzņēmējdarbības forma ļauj uzņēmumam piesaistīt papildus
līdzekļus, ir augstāka vadības specializācija nekā individuālajā uzņēmumā,
partneri veicina jaunu ideju īstenošanu un talantu iesaistīšanu uzņēmējdarbībā.
Šajā uzņēmējdarbības formā partneriem ir pilna un solidāra atbildība.
Līgumsabiedrība “Bigmuskulis” ir uzņēmums, kas nodarbojas ar sporta
aktivitātēm. Uzņēmuma “Bigmuskulis” dibinātāji un īpašnieki ir Margarita Zīle,
Elizabete Teilore, Zane Splīte, Kaspars Silenieks. Visi četri dalībnieki
dibināšanā ir ieguldījuši vienādu sākuma kapitālu - 750 Ls. Sākuma kapitāla
nepieciešamo naudas summu Zane Splīte ir aizņēmusies no vecākiem kā ilgtermiņa
bezprocenta aizdevumu, bet pārējie dibinātāji ir ieguldījuši savus personiskos
līdzekļus. Sākuma kapitāls nepieciešams inventāra iegādei ( trenažieri,
saliekamā siena u.c.).
Līgumsabiedrība “Bigmuskulis” ir nodibināta uz 1 gadu un ir noslēgts
īres līgums
ar Liepājas Boulinga centru, jo nepieciešamās telpas ēkā Jūras ielā 3 pieder
minētajam centram. Uzņēmums veiks sadarbību ar Liepājā esošo pilsētas avīzi
“Kurzemes Ekspresis” un Rietumu radio.
Uzņēmuma
dibinātāji (personas ar lielām idejām un strādāt griboši, kuriem ļoti patīk
sports un tamlīdzīgas aktivitātes), līdz šim ar uzņēmējdarbību nav
nodarbojušies. Taču tas viņus neattur no savu mērķu īstenošanas – izveidot
sporta klubu par prieku sev un saviem draugiem, kā arī citiem pilsētas iedzīvotājiem
un noteikti ne tikai Liepājas pilsētas iedzīvotājiem.
2. Prece un pakalpojumi.
Līgumsabiedrība “Bigmuskulis” veiks gan preču pārdošanu, gan sniegs
pakalpojumus. Manuprāt cilvēkiem šādi pakalpojumi vienmēr būs nepieciešami, ja
tikai tie būs viņiem izdevīgā vietā un laikā. Sporta nodarbības palīdz
cilvēkiem atbrīvoties no stresa un arī atslēgties no ikdienas sadzīviskajiem
pienākumiem, kā arī uzņemties spēka un enerģijas jaunai dienai.
Uzņēmuma piedāvātās preces ir :
¨
atspirdzinošie
dzērieni - “Mangaļi”, “Vichy”, “Sprite”, “Coca -Cola”, “Fanta” un sulas,
kas tiks piegādāti no vairumtirdzniecības bāzes Liepājā par ļoti izdevīgām
cenām. Dzērieni atspirdzinās sportotājus pēc grūtajām nodarbībām. Dzērieni ir
veselībai nekaitīgi.
Uzņēmuma piedāvātie pakalpojumi ir :
¨
trenažieru zāles apmeklējums. Uzņēmums piedāvā
veikt kvalitatīvu pakalpojumu klāstu. Uzņēmums piedāvā vienus no
kvalitatīvākajiem Vācijā ražotajiem trenažieriem - Kettler, kas tiks iegādāti
veikalā tepat Latvijā. Trenažieru tehniskais stāvoklis ir labs un veikals dod
garantiju uz pusgadu. Trenažieru zāle ir domāta visa vecuma trenēties
gribētājiem, protams, no sākuma un arī ievērojot katra individuālās prasības
profesionāla trenera (Jāņa Vimbas) vadībā, lai apmeklētāji pareizi strādātu ar
trenažieriem un nenodarītu sev traumas.
¨
aerobikas nodarbības. Aerobikas nodarbības notiks paralēli
trenažieru nodarbībām. Nodarbības notiks ļoti labu treneru (Margaritas Zīles un
Kristīnes Ločmeles) vadībā, šis pakalpojums tiek orientēts uz tādiem cilvēkiem,
kuri ar aerobiku ir nodarbojušies tikai nedaudz vai vispār nemaz (aerobika
iesācējiem), kā arī uz tādiem cilvēkiem, kuri ar aerobiku vai vispār ar sportu
nodarbojas regulāri (aerobika ar paaugstinātu intensitāti). Aerobikas
nodarbībās tiks izmantoti dažādi papildus līdzekļi, piemēram hanteles, smagumi
kājām un rokām, bumbas.
¨
ritmikas pulciņš. Šis pakalpojums domāts bērniem līdz
12 gadu vecumam, bet vecums nevienu neierobežo, galvenais, lai bērniem ir
velēšanās nākt uz šīm nodarbībām un darboties visiem kopā, nodarbības pasniegs
Zane Splīte.
3. Tirgus analīze.
Šobrīd Latvijā un visā
pasaulē arvien populārāka kļūst trenažieru zāļu un aerobikas nodarbību
apmeklēšana. Līdz ar to arī pēdējā laikā tiek atvērtas arvien jaunas un jaunas
zāles un sporta centri. Taču jo zāle ir augstākas kvalitātes un modernāka, jo
vairāk maksā nodarbības tajā un sarūk to cilvēku skaits, kas var atļauties
apmeklēt šos sporta centrus. Tā kā uzņēmums “Bigmuskulis” orientējas uz dažāda
vecuma cilvēkiem, sākot no bērniem un beidzot ar padzīvojušiem cilvēkiem, tad
cena ir ļoti būtisks faktors, jo it sevišķi jaunieši un vidēja līmeņa cilvēki,
kuriem ģimenē ir vairāki bērni nevar atļauties un arī nevēlas tērēt lielas
naudas summas tikai par trenažieru zāli vai aerobikas nodarbībām. Jauniešu
kabatas nauda vidēji šobrīd ir ap 20Ls mēnesī, bet labas un kvalitatīvas
trenažieru zāles vai aerobikas nodarbību apmeklēšana mēnesī izmaksā 10 – 15Ls
(priekš Rīgas sporta klubiem tas, protams, ir lēti, jo tur mēnesī nodarbības
izmaksātu no 20 – 30Ls, skatoties, kurā Rīgas rajonā atrodas klubs, jo tuvāk
centram, jo dārgāk). Nevar, protams, izslēgt arī apstākli, ka daļai jauniešu
šāda veida nodarbības apmaksā vecāki, taču šādu jauniešu īpatsvars kopējā
skaitā nav īpaši liels. Tomēr labi izskatīties un būt sportiskā formā ir ļoti
aktuāla problēma ir ne tikai jauniešu, bet arī pārējo vecuma cilvēku vidū.
Tādēļ jauna trenažieru zāle un aerobikas nodarbības pašā Liepājas centrā ēkā
kopā ar boulinga centru pie pilsētas kanāla, kur atrodas jahtu piestātne būtu
ļoti vilinošs piedāvājums, jo ļaus izbaudīt dažādas aktivitātes.
Potenciālie trenažieru zāles
apmeklētāji ir Liepājas patstāvīgie iedzīvotāji, bet lielākais īpatsvars tiek
likts uz gados jauniem cilvēkiem, kā arī centīsimies pieaicināt un iekustināt
jau padzīvojušus cilvēkus
Tā kā ir plānots ievietot
reklāmas laikrakstos un izvietot tās dažādos pilsētas objektos, tad tiek
prognozēts arī papildus apmeklētāju skaits, kuri dzīvo ārpus Liepājas.
Pamatojoties uz to, ka trenažieru zāļu un aerobikas nodarbību apmeklēšana kļūst
par vienu no populārākajiem brīvā laika pavadīšanas veidiem, potenciālais
apmeklētāju skaits varētu būt diezgan liels. Mūsu plānotais maksimālais sporta
centra apmeklētāju skaits vienā dienā ir aptuveni 60 cilvēki, bet tas ir tikai plānotais, iespējams, ka tas varētu
tikt arī pārsniegts.
3.3. Galvenie tirgus konkurenti.
Līgumsabiedrības
“Bigmuskulis” galvenie konkurenti ir trenažieru zāles, kas atrodas Liepājā. Kas
attiecas uz trenažieru zālēm un sporta centriem tuvākajā apkārtnē, tad tāds vērā
ņemams ir vienīgi Māra Šveiduka sporta klubs “Lāčplēsis”, citu nozīmīgu šāda
veida iestāžu vairāk šajā rajonā nav.
Kas attiecas uz aerobikas un
ritmikas nodarbībām, tad Liepājā ir vairākas vietas, kur notiek šādas
nodarbības, taču neviena no tām nav īpaši nopietna iestāde, jo pamatā uzsvars
tiek likts un trenažieru nodarbībām. Vienīgā nozīmīgā iestāde ir Māra Šveiduka
sporta klubs “Lāčplēsis”, kurš savu popularitāti un vietu tirgū ir izcīnījis
pateicoties savai personībai, sakarā ar sasniegumiem kultūrismā un vispār
sportā.
Mūsu priekšrocība ir tā, ka
mūsu cenu līmenis būs zemāks nekā citās trenažieru zālēs, bet piedāvātās
iespējas būs augstākā līmenī kā citur. Tas būs iespējams tādēļ, ka
līgumsabiedrība “Bigmuskulis” ļoti izdevīgā vietā un ideāls īres līgums ar
boulinga centru, līdz ar to tai ir vairāki atvieglojumi tās darbībā. Tātad visu
apkopojot, mūsu galvenās priekšrocības sekmīgai konkurences cīņai ir:
¨
ideāla atrašanās vieta
¨
zemais cenu līmenis
¨
augsts ērtību līmenis
¨
laipna un draudzīga attieksme no darbinieku puses (šis
ir ļoti būtisks apstāklis, jo ir gadījumi, kad personāla attieksme pret
klientiem nav sevišķi draudzīga)
¨
klientu piesaistīšana ar to, ka blakus atrodas
boulinga centrs.
4. Mārketings.
4.1. Cik
daudz pakalpojumu paredzēts sniegt.
Sporta
centrā “Bigmuskulis” būs iespējams apmeklēt aerobikas un ritmikas nodarbības,
kā arī trenažieru zāli sešas dienas nedēļā, tas ir, no pirmdienas līdz
sestdienai no plkst. 900 rītā līdz 2100 vakarā. Tādā
veidā cilvēkiem būs iespēja sporta centru apmeklēt arī pēcpusdienā un vakarpusē
pēc skolas apmeklējuma vai darba.
Ir
paredzēts no vairumtirdzniecības bāzes iepirkt atspirdzinošus dzērienus kā
piemēram: dažādus minerālūdeņus, Fanta, Sprite, Coca Cola un sulas. Ar laiku
tie varētu tikt papildināti ar augļiem, čipsiem un šokolādes tāfelītēm.
4.2.
Pakalpojumu realizācijas kanāli.
Sporta
centrs būs pieejams jebkuram cilvēkam sākot no sākumskolas vecuma bērniem līdz
pat studentiem un cilvēkiem ap 40, kā
arī vecākiem, kuri tiks piesaistīti un ieintriģēti ar apkārtnē izliktiem
reklāmas plakātiem.
4.3. Cenu
politika.
Cenas
sporta centrā ir paredzētas zemākas nekā pagaidām tās ir citos Liepājas sporta
klubos.
Sporta
centra “Bigmuskulis” apmeklētājiem būs iespēja iegādāties arī abonementus uz
trenažieru zāli 10 reizēm (viena
reize – 60 min.). Šāds abonements maksās 7.2Ls,
savukārt viena nodarbība trenažieru zālē maksās 0.80Ls.
Liepājas
sporta izlasēm būs iespējams apmeklēt centru ar 10 % atlaidi, kā arī atlaides līdz 8 % tiks piešķirtas boulinga centra darbiniekiem, Rietumu radio un
pilsētas avīzes darbiniekiem pateicībā par sadarbību reklāmas jomā.
Samaksa par
aerobikas nodarbībām un mazajiem bērniem par ritmiku būs atkarīga no vecuma
grupas un cilvēku skaita grupā. Šobrīd par 60
min ilgu aerobikas nodarbību plānotā maksa ir 0.80Ls no cilvēka, bet par 45
min ilgu ritmikas nodarbību mazajiem plānotā maksa ir 0.60Ls no cilvēka.
Dzērienu
pārdošana nav paredzēta kā viens no galvenajiem peļņas avotiem, bet gan tikai
kā piepelnīšanās, tādēļ to cenas būs ļoti tuvas vairumtirdzniecības cenām.
Dzērienu pārdošanas mērķis ir paaugstināt klientu labsajūtu un komfortu un
radīt vēlmi apmeklēt sporta centru atkal.
4.4.
Produkta realizācijas apjoma palielināšanas ceļi.
Sporta
centru “Bigmuskulis” ir iespējams paplašināt palielinot trenažieru skaitu, tādā
veidā radot iespēju vēl vairāk cilvēkiem vienlaicīgi nodarboties trenažieru
zālē. Ar laiku dzērienu pārdošanas vietā varētu tikt izveidota neliela
kafejnīciņa ar attiecīgo produktu pārdošanu. Šādas izmaiņas gan netiek plānotas
ātrāk kā pēc vismaz gadu ilgas sporta centra darbības.
4.5.
Reklāma.
Uzņēmuma
darbības sākumā tiek plānota ļoti plaša reklāma sākot jau ar sludinājumiem
pilsētas avīzē un Rietumu radio. Tā kā pilsētas avīzes un Rietumu radio
darbiniekiem tiek piedāvātas šīs līgumsabiedrības atlaides sporta centrā, tad
mēs ceram uz viņu atsaucību un pretimnākšanu un domājam, ka mūsu savstarpējā
sadarbībā nekādu sarežģījumu un konfliktu nebūs.
Būs arī
pašdarināti reklāmas plakāti pilsētā, pie ieejas durvīm sporta klubā.
Rietumu
radio ētera konkursos tiek plānots pasniegt sporta centra “Bigmuskulis” balvas.
Tās būs:
¨
3 aerobikas
vai trenažieru zāles nodarbību bezmaksas
apmeklējumi
¨
galvenā balva – T-krekliņš
ar sporta centra simboliku
Potenciālajiem
apmeklētājiem galvenā reklāma būs atklāšanas prezentācija ,
kurā būs iespējams izmēģināt trenažierus.
4.6.
Cilvēku faktors.
Tā kā
līgumsabiedrības “Bigmuskulis” dibinātāji ir seni draugi un pazīstami jau ilgu
laiku, kuriem nekādas nesaskaņas nav bijušas, tad tādas netiek plānotas arī
nākotnē. Visiem četriem dibinātājiem ir augstākā izglītība, kā arī labas un
draudzīgas attiecības ar daudziem Liepājas iedzīvotājiem.
5. Uzņēmuma funkcionēšana.
5.1. Izvietojums
Līgumsabiedrība
“Bigmuskulis“ atrodas Liepājā, Jūrmalas ielā 3 - ēkā, kura kādreiz tika
izmantota kā noliktava – pilsētas kanāla malā. Ēka ir ideāla tāpēc, ka tur ir
plašas telpas ar nesen veiktu kosmētisko remontu. Pie ēkas var ērti piebraukt
ar personisko transporta līdzekli, jo ir liela autostāvvieta, kā arī garām iet
sabiedriskie transporta līdzekļi un nav tālu no tramvaja. Šie visi iepriekš
minētie apstākļi atvieglo dzērienu piegādi uzņēmumam, kā arī ieinteresēto
personu nokļūšanu sporta centrā.
5.2. Telpas un iekārtas, ekspluatācija.
Līgumsabiedrības aizņemtā telpa ir zāle, kuras platība ir 420m2. Par zāles izmantošanu tiks maksāta īre
Liepājas Boulinga centram saskaņā ar īres līgumu, kurš tiks noslēgts ar minēto
centru.
Telpā esošais inventārs:
¨
Trenažieri: Kettler Cosmos
Kettler Trophy
Kettler Classic
Kettler Runner
Stienis cilāšanai (no firmas Kettler)
Trenažieris
vēdera presei (arī no firmas Kettler)
¨
Saliekamā siena, kas atdalīs aerobikas
un trenažieru zāli
¨
Inventārs aerobikas nodarbībām
¨
Mūzikas centrs
¨
Bufetes galdiņš
¨
Pie zāles atrodas arī izremontētas,
ērtas ģērbtuves ar dušām, kā arī tualetes
¨
Nākotnē plānota arī nelielas saunas
ierīkošana
Sporta centrs ir atvērts
sešas dienas nedēļā no 9.00-21.00, izņemot svētdienas.
Dienā notiek 2 ritmikas nodarbības, 1 aerobikas nodarbība - iesācēju grupai un
1 aerobikas nodarbība ar paaugstinātu intensitāti. Trenažieru nodarbības notiek
visu dienu, un vienas nodarbības ilgums ir 1h. Trenažieru zālē vienlaicīgi var
trenēties 6 cilvēki, bet aerobikas nodarbības paredzētas grupām, kas
nepārsniedz 10 cilvēku skaitu.
5.3. Sagādes un realizācijas
process.
Nepieciešamie dzērieni tiks
pirkti bāzē, jo tur ir lētāk. Ar Zanes Splītes tēvu ir noruna, ka viņš
dzērienus piegādās ar personīgo mašīnu. Kā atalgojumu par savu darbu viņš varēs
noteiktu stundu skaitu par brīvu pavadīt trenažieru zālē.
Zāle ir labā stāvoklī, jo tā
ir tikko izremontēta. Remonts tuvākā gada laikā nebūs nepieciešams.
Telpas kārtībā uzturēs paši
strādājošie.
5.4. Darbaspēks.
Visus ar preču iegādi,
pārdošanu un reklamēšanu saistītos darbus veic visi četri līdzīpašnieki un, uz
izdevīgu noteikumu pamata, tiek piesaistītas arī citas personas, kas veiks
sekojošus pienākumus:
¨
Kristīne
Ločmele – iesācēju grupas aerobikas trenere
¨
Jānis Vimba
– treneris un konsultants trenažieru zālē
¨
Viens no
līdzīpašniekiem - Margarita Zīle – paaugstinātas intensitātes
aerobikas treneris.
¨
Viena no
līdzīpašniecēm – Zane Splīte – vadīs
ritmikas nodarbības bērnu grupai.
6.
Uzņēmuma vadība.
Šī biznesa
plāna sadaļa parāda līgumsabiedrības “Bigmuskulis” vadošo personālu un to
atbildību.
Līgumsabiedrībā
“Bigmuskulis” atsevišķiem partneriem ir pilna atbildība. Katrs partneris
uzņēmuma darbības sākumā ieguldīja vienādu sākuma kapitālu - 750 Ls.
Pēc
partneru vienošanās panākumi sadalīti sekojoši :
Kaspars Silenieks - prezidents
Zane Splīte – mārketinga menedžere
Margarita Zīle – finansu menedžere
Elizabete Teilore - tehniskā direktore
Ikviens no
dalībniekiem ir kompetents, kas ir ļoti svarīgi uzņēmumam.
Kaspars Silenieks:
Latvijas
Lauksaimniecības universitātes, 3. kursa students. Kopš vidusskolas laikiem
aktīvi nodarbojas ar sportu. Tāpēc tagad dzima tāda doma izveidot pašam savu klubu.
Zane Splīte :
Latvijas
Universitātes, Ekonomikas un vadības fakultātes otrā kursa maģistratūras
neklātienes studente, kuras pamat intereses ir sports, pārvalda labi latviešu,
krievu un angļu valodu, ir komunikabla, mērķtiecīga.
Elizabete Teilore :
.Beigusi
Latvijas Sporta Pedagoģijas akadēmiju un ir ārstnieciskās vingrošanas
skolotāja. Labi orientējas sporta pasaulē un piemīt augsta atbildības sajūta
Margarita Zīle :
Nīcas
vidusskolas, 12. klases skolniece. Interesējas par ekonomiku un savas nākotnes
studijas saista ar ekonomikas un vadības fakultāti ar specializāciju finanses
un kredīts, pamat intereses- basketbols un bizness, ļoti komunikabla.
Pienākumi
Prezidente
Mārketinga
menedžere
sagāde
mārketings
un un
realizācija
ritmikas trenere
Tehniskā direktore Finansu
menedžere
trenažieru sagāde finanses
un
tehniskā uzraudzība
7. Risks un problēmas.
Jebkurai
firmai, uzņēmumam, sākot savu darbību, pastāv risks neatgūt ieguldītos
līdzekļus. Lai no tā izvairītos, darbam jābūt ienesīgam, peļņu nesošam un
izdevīgam.
Pēc norunas
visi līdzīpašnieki ieguldījuši uzņēmuma izveidē vienādu sākumkapitālu – 750 Ls.
Zanei tas ir vecāku bezprocentu un ilgtermiņa aizdevums, bet pārējiem savi
personiskie līdzekļi. Galvenais uzdevums ir atpelnīt ieguldīto kapitālu un gūt
peļņu.
Ja
finansiālā darbība sakritīs ar to, kāda tā ir plānota biznesa plāna 9. Nodaļā,
tad var teikt, ka pastāv reāla iespēja atpelnīt pamatkapitālu – 3000 Ls.
Protams, ne pirmajā gadā, jo ideāli būtu ja pirmajā gadā mūsu līgumsabiedrība
izietu pa nullēm varbūt gūt pat nelielu peļņu. Peļņas mazināšanās risks
pastāvēs gadījumā, ja sporta centru apmeklēs mazāk cilvēki kā bija plānots,
tādēļ ir jāpiesaista arvien jauni klienti un jācenšas uzturēt viņos interesi
par sporta centru.
Nesaskaņas
darbinieku starpā un līdz ar to arī sekmīgas uzņēmuma darbības bremzēšana – tā
ir problēma, kura var rasties jebkurā uzņēmumā, bet, tā kā sporta centra
“Bigmuskulis” līdzīpašnieki ir seni draugi, kuri ir pazīstami jau ilgu laiku un
kuru starpā valda labas attiecības, tad nav paredzams, ka turpmākajā laikā
varētu rasties kādi konflikti. Tomēr, ja tā notiktu, vienmēr ir iespējams
atrast kompromisa variantu.
8. Darbības plāns
Tā kā
līgumsabiedrība “Bigmuskulis” savus pakalpojumus plāno sniegt visā uzņēmuma darbības
laikā pēc vienādas sistēmas, kas atkārtojas katru nedēļu, tad tika izveidots
darba plāns
vienai nedēļai.
Darba plāns vienai
nedēļai
|
Pirmdiena
|
Otrdiena
|
Trešdiena
|
Ceturtdiena
|
Piektdiena
|
Sestdiena
|
Svētdiena
|
Trenažieru
zāle
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
___
|
Ritmika
|
1430-1515
1515-1600
|
1430-1515
1515-1600
|
1430-1515
1515-1600
|
1430-1515
1515-1600
|
1430-1515
1515-1600
|
1430-1515
1515-1600
|
___
|
Aerobika
iesācējiem
|
1600-1700
|
1600-1700
|
1600-1700
|
1600-1700
|
1600-1700
|
1600-1700
|
___
|
Aerobika
ar paaugstinātu intensitāti
|
1800-1900
|
1800-1900
|
1800-1900
|
1800-1900
|
1800-1900
|
1800-1900
|
___
|
Dzērienu
pārdošana
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
900-2100
|
___
|
9. Finansu informācija.
Tā kā
līgumsabiedrības “Bigmuskulis” pamatkapitālu veido Zanes vecāku ilgtermiņa un
bezprocentu aizdevums un pārējo līdzīpašnieku ieguldītie līdzekļi, un uzņēmumam
nav nekādu kredītu, akciju, vērtspapīru, kā arī nav jāmaksā dividendes, tad
finansiālo darbību iespējams attēlot vienkāršotā formā. Līgumsabiedrības
darbības laikā netiek plānoti arī nekādi kapitālieguldījumi.
IZDEVUMI
Izdevuma mērķis
|
Summa, Ls (1. gadā)
|
1. Īre
par zāli
|
2400
|
2.
Lattelekom rēķins
|
150
|
3.
Trenažieru iegāde
|
1818,96
|
4.
Inventārs aerobikai
|
200
|
5.
Bufetes galdiņš
|
50
|
6. Tehniskā
apkope
|
50
|
7.
Saliekamā siena
|
1000
|
8.
Atspirdzinošo dzērienu iegāde
|
2016
|
9.
Mūzikas centrs
|
180
|
10.
Reklāma
|
1200
|
11. Algas
|
5760
|
KOPĀ
|
14824.96
|
IENĀKUMI
Ienākuma avots
|
Summa, Ls (1. gadā)
|
1. Par
atspirdzinošo dzērienu pārdošanu
|
2520
|
2. Par
trenažieru zāles nodarbībām
|
4608
|
3. Par
ritmikas nodarbībām
|
2419
|
4. Par
aerobikas nodarbībām (iesācējiem)
|
1844
|
5. Par
aerobikas nodarbībām
(ar
paaugstinātu intensitāti)
|
1844
|
6. Par
abonementiem
|
1728
|
KOPĀ
|
14963
|
Izanalizējot
pirmajā gadā plānotos izdevumus un ienākumus secinām, ka ienākumi tikai par Ls
138,04 pārsniedz izdevumus. Manuprāt, tas ir labi, jo pirmais darbības gads
vienmēr ir saistīts ar lieliem izdevumiem un ne tik lieliem ienākumiem, lai
atpelnītu sākuma kapitālu. Galvenais ir neapgrūtināt sevi ar liekiem parādiem,
kas arī mums nedraud, jo netika ņemti nekādi kredīti un procentu aizdevumi.
Domājot par nākotni, tad mums ir lielas iespējas katram atpelnīt savus
ieguldītos līdzekļus – Ls 750, kā arī gūt pietiekoši lielu peļņu, lai tālāk
varētu attīstīt un pilnveidot klubu.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru